  • Data: 2017-05-12 22:40:16
    Temat: Re: Czym zabezpieczyć PCB przed uszkodzeniami?
    Od: Marek S <p...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2017-05-12 o 15:00, s...@g...com pisze:

    > Jesli tniesz duzo pcb to niestety nie ma różowo i frezy będą mieć
    > ciężko. Polecam frezy wlasnie piłkowe ale o srednicy 3.175mm

    Hej,

    Akurat dużo tego nie robię. W ciągu ostatnich 30 dni może ze 20 płytek
    wycinałem.

    > One sie nie złamią. Jak ich nie przegrzejesz to posłużą długo. Feler
    > tylko taki ze fikusników drobnych nie wytniesz.

    Nie mam ciśnienia na prędkość cięcia. Właśnie prawie zawsze muszę
    wycinać kąty wewnętrzne lub inne detale. Dlatego daję prędkość posuwu
    200 przy frezie 2mm i jak do tej pory nic nie popsułem :-)

    > Frez 1.5mm jest ok ale daje sie łamać powyżej 4mm na przejscie.

    Nawet przy spowolnieniu posuwu tak się dzieje?

    > A ogólnie to niestety feler jest taki ze rzadko kto sobie liczy
    > prędkości posuwu , ilośc wióra jaka mozna usunąć w oparciu o
    > prędkości skrawania albo podane przez producenta albo uniwersalne.

    Swoją drogą wydaje mi się, że takie kalkulacje sprawdzają się przy
    niskoobrotowych frezarkach (np. przemysłowych). Przy naszych
    zastosowaniach frez musi zap... aby dać ładne krawędzie lub nie było
    wykwitów przy wierceniu miedzi na PCB.

    > Dlatego ja kupuje pare frezów, puszczam jeden lub dwa na coraz
    > wyższych parametrach i jak padnie to cofam 30% i tak jeżdze.
    > Predkosci se zapisuje w notatniku.

    Chyba to jedyna metoda na ustalenie dla naszych potrzeb max. prędkości
    posuwu. Póki co lajtowo postępuję i tnę na niskich prędkościach.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek