  • Data: 2009-02-02 19:20:56
    Temat: Re: Czytaliście? Nowe diody led
    Od: "gargamel" <s...@d...eu> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Piotr Curious Gluszenia Slawinski" napisał:
    > pytanie czy to widmo jest do czegos potrzebne...

    hahaha, tak, to wiodmo jest potrzebne dla oka:O)

    > generalnie halogeny zra duzo wiecej pradu i ich widma nie da rady zmieniac
    > bez pogorszenia wydajnosci, a alternatywa sa lampy wyladowcze ktorych
    > zasilanie jest klopotliwe, rowniez maja 'piki' w widmie i zuzywaja sie o
    > wiele szybciej niz ledy.

    halogen ma widmo najbardziej zbliżone do widma słońca, a to do niego
    dostosowane jest nasze oko, a oka też chyba nie zmienisz?:O)

    > moje miasto (20 000 mieszkancow) zgodnie z raportem urzedu miasta placi
    > rocznie 260 000 pln za energie elektryczna do oswietlania ulic, nie liczac
    > kosztow utrzymania .

    takie są koszta cywilizacji, a jesli chodzi o ulice to tam spokojnie mozna
    wstawić badziewiaste LEDowe oświetlenie, bylke coś bylo widać i było
    tanio:O)

    > mi sie wydaje ze jednak jest sie z czego cieszyc.

    no pewnie że jest, tylko LED nigdy nie zastąpi żarówki (bo jak będzia miał
    takie same parametry świetlne to tak samo jak żarówka będzie się grzał:O)
    po prostu ledy są do czego injnego a żarówki do czago innego