  • 51. Data: 2010-04-14 17:03:08
    Temat: Re: Czyszczenie rtęci?
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello shg,

    Wednesday, April 14, 2010, 5:56:50 PM, you wrote:

    [...]

    > Może jakiś zanieczyszczony miałeś, z bakteriami na przykład?

    Być może - to nie był odczynnik tylko kwas mlekowy spożywczy - jakiś
    czas temu dostępny był w sklepach.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 52. Data: 2010-04-14 17:52:24
    Od: Czarek <c...@n...fm>

    W dniu 2010-04-14 12:58, c...@p...onet.pl napisał/a:
    > a w
    > ogóle jak można tutaj dołączyć zdjęcie?

    Nie można i jest to bardzo niewskazane.
    Wgrywasz np. tu: http://img169.imageshack.us/ i dajesz link na grupie.

    --
    Cz.

  • 53. Data: 2010-04-14 19:56:26
    Od: Jaroslaw Berezowski <p...@g...pl>

    Dnia Wed, 14 Apr 2010 14:22:29 +0000, Jarosław Sokołowski napisał(a):

    > Ile konkretnie trzeba zeżreć? Nie chodzi mi o potasowy, tylko żelazowy,
    > czy inny ciężkometalowy.
    http://www.chemcas.com/msds/cas/msds56/14038-43-8.as

    TYPE OF TEST : LD - Lethal dose
    ROUTE OF EXPOSURE : Oral
    SPECIES OBSERVED : Rodent - rat
    DOSE/DURATION : >8 gm/kg
    (mialo byc chyba mg/kg)

    TYPE OF TEST : LD50 - Lethal dose, 50 percent kill
    ROUTE OF EXPOSURE : Intraperitoneal
    SPECIES OBSERVED : Rodent - rat
    DOSE/DURATION : 2100 mg/kg

    TYPE OF TEST : LDLo - Lowest published lethal dose
    ROUTE OF EXPOSURE : Intratracheal
    SPECIES OBSERVED : Rodent - rat
    DOSE/DURATION : 250 mg/kg

    Zeznania widac rozne, zalezne od formy zazycia. Ciekawe, wszytko to
    rosyjskie/radzieckie dane :)

    --
    Jaroslaw "jaros" Berezowski

  • 54. Data: 2010-04-14 20:29:07
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Jaroslaw Berezowski napisał:

    > http://www.chemcas.com/msds/cas/msds56/14038-43-8.as
    >
    > TYPE OF TEST : LD - Lethal dose
    > ROUTE OF EXPOSURE : Oral
    > SPECIES OBSERVED : Rodent - rat
    > DOSE/DURATION : >8 gm/kg
    > (mialo byc chyba mg/kg)

    Niekoniecznie. Zażycie paszczowe miałoby być 260 razy bardziej skuteczne
    od zaaplikowania do otrzewnej? Bardziej prawdopodobna wydaje się cztery
    razy miniejsza (gm = gram) toksyczność w tej formie.

    > TYPE OF TEST : LD50 - Lethal dose, 50 percent kill
    > ROUTE OF EXPOSURE : Intraperitoneal
    > SPECIES OBSERVED : Rodent - rat
    > DOSE/DURATION : 2100 mg/kg

    No to jak komuś się wszprycuje dziesięć deko w brzuch, to i tak ma spore
    szanse.

    > TYPE OF TEST : LDLo - Lowest published lethal dose
    > ROUTE OF EXPOSURE : Intratracheal
    > SPECIES OBSERVED : Rodent - rat
    > DOSE/DURATION : 250 mg/kg

    Gdybym miał wdychać garstkę drobnego piasku czy innego kurzu, to też bym
    się od tego gorzej poczuł.

    > Zeznania widac rozne, zalezne od formy zazycia. Ciekawe, wszytko to
    > rosyjskie/radzieckie dane :)

    Może ruskie szczury przywykły do takiego traktowania i ich nie bierze?

    --
    Jarek

  • 55. Data: 2010-04-14 21:38:46
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    > Mlekowy jest bardzo bezpieczny - nie jestes w stanie go skonsumowac
    > bo Cie jego zapach odrzuci na kilometr...

    Nie pomyliłeś czasami z masłowym ? :)

  • 56. Data: 2010-04-14 21:48:39
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Plumpi" <p...@o...pl> wrote in message news:hq5clb$ad$1@news.onet.pl...

    > Nie pomyliłeś czasami z masłowym ? :)

    Tak jest, i już mnie poprawili parę razy :-) Dzięki.

  • 57. Data: 2010-04-15 13:32:15
    Od: "T.M.F." <t...@n...mp.pl>

    > http://www.chemcas.com/msds/cas/msds56/14038-43-8.as
    >
    > TYPE OF TEST : LD - Lethal dose
    > ROUTE OF EXPOSURE : Oral
    > SPECIES OBSERVED : Rodent - rat
    > DOSE/DURATION :>8 gm/kg
    > (mialo byc chyba mg/kg)

    gm jest ok, w krajach anglosaskich to skrot od grama.

> [...]
    > SPECIES OBSERVED : Rodent - rat
    > DOSE/DURATION : 250 mg/kg
    >
    > Zeznania widac rozne, zalezne od formy zazycia. Ciekawe, wszytko to

    Wcale nie rozne. Porownujesz rozne parametry - LD - dawka smiertelna, tu
    jak sadze zabijajaca 100% organizmow badanych, LD50 - dawka zabijajaca
    50% organizmow badanych - a wiec nizsza niz LD i LDLo - czyli najnizsza
    dawka po ktorej zaobserwowano smierc - logiczne, ze jest nizsza niz
    LD50. Z drugiej strony czlowiek to nie szczur i takich wartosci nie
    mozna traktowac nawet orientacyjnie, tym bardziej, ze metabolizm
    cyjankow wyglada u czlowieka inaczej. Z drugiej strony podane dawki to
    najwyrazniej toksycznosc ostra, u czlowieka istotniejsze byloby zatrucie
    zelazem po takiej jego dawce i uszkodzenie m.in. watroby.

  • 58. Data: 2010-04-15 23:53:26
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 14 Apr 2010 21:56:26 +0200, Jaroslaw Berezowski wrote:
    >http://www.chemcas.com/msds/cas/msds56/14038-43-8.a
    sp

    >TYPE OF TEST : LD - Lethal dose
    >ROUTE OF EXPOSURE : Oral
    >SPECIES OBSERVED : Rodent - rat
    >DOSE/DURATION : >8 gm/kg

    Ale to jest ten "blekit pruski", czyli zelazocyjanek zelaza, chyba
    najmniej szkodliwy zwiazek cyjankowy.

    J.

  • 59. Data: 2010-04-16 19:13:12
    Od: Jaroslaw Berezowski <p...@g...pl>

    Dnia Fri, 16 Apr 2010 01:53:26 +0200, J.F. napisał(a):

    > Ale to jest ten "blekit pruski", czyli zelazocyjanek zelaza, chyba
    > najmniej szkodliwy zwiazek cyjankowy.
    No tak, jakos tak mi wyszlo, ze przedpiscia sie o to pyta :)

    --
    Jaroslaw "jaros" Berezowski

  • 60. Data: 2010-04-16 20:27:24
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    > No tak, jakos tak mi wyszlo, ze przedpiscia sie o to pyta :)

    A my dalej nie wiemy jaką szkodliwość ma cyjanek żelaza.
    (Mógłbym sam poszukać, ale skoro tylu chętnych do pomocy...)

    --
    Jarek