  • Data: 2017-05-13 10:32:29
    Temat: Re: Czym zabezpieczyć PCB przed uszkodzeniami?
    Od: Maciek <n...@x...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Posuw 800? Rajdowiec! Ja przy PCB stosuję 200. Boję się więcej. A to
    > chyba zbliżona twardość materiału?

    Ee tam :) Wiesz na razie jestem jak małpa z brzytwą :) Początki początków.
    Raczej ludzie w moim mniemaniu mający większe doświadczenie twierdzą, że
    do plexi taki posuw to nic nadzwyczajnego.

    > Rozwiń sformułowanie, że po 2 dniach poległ. Złamałeś frez? Jeśli tak,
    > to ja bym dał zbieranie po = grubość narzędzia - niewielki margines.
    > Czyli przy 2mm średnicy, powiedzmy 1.75. Natomiast regulowałbym szybkość
    > trawersowania. Narzędzie zużywa się więc lepiej zawsze wolniej niż
    > szybciej.

    Tak, złamałem. Spróbuję. Docelowo i tak frez 3mm będę chciał zastosować,
    więc prędkość powinna być zadowalająca.

    > Będzie 2x lepiej :-D 2x więcej krawędzi zbierających w teorii daje 2x
    > szybsze zbieranie. Jednakże martwi mnie to co napisałeś. Jakie masz
    > obroty wrzeciona i moc silnika?
    > Możesz pokazać efekt końcowy? Jaką masz maszynę?

    Bez szału jeżeli chodzi o kilka elementów. Na chwilę obecną mam poligon
    doświadczalny, chcę się czegoś nauczyć i przekonać czego naprawdę
    potrzebuję, więc tanie frezy i wrzeciono poniżej krytyki - do wymiany.
    Do zabawy jednak na razie spokojnie daje radę i nie zwalnia.
    Moc 135W, obroty bliżej nieokreślone, 10tyś-30tyś, jednak na moje ucho
    ze 20tyś to maks ;-) Drugi taki sprzęt, który mam kręci się szybciej
    (porównując dźwięk jakby trzmiel a komar ;-) )

    Frezarka, samoróbka:
    https://zapodaj.net/f8e8354c4ec33.jpg.html

    Efekty, przykładowa obudowa, niedoczyszczona wewnątrz ;) z "liźniętymi"
    krawędziami pastą polerską do samochodu i filcem. Wymiar dwie połówki po
    5mm, 30mmx17mm, frez dwupiórowy 2mm:
    https://zapodaj.net/ef53433e1746c.jpg.html
    https://zapodaj.net/bddab5252afdc.jpg.html
    https://zapodaj.net/1a30413e1b802.jpg.html

    A to te krzywe krawędzie przy frezie jednopiórowy 3mm:
    https://zapodaj.net/0632a7471d9ad.jpg.html
    https://zapodaj.net/3979897652060.jpg.html

    Nie wiem o co chodzi, nawet jak dam zbieranie materiału 0.2 to tak wychodzą.

    No i jeszcze na koniec... Kolega prosił mnie o płytkę pod procka do
    zabawy, więc stwierdziłem, że i ja się pobawię i zrobię pierwszy mój
    projekt frezarką.
    ...a o to płytka pierwsza, którą zrobiłem, akurat zepsuta, niepotrzebnie
    wypełnione obszary masą i mirroring, druga już była ok :)
    https://zapodaj.net/d55fbbeb16b52.jpg.html

    Czas wykonania jeżeli wiedziałbym już tyle ile teraz wiem to ok 2h
    łącznie ze schematem i projektem na kompie, niesamowite.