    From: Marek S <p...@s...com>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Czym zabezpieczyć PCB przed uszkodzeniami?
    Date: Mon, 15 May 2017 21:50:38 +0200

    W dniu 2017-05-15 o 10:07, Maciek pisze:

    > U mnie na razie jest ok pod względem bicia,

    Albo farciarzem jesteś albo ja pechowcem :-) Miałem dwie takie
    wiertareczki i za każdym razem szlag mnie trafiał.

    Tak na marginesie: jakiś czas temu zamówiłem fajną przejściówkę typu
    Dremel / mocowanie klasyczne w statywie. Tuleja teflonowa o średnicy
    mocowania w statywie a w niej otwór gwintowany do wkręcenia wiertarki.
    Jedną mam nadmiarową. Jeśli masz taką potrzebę, to mogę odstąpić.

    > uchwyty wchodzą pasownie i
    > kręci narzędziem ok. Są inne problemy, jest to plastikowa konstrukcja
    > więc przy większych siłach są odkształcenia. Do tego ma słabe łożyska na
    > wirniku i zaczyna już rzęzić ;-) To jest po prostu na chwilę.
    > No ale przynajmniej teraz wiem, że np. Kress nawet w najprostszej wersji
    > będzie dla mnie aż nadto.

    Niestety nie jesteśmy Pro w tym temacie i wyłamujemy otwarte drzwi
    nierzadko :-)

    > Ja się zafixowałem na tb6600, cały sterownik też samoróbka z części z
    > odzysku więc po kosztach ;-):
    > https://zapodaj.net/df45b072cc820.jpg.html
    >
    > + LinuxCNC + CamBam, uważam, że do moich zastosowań jest świetnie i nie
    > mam potrzeby ruszania już tego.

    No właśnie już chciałem o soft spytać skoro konstrukcja własna :-)
    W tym zakresie mam przerąbane bo już liznąłem PlanetCNC USB TNG a w tym
    sofcie funkcji transformacji układu współrzędnych, synchronizacji z
    położeniem mikroskopu USB przymocowanego do głowicy, automatyzacji
    pomiaru długości narzędzia, które przy PCB jest zmieniane po kilka razy,
    kompensacja kształtu narzędzia itd. Niestety to wszystko kolejna kasa.

    > Tak, jest nieźle, w rzeczywistości lepiej wygląda niż na zdjęciu bo jest
    > malutkie ;-). No ale szczegóły muszę dopracować.
    > Poniżej jeszcze jeden przykład:
    > https://zapodaj.net/469bb864039c2.jpg.html

    Powiedz mi, jak i czym polerujesz na połysk? Nie potrafiłem nigdy tego
    uzyskać. Zajmuję się hobbystycznie fotografią, no może po części
    zawodowo. No i czasem robię zdjęcia przedmiotów na plexi aby uzyskać
    odbicie od jej powierzchni. Plexi ma to do siebie, że rysuje się od
    samego patrzenia na nią. Próbowałem różnych internetowych pomysłów i
    zawsze porażka :(

    > Zrobione frezem 1 piórowym 2mm, jest dużo lepiej niż 3mm, ale dalej
    > gdyby nie krzywizny na rantach... to właściwie prawie ideał i czyścić
    > nie trzeba bo nie ma nawet z czego.

    > No i to jest jakiś trop, dzięki:) W tej kwestii mam wiedzę=0.

    A ja 0.5 :-D
    Zacząłem szkolić się analizując opcje softu jaki mam i utylizując karton
    sp... projektów PCB o różnych kształtach zanim skumałem jak to mniej
    więcej działa. Oczywiście nadal zdarza mi się zonk i nie do końca
    rozumiem naturę problemu ale zawsze udaje mi się tak skorygować g-kod,
    że w końcu zadziała.

    > Czyli
    > możliwe, że udałoby się dla freza jednopiórowego zrobić taką korekcję
    > aby ściany wychodziły tak jak przy dwupiórowym czyli ok. Pytanie czy od
    > razu w CamBamie można to wykonać i jak?.
    > Może ktoś wie i się podzieli wiedzą?:)

    Wiesz... tak na szybko zerknąłem sobie na ten soft. On raczej niewiele
    potrafi. To jest "odtwarzacz" G-kodów bardziej niż narzędzie do pracy z
    CNC. Dlatego albo wywalisz nie mało kasy na właściwe narzędzia albo
    musisz bazować na modyfikatorach G-kodów za pomocą narzędzi darmowych.
    Sam przebrnąłem drogę w postaci zakupu od Chińczyka maszyny,
    dowiedziałem się czemu są one do d... i jaka jest różnica między
    podróbką kontrolera vs oryginalny kontroler, zainwestowałem w oryginał,
    dodaję coś od siebie nadal i chcę utworzyć z tego proste i intuicyjne
    narzędzie do drobnych robót elektroniczno domowych (toczenie, frezowanie
    również w nierównych powierzchniach oraz wycinanki i wiercenia).
    Właśnie wtedy, gdy stawiałem pierwsze kroki, to napotkałem nawet
    on-line'owe modyfikatory G-kodów.Adresów nie przytoczę gdyż przestały mi
    być potrzebne po zakupie softu. Ale spróbuj wyguglać takowe miejsca.
    Bardzo użyteczne!

    --
    Pozdrawiam,
    Marek