  • Data: 2009-09-07 15:42:15
    Temat: Re: Czym zmienić RS232 >115200 na 3.3 ?
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Hello Adam,

    Monday, September 7, 2009, 5:26:27 PM, you wrote:

    [...]

    > Bez przesady. Ja nikomu nie sugeruje że nie zna się na tym o czym pisze.
    > Ja kwestionuje sprawę dopasowania przy tak niskiej prędkości transmisji.

    Niskiej? Transmisja modemowa przy 1200 bps nie będzie działać, jeśli
    linia telefoniczna nie będzie dopasowana i pojawią się zbyt duże
    odbicia. A my to o 500 kbps bez jakiejkolwiek modulacji piszemy. To
    jest 4us na każdy element kodu. Próba potwierdzenia bitu startu
    następuje po 2 us - ledwie 100 metrów potrzeba, żeby drugie odbicie
    sfałszowało całkowicie próbę - transmisja po prostu nie będzie
    działać. Przy mniejszej odległości moment próby bitu trafi na któreś
    z kolei odbicie. Nie trzeba wcale kilometra - wystarczy kilkadziesiąt
    metrów bez dopasowania i ponad 38400 bps nie wyjdziesz. A dopasować
    RS232 jest trudno, bo normatywna wydajność nadajników jest za mała,
    żeby potem poprawnie odczytały to odbiorniki - trzeba buforować,
    niestety :(

    W klasycznej, nieistniejącej już w Polsce, transmisji teleksowej, z
    szybkością zaledwie 50bps, było dopasowanie na wszelkich łączach
    międzycentralowych i dzierżawionych - ale rzadko się to stosowało, bo
    zdecydowanie lepiej było zapakować kilkanaście kanałów teleksowych w
    jeden telefoniczny.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl