  • 1. Data: 2009-10-20 19:50:02
    Temat: Czym tanio zrobic -12V z 12V ?
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Potrzebuje małego scalaka który przerobi mi 12V na około 11.5-12V przy
    wydajnosci kilku mA (napiecie ujemne LCD).

    ICL7660 odpada, bo działa tylko do 10V. Co innego mogę użyć? Zapewne
    mógłbym wziąśc pare inwerterów i posklejać sobie pompe ladunkową
    samodzielnie, ale ... może znajdzie się coś gotowego. Warunek: tanie
    musi być, powiedzmy kilka zł.

  • 2. Data: 2009-10-20 20:30:59
    Temat: Re: Czym tanio zrobic -12V z 12V ?
    Od: Filip Ozimek <f...@m...polbox.pl>

    Sebastian Biały pisze:
> [...]
    > mógłbym wziąśc pare inwerterów i posklejać sobie pompe ladunkową
    > samodzielnie, ale ... może znajdzie się coś gotowego. Warunek: tanie

    Zobacz w tme.pl
    QDC1S-1212S Przetwornik DC/DC SIL4 1W 12V/12V

    --
    Filip.

  • 3. Data: 2009-10-20 20:38:37
    Od: Marek Lewandowski <l...@p...onet.pl>

    On Oct 20, 9:50 pm, Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> wrote:
    > Potrzebuje małego scalaka który przerobi mi 12V na około 11.5-12V przy
    > wydajnosci kilku mA (napiecie ujemne LCD).
    >
    > ICL7660 odpada, bo działa tylko do 10V. Co innego mogę użyć?

    Masz 5V? Jak tak, to użyj 2x ICL7660:
    pierwszy z +5V robi coś koło -4V
    Drugi ma to -4V za masę i z +5V robi ca. -13V (idealnie: -15V).

    Marek

  • 4. Data: 2009-10-20 20:42:34
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Marek Lewandowski wrote:
    > Masz 5V? Jak tak, to użyj 2x ICL7660:
    > pierwszy z +5V robi coś koło -4V
    > Drugi ma to -4V za masę i z +5V robi ca. -13V (idealnie: -15V).

    Czy aby wydajnośc nie spada drastycznie?

  • 5. Data: 2009-10-20 20:56:47
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    entroper wrote:

    > ICL7662...

    I już mialem na nim robić, ale okazało sie, że cena tego scalaka jest
    jakaś z innej planety ... ~10zł (a w porywach i 50zl :). Dlatego pytam o
    jakies alternatywy ;)

  • 6. Data: 2009-10-20 20:59:14
    Od: "entroper" <e...@C...spamerom.p0czta.on3t.pll>

    > Potrzebuje małego scalaka który przerobi mi 12V na około 11.5-12V przy
    > wydajnosci kilku mA (napiecie ujemne LCD).
    >
    > ICL7660 odpada

    ICL7662...

    e.

  • 7. Data: 2009-10-20 21:14:06
    Temat: Re: Czym tanio zrobic -12V z 12V ?śś
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    entroper wrote:
    > W maritexie po 7PLN :)
    > Oczywiście nie jest to po złotówce, ale jak znajdziesz jakiekolwiek
    > rozwiązanie za złotówkę koniecznie daj znać :)

    Mam za 0zł: kilkanaście ICL7660 w szufladzie :P

  • 8. Data: 2009-10-20 21:17:29
    Od: "entroper" <e...@C...spamerom.p0czta.on3t.pll>

  • 9. Data: 2009-10-20 21:35:24
    Od: Pawel O'Pajak <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > Potrzebuje małego scalaka który przerobi mi 12V na około 11.5-12V przy
    > wydajnosci kilku mA (napiecie ujemne LCD).

    Jak ujemne LCD, to nie wiem czy tam chocby 1 mA bedzie, a w takim
    wypadku, to XX 232 ma przeciez pompe na pokladzie i te -12 spokojnie
    wystawia. Swoja droga jakis dziwny ten LCD, ze az takiego napiecia
    potrzebuje.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 10. Data: 2009-10-20 21:39:37
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    Pawel O'Pajak pisze:

> [...]
    > wypadku, to XX 232 ma przeciez pompe na pokladzie i te -12 spokojnie
    > wystawia. Swoja droga jakis dziwny ten LCD, ze az takiego napiecia

    Tyle że z MAX232 i podobnych nie wychodzi wcale -12V a raczej coś koło
    -10V. A jeżeli jedziesz na 3V3 to z np. ST3232 otrzymasz jeszcze niższe
    napięcie (jest tam inwerter i podwajacz napięcia, ale z dodatkową stratą).

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/