  • 1. Data: 2010-06-27 21:07:37
    Temat: Czym zastąpić starego Matroksa
    Od: Filip Ozimek <f...@m...polbox.pl>

    Cześć,

    właśnie stwierdziłem, że mój Matrox G400 jest wolny, google earth się
    ślimaczy. Czy wymiana karty na szybszą przyspieszy działania GUI
    (firefox etc.) i np. aplikacji typu google earth czy vlc/bestplayer?
    Płyta to Gigabyte GA-8IPE775-G (rev. 1.2), a karta graficzna obecnie
    Matrox Millenium G450 DualHead. Monitor podłączony po D-SUB (syncmaster
    940n). Myślę o czymś używanym, jest sens wymieniać kartę? I na co?

    --
    Filip.

  • 2. Data: 2010-06-27 21:42:51
    Temat: Re: Czym zastąpić starego Matroksa
    Od: "=Marcos=" <m...@w...NOSPAMNOSPAM.info>

> [...]
    > Matrox Millenium G450 DualHead. Monitor podłączony po D-SUB (syncmaster
    > 940n). Myślę o czymś używanym, jest sens wymieniać kartę? I na co?

    Google Earth jak najbardziej, bo tu chodzi głównie o 3D. Firefox
    PRAWDOPODOBNIE, bo główny czynnik spowalniający to bannery flash, filmiki
    reklamowe itp. i nowoczesne karty wspomagają odtwarzanie tego. Jeśli raczej
    nie grywasz w nowe gry, prawdopodobnie dobrze wyjdziesz na wymianie nawet na
    nowoczesną kartę z dolnej półki.
    Np. Radeon HD3450 na AGP za 150zł lub Radeon HD3650 (2-3x szybszy od 3450)
    za około 200zł na AGP. Mówię o nowych kartach z jakiegoś sklepu na Allegro.
    Alternatywnie jakiś używany Radeon 7600GS, który można dostać za 150zł w
    firmowych wersjach pasywnych.

    --
    Marcos
    marek [AT] microstock . pl

    http://www.przeloty.net <- tanie bilety lotnicze

  • 3. Data: 2010-06-27 21:52:27
    Od: "M1SLQ" <mbierwia@w_domenie_o2.pl>

    > Czy wymiana karty na szybszą przyspieszy działania GUI (firefox etc.)
    > i np. aplikacji typu google earth czy vlc/bestplayer?

    A jaki masz procesor? Jak tam siedzi jakiś Celeron D to filmy HD będą
    haczyły bez względu na kartę.

  • 4. Data: 2010-06-27 22:59:24
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>

    Dnia Sun, 27 Jun 2010 23:52:27 +0200, M1SLQ napisał(a):

    > A jaki masz procesor? Jak tam siedzi jakiś Celeron D to filmy HD będą
    > haczyły bez względu na kartę.

    Niby dlaczego, skoro byle nowy radeon przejmuje dekodowanie HD w prawie
    100%?

  • 5. Data: 2010-06-28 05:37:24
    Od: Filip Ozimek <f...@m...polbox.pl>

    M1SLQ pisze:

    > A jaki masz procesor? Jak tam siedzi jakiś Celeron D to filmy HD będą
    > haczyły bez względu na kartę.

    Procesor P4 3.0 GHz. Ale do listy życzeń zapomniałem dopisać o braku
    wyjców (=wentylatorów). Da się tak?

    --
    Filip.

  • 6. Data: 2010-06-28 08:20:34
    Od: "=Marcos=" <m...@w...NOSPAMNOSPAM.info>

    > Procesor P4 3.0 GHz. Ale do listy życzeń zapomniałem dopisać o braku
    > wyjców (=wentylatorów). Da się tak?

    Na AGP nówkę pasywną może być ciężko, ale używany Radeon HD3650 pasywny za
    jakieś 200zł kupisz na Allegro, ewentualnie w tej samej cenie nowy HD3450,
    ale nie jest to rewelacja. Z jakiegoś powodu dość popularne są Geforce 6200
    na AGP, ale z tego co kojarzę, wydajnością nie dorastają do pięt nawet
    HD3450.

  • 7. Data: 2010-07-04 08:10:11
    Od: "Eryk" <ble ble ble>

    > Z jakiegoś powodu dość popularne są Geforce 6200 na AGP,

    Ładnie się flashują i można je wtedy wstawić do starych maków (G4). Może to
    stąd ten efekt trzymania ceny :) Dzięki tej karcie stary mak dostaje
    skrzydeł bo wspiera ona jakieś dwie opcje bardzo potrzebne do ładnych
    efektów pod Tigerem. Standardowe Ati z tych komputerów tego nie wspiera a
    też jest na AGP.

    Pzdr