  • 21. Data: 2018-10-27 23:29:01
    Temat: Re: Czym "zamalować" rysy na karoserii?
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-10-27 o 23:11, E pisze:
    > Czy lakier do zderzaków jest inny niż do innych części
    > samochodu?
    > Trafiłam na taką stronę:
    > https://lakiernia24.pl/pl/c/Lakiery/23?gclid=CjwKCAj
    wmdDeBRA8EiwAXlarFpPbpRPSqDpVwtt7e2HXOUdegZdqc2YCEdc
    6YSvT-n9nIoqmILymCxoC960QAvD_BwE

    Nie. W profesjonalnych lakierniach po prostu nie używa się spraju bo
    mają pistolety na sprężone powietrze. Co do samego lakieru to renowację
    przeprowadza się najcześciej akrylem (czyli taki jak na Twoim linku)
    jeśli chodzi o rodzaj i nie ma to znaczenia czy zderzak czy błotnik. Co
    lakiernia to inna technologia. Robiąc samemu trzeba sobie zapewnić
    odpowiednie warunki (brak kurzu/pyłu) i w miarę średnia temperatura. W
    moim opisie odniosłem się do warunków obecnie panujących (czyli raczej
    zimno/czas schnięcia/ponownego natrysku). Link do filmiku podałem, gdzie
    na bazie "Z Castoramy" jest to dość dobrze pokazane. Cała sprawa polega
    na dokładności i barku przesady (no niestety doświadczenie).

    Można sobie nawet strzelić "trening" na jakimś kawałku plastiku, żeby
    nabrać jakiejś wprawy przed "rozdziewiczeniem" :)...znaczy jeśli to
    pierwszy raz.

    --
    LordBluzg(R)
    ?Sukces WOŚP klęską PiS?

  • 22. Data: 2018-10-28 00:05:18
    Od: l...@g...com

    To w takim razie czekamy na efekty no i zdjęcia świeżo pomalowanego zderzaczka. Na
    youtubie wszystko wygląda pięknie.

  • 23. Data: 2018-10-28 00:43:01
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-10-28 o 00:05, l...@g...com pisze:
    > To w takim razie czekamy na efekty no i zdjęcia świeżo pomalowanego zderzaczka. Na
    youtubie wszystko wygląda pięknie.

    Huh. Niedowiarek :) Dla niedowiarków nie ma zdjęć. Musisz korzystać z
    lakiernika. Oni stosują czary a magia jest droga :)

    --
    LordBluzg(R)
    ?Sukces WOŚP klęską PiS?

  • 24. Data: 2018-10-28 10:58:59
    Od: spider <"spajder[wytnij]"@wp.pl>

    > Przyzwyczaj sie do rys.

    "Świetna rada wujku, bardzo dobra rada!" ;)

    A tak na poważnie to zgadzam się z Zenkiem, jeśli nie ma zagrożenia że
    od rysy zacznie rdzewieć auto (a zderzaki są teraz plastikowe) to bym
    nic z tym nie robił. Pewnie jeszcze nie raz się porysuje, może ktoś
    wjedzie w kufer i się wymieni zderzak na jego koszt :) Szkoda czasu i
    pieniędzy jeśli to tylko wozidło a nie jakiś oldtimer.

  • 25. Data: 2018-10-28 11:05:49
    Od: "E" <n...@p...pl>

    Użytkownik "spider" <"spajder[wytnij]"@wp.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    czasu i
    > pieniędzy jeśli to tylko wozidło a nie jakiś oldtimer.

    Zgodziłabym się z tym, zwlaszcza, że nie mam wprawy w tego
    rodzaju naprawach i może mi to zbyt dobrze nie wyjść. Problem
    tylko w tym, że te rysy są białe, na raczej ciemnym samochodzie
    i dlatego są widoczne z daleka. Gdyby można je tylko przyciemnić
    i byłyby widoczne tylko z bliska, to by mi to nie przeszkadzało.

  • 26. Data: 2018-10-28 11:10:17
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-10-28 o 11:05, E pisze:
> [...]
    > i dlatego są widoczne z daleka. Gdyby można je tylko przyciemnić
    > i byłyby widoczne tylko z bliska, to by mi to nie przeszkadzało.

    Rzęsy, paznokcie czy brwi malować umiesz (tak myślę)
    Bierzesz zatem pędzelek, farbę no i dalej wiesz :)

    --
    LordBluzg(R)
    ?Sukces WOŚP klęską PiS?

  • 27. Data: 2018-10-28 11:14:35
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 28.10.2018 11:05, E pisze:

> [...]
    > i dlatego są widoczne z daleka. Gdyby można je tylko przyciemnić
    > i byłyby widoczne tylko z bliska, to by mi to nie przeszkadzało.

    To kup za pińć złotych kredkę na rysy. Hasło do wyszukiwarki
    na Alledrogo - "kredki do usuwania rys z lakieru".

  • 28. Data: 2018-10-28 11:15:47
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-10-28 o 11:14, collie pisze:

    > To kup za pińć złotych kredkę na rysy. Hasło do wyszukiwarki
    > na Alledrogo - "kredki do usuwania rys z lakieru".

    Kredka jej zlezie ja pomadka, po czasie :]

    --
    LordBluzg(R)
    ?Sukces WOŚP klęską PiS?

  • 29. Data: 2018-10-28 11:33:52
    Od: "E" <n...@p...pl>

    Użytkownik "LordBluzg(R)" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Kredka jej zlezie ja pomadka, po czasie :]

    Nie tylko.
    Nie chciałabym tego powtarzać po każdym deszczu lub śniegu.

    Gdzie zamówić niewielką ilość oryginalnego lakieru podając kod?
    Wątpię żeby dealer Peugeota mi to załatwił.

    Ponadto gdzie kupić odpowiedni pędzelek?. Na jakimś z filmów
    na youtube widziłam, że te w zakrętce lakieru nie są dobre.

  • 30. Data: 2018-10-28 11:44:04
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-10-28 o 11:33, E pisze:

    > Nie tylko.
    > Nie chciałabym tego powtarzać po każdym deszczu lub śniegu.
    >
    > Gdzie zamówić niewielką ilość oryginalnego lakieru podając kod?
    > Wątpię żeby dealer Peugeota mi to załatwił.

    W jakiejś lakierni/mieszalni lakierów. Kazdy taki zakład zrobi Ci
    flakonik. Niestety nie mieszkam w Wawie więc nie wskażę.

    > Ponadto gdzie kupić odpowiedni pędzelek?. Na jakimś z filmów
    > na youtube widziłam, że te w zakrętce lakieru nie są dobre.

    Gdziekolwiek (Castroama, LiroyMerlin)... czy papierniczy. Wystrzegaj się
    takich pędzelków, które są tanie i gubią włosie.

    --
    LordBluzg(R)
    ?Sukces WOŚP klęską PiS?