  • Data: 2022-09-15 11:14:11
    Temat: Re: DAB zabije retro radio?
    Od: Atlantis <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 05.09.2022 12:42, Robert Wańkowski wrote:

    > Wiem, że są konwertery DAB-FM. Ale zmiana stacji już tylko możliwa na
    > konwerterze. I już nie ma tej przyjemności z kręcenia gałką.

    Swoją drogą to powinno być jak najbardziej wykonalne dla współczesnych
    układów DSP, przynajmniej jeśli chodzi o stare radio AM.
    Bierzemy kilka ulubionych streamów z internetu albo radia DAB,
    dekodujemy je i software'owo przetwarzamy na kilka sygnałów AM,
    umieszczonych obok siebie np. w paśmie fal długich albo średnich. Taki
    sygnał kierujemy na wejście antenowe starego odbiornika.
    Przecież to nie są ani szczególnie wysokie częstotliwości, ani szerokie
    pasmo...