eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyCzyżbym wykrakal? › Re: Czyżbym wykrakal?
  • Data: 2020-03-04 23:01:50
    Temat: Re: Czyżbym wykrakal?
    Od: nadir <n...@h...org> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 04.03.2020 o 19:49, Shrek pisze:

    > Ale liczą się obroty silnika.

    Obroty silnika są tylko wypadkową przełożeń. W samochodzie interesuje
    nas prędkość obrotowa kół.

    > No właśnie żadna. Ale skoro koła buksują, to znaczy że momentu jest aż
    > nadto.

    Momentu jest aż nadto, ale na zerwanie przyczepności, samochód nie
    ruszy. Zresztą elektrykiem też można buksować.

    > Jeszcze raz - skoro koła buksują (a tak jest jak wyłączysz kontrolę
    > trakcji) to nie brak momentu jest problemem.

    Koła buksują tylko na niższych biegach, spróbuj ruszyć lub zabuksować na
    4-5 biegu.

    > Więc sądzę, że nie mityczny
    > moment od zera jest przyczyną dla którego elektryki się tak doskonale
    > zbierają a doskonała i o rząd wieksości szybsza i dokładniejsza kontrola
    > trakcji.

    Jak kontrola trakcji? Myślisz, że lokomotywy elektryczne czy tramwaje
    mają kontrolę trakcji? No może teraz mają, ale 60 lat temu nie miały.

    Silnik elektryczny oprócz tego, że może uzyskać maksymalną moc/moment od
    zerowych obrotów, to przy odpowiedniej konstrukcji da się go przeciążyć.
    Silnika spalinowego nie da się przeciążyć, a różnego rodzaju przełożenia
    są właśnie po to żeby zwiększyć moment, którego brakuje przy niskich
    obrotach.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: