    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Subject: Re: DAB zabije retro radio?
    <9...@4...net>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <6318a3dd$0$463$65785112@news.neostrada.pl>
    Date: Wed, 7 Sep 2022 16:41:28 +0200

    Pan Grzegorz Kurczyk napisał:

    > Superhetrodyyyyyna... toż to nowoczesny sprzęt.

    Toż to "porządny mebel na dwanaście osób" -- taka jest kanoniczna odpowiedź.

    Film taki był, przedwojenny. Poruszając bardzo interesującą kwestię,
    wyprzedził swoje czasy. Młody wynalazca (Tadeusz Fijewski) skonstruował
    miniaturowe radio. Poza tym że malutkie (i zapewne energooczczędne)
    gra tak samo dobrze jak inne. Ale nikt nie chce tego kupić, bo klienci
    uważają, że radioodbiornik to powinien być porządny mebel na dwanaście
    osób. Kupują więc jakąś superheterodynę w dwie pentody szarpaną, a nie
    nowoczesny wynalazek.

    > A czego ja mam słuchać na takim reakcyjniaku w dwie triody szarpanym?

    Reakcyjne radio, to była na przykład "Wolna Europa".

    --
    Jarek