  • Data: 2017-05-12 15:00:28
    Temat: Re: Czym zabezpieczyć PCB przed uszkodzeniami?
    Od: s...@g...com szukaj wiadomości tego autora

    W dniu piątek, 12 maja 2017 01:37:52 UTC+2 użytkownik Marek S napisał:
    > W dniu 2017-05-11 o 22:44, Maciek pisze:

    > Posuw 800? Rajdowiec! Ja przy PCB stosuję 200. Boję się więcej. A to
    > chyba zbliżona twardość materiału?
    > Rozwiń sformułowanie, że po 2 dniach poległ. Złamałeś frez? Jeśli tak,
    > to ja bym dał zbieranie po = grubość narzędzia - niewielki margines.
    > Czyli przy 2mm średnicy, powiedzmy 1.75. Natomiast regulowałbym szybkość
    > trawersowania. Narzędzie zużywa się więc lepiej zawsze wolniej niż szybciej.

    Jesli tniesz duzo pcb to niestety nie ma różowo i frezy będą mieć ciężko.
    Polecam frezy wlasnie piłkowe ale o srednicy 3.175mm

    One sie nie złamią. Jak ich nie przegrzejesz to posłużą długo.
    Feler tylko taki ze fikusników drobnych nie wytniesz.

    U mnie frez 3.175mm jest wieczny. Jak nie przywale nim w imadło to ani sie nie stępi
    ani nie złamie w materiale do 6mm.

    Frez 1.5mm jest ok ale daje sie łamać powyżej 4mm na przejscie.

    Frez 1mm lamie sie od patrzenia na niego :) W praktyce zbieram takim maks 2mm.

    > Będzie 2x lepiej :-D 2x więcej krawędzi zbierających w teorii daje 2x
    > szybsze zbieranie. Jednakże martwi mnie to co napisałeś. Jakie masz
    > obroty wrzeciona i moc silnika?
    > Możesz pokazać efekt końcowy? Jaką masz maszynę?

    Wydaje mi sie ze tu akurat problemem jest to ze w takich warunkach same wióry
    materiału zaczynają skrawać lub topić materiał przy górnym brzegu.

    A ogólnie to niestety feler jest taki ze rzadko kto sobie liczy prędkości posuwu ,
    ilośc wióra jaka mozna usunąć w oparciu o prędkości skrawania albo podane przez
    producenta albo uniwersalne.

    Dlatego ja kupuje pare frezów, puszczam jeden lub dwa na coraz wyższych parametrach i
    jak padnie to cofam 30% i tak jeżdze. Predkosci se zapisuje w notatniku.