  • Data: 2010-04-15 13:32:15
    Temat: Re: Czyszczenie rtęci?
    Od: "T.M.F." <t...@n...mp.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > http://www.chemcas.com/msds/cas/msds56/14038-43-8.as
    >
    > TYPE OF TEST : LD - Lethal dose
    > ROUTE OF EXPOSURE : Oral
    > SPECIES OBSERVED : Rodent - rat
    > DOSE/DURATION :>8 gm/kg
    > (mialo byc chyba mg/kg)

    gm jest ok, w krajach anglosaskich to skrot od grama.

    > TYPE OF TEST : LD50 - Lethal dose, 50 percent kill
    > ROUTE OF EXPOSURE : Intraperitoneal
    > SPECIES OBSERVED : Rodent - rat
    > DOSE/DURATION : 2100 mg/kg
    >
    > TYPE OF TEST : LDLo - Lowest published lethal dose
    > ROUTE OF EXPOSURE : Intratracheal
    > SPECIES OBSERVED : Rodent - rat
    > DOSE/DURATION : 250 mg/kg
    >
    > Zeznania widac rozne, zalezne od formy zazycia. Ciekawe, wszytko to
    > rosyjskie/radzieckie dane :)

    Wcale nie rozne. Porownujesz rozne parametry - LD - dawka smiertelna, tu
    jak sadze zabijajaca 100% organizmow badanych, LD50 - dawka zabijajaca
    50% organizmow badanych - a wiec nizsza niz LD i LDLo - czyli najnizsza
    dawka po ktorej zaobserwowano smierc - logiczne, ze jest nizsza niz
    LD50. Z drugiej strony czlowiek to nie szczur i takich wartosci nie
    mozna traktowac nawet orientacyjnie, tym bardziej, ze metabolizm
    cyjankow wyglada u czlowieka inaczej. Z drugiej strony podane dawki to
    najwyrazniej toksycznosc ostra, u czlowieka istotniejsze byloby zatrucie
    zelazem po takiej jego dawce i uszkodzenie m.in. watroby.