  • Data: 2020-03-01 15:22:38
    Temat: Re: Czyżbym wykrakal?
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Citroen AMI. Elektryczny mały dwuosobowy samochód miejski za chwile będzie do
    kupienia za 26 tysięcy złotych. Prędkość maksymalna 45km/h zasięg na ladowaniu 70
    kilometrów. Koszt ładowania do pełna 2-3,50 zł w zależności od taryfy. Do duzego
    miasta nic wiecej nie jest potrzebne. Oby cieszył się popularnością to za chwilę inni
    producenci wprowadza do sprzedaży podobne. Przy Twizy AMI to limuzyna klasy Lux.

    Jak mnie śmieszą takie banialuki jak koszt ładowania.

    W autach najważniejszy nie jest koszt ładowania czy koszt zatankowania
    baku, ale koszt przejechania 100km licząc na osobę i w tym przypadku
    auta w pełni elektryczne mają ten koszt na najwyższym poziomie. Dużo
    wyższym od aut benzynowych czy z silnikami Diesla.

    Wszystko przez to, że baterie w tych autach nie są wieczne, a ich koszt
    wymiany nierzadko porównywalny jest z kosztem nowego auta.

    Stad też się biorą tak ogromne koszty wynajmu takich baterii.

    http://samochodyelektryczne.org/analiza_kosztu_najmu
    _akumulatorow_dla_aut_elektrycznych_renault.htm

    Wydając 35 tys. na Twizzy czy nawet ok. 30 tys. na AMI, bo 26 tys. to
    jest wersja golutka to wolałbym kupić Dacie Logan, Lodgy czy Dokker za
    40-60 tys. zł. z fabrycznie instalowaną instalacją gazową. Oczywiście
    nie są to auta super klasy, ale auta które dają tysiąc krotnie większą
    wygodę jazdy dla 5-7 osób, przy tym auta, których zasięg jest
    nieograniczony i są tysiąc razy bezpieczniejsze niż popierdółki, które
    nawet nie zasługują na miano samochodu. Bardziej do tych popierdółek
    pasuje nazwa taczki elektryczne.

    Moim zdaniem auta w pełni elektryczne nie mają żadnej przyszłości tak
    jak się to stało z telewizją 3D. Był wielki bum i się skończyło. Mało
    kto już produkuje telewizory 3D.

    Tak samo będzie z tymi elektrykami, bo żadna firma nie będzie dokładać
    do interesu, tylko produkuje po to, żeby zarabiać, a nikt tych
    popierdółek kupować nie chce.

    Niestety auta elektryczne znikną z rynku o ile nie zostanie wymyślony
    lepszy i tańszy sposób magazynowania czy wytwarzania energii
    elektrycznej np. z ogniw paliwowych.

    Pewna nadzieja jeszcze jest w napędach wodorowych jak się uda wymyślić
    dobry i bezpieczny sposób na magazynowanie wodoru, a póki co
    magazynowanie wodoru w sposób bezpieczny jest zbyt kosztowne, a butle są
    zbyt ciężkie.

    Jak do tej pory najlepszymi i najoszczędniejszymi napędami są hybrydy,
    choć też nie wszystkie marki.