  • Data: 2009-02-03 20:41:46
    Temat: Re: Czytaliście? Nowe diody led
    Od: Jerry1111 <j...@w...pl.pl.wp> szukaj wiadomości tego autora

    Piotr Curious Gluszenia Slawinski wrote:

    > jak 'potrzebne' ? bez niego usycha i wypada?
    > oko nie jest jakos wyspecjalizowane do specyficznego spektrum swiatla,
    > dobrze znosi swiatlo odbite, mrok, itd.
    > ba. adaptuje sie nawet do wyjatkowo 'krzywego' spektralnie swiatla, np.
    > jesli bedziesz uzywac swiatla wyjatkowo czerwonego, to po kilku minutach
    > oko zmniejszy swoja wrazliwosc na swiatlo czerwone :)

    Ja tam bym nie byl taki pewien. Oko to jednak bardzo czuly detektor jest
    (F/11) i jest w stanie widziec pojedyncze fotony. Wiec jak je zasilisz
    swiatlem mocno odbiegajacym od normy, to diabli wiedza co sie stanie -
    ja nie chce eksperymentowac na swoim.

    Zreszta apropos wycofywania zarowek ze sklepow zaczyna sie w UK robic
    glosno - sa jakies 'medical conditions' ze ludzie nie moga egzystowac
    przy swietlowkach, musza miec swiatlo sloneczne/zarowe.

    Ja medycyny nie studiowalem, ale nie jest to taki prosty temat - wiec
    lepiej ostroznie.

    --
    Jerry1111