  • 41. Data: 2011-04-13 21:06:07
    Temat: Re: Czym się różni cyna?
    Od: philips <p...@o...pl>

    > Na razie dobiło mnie zasłyszane w radiu, więc mógł to przerobić jakiś
    > dziennikarzyna, że na każdego obywatela powinno przypadać średnio ileś
    > tam kilogramów rocznie sprzętu zdanego do recyklingu. Jeżeli Polska
    > wykaże mniej, to znaczy że reszta nie jest prawidłowo zbierana i grozi
    > za to kara.

    Też o tym słyszałem, czy czytałem i wydaje mi się, że jest to prawda.
    Jakiś cymbał wymyślił sobie wskaźnik (średnioeuropejski) i jeżeli go nie
    osiągniesz - to w łeb. Jako, że przez ok. 45 lat nasz naród żył w
    podobnym ustroju (można mówić, że totalitarnym), a potem zmienił się
    tylko ze wschodniego na zachodni, to jakoś sobie poradzimy. Po prostu
    jesteśmy nauczeni, że bzdurne przepisy po prostu się omija lub kłamie w
    sprawozdaniach. Do czego prowadzą podobne pomysły, jak np. wycofywanie
    żarówek o mocy większej niż X watów z rynku? Do kombinowania i
    degeneracji ludzi. Niemców zawsze miałem za karny naród, przestrzegający
    przepisów. Bruksela swoimi pomysłami doprowadziła do tego, że nawet
    Niemcy sprzedają żarówki o większych mocach jako grzejniki... Oni
    również nauczą się kombinować. Tak się po prostu dzieje w systemach
    totalitarnych, przez który Niemcy (i inne państwa UE) teraz przechodzą
    jak my kiedyś, z jego urzędnikami i głupimi przepisami. Drobna uwaga,
    pisząc o systemie totalitarnym nie mam na myśli mordowania ludzi
    (jeszcze), ale chęć regulowania wszystkiego i obecności państwa
    (urzędnika) wszędzie.
    Podobnie jest z biopaliwami. Ktoś sobie wymyślił, że rafinerie mają
    wyprodukować tego paliwa ileś tam ton (to chyba jest określone jako
    procent ogółu paliw). Biopaliwo jest droższe w produkcji i mało kto to
    kupuje. Rafinerie odbijają sobie licząc więcej za zwykłe paliwo. I co?
    Urzędnika mało interesuje jak wygląda rynek biopaliwa. Zamiast zdać się
    na "niewidzialną rękę" wolnego rynku zdecydował, że w przyszłym roku ma
    być tego paliwa wyprodukowane jeszcze więcej...

  • 42. Data: 2011-04-13 21:09:46
    Od: philips <p...@o...pl>

    > Można lepiej zrobić. Wprowadzić kaucję na urządzenia elektroniczne. W
    > punktach zbiorczych byłaby zwracana. Nawet, jak wyrzucisz coś na śmieci, to
    > i tak żule wyciągną i oddadzą do skupu.

    Tyle, że w przypadku urządzeń, które długo są sprawne i szkodliwe dla
    środowiska (wysoka kaucja) traciłbyś chociażby przez inflację. No chyba,
    że byłaby ona uwzględniana. A może najlepszy recykling robią żule? :-)

  • 43. Data: 2011-04-13 21:19:13
    Temat: Re: [OT] Re: Czym się różni cyna?
    Od: philips <p...@o...pl>

    > Znaczy to, że ołów jest toksycznym metalem. Z dotychczasowych
    > elektrośmieci (np. ogniw baterii ołowiowych lub kadmowych) przedostaje
    > się do środowiska i tam kumuluje w ziemi i wodach powierzchniowych.

    A jaki jest stosunek ilości ołowiu w całym lutowiu na świecie do ilości
    ołowiu we wszystkich akumulatorach na świecie? Osobiście nie mam
    pojęcia. Być może ponosimy koszty po to, żeby zmniejszyć ilość ołowiu w
    odpadach o jakiś pojedynczy promille? Podobnie jak z CO2? Wydawana jest
    niesamowita forsa po to, żeby zredukować ilość wytwarzanego CO2 o 20% z
    3% jakie stanowi CO2 wytwarzany przez człowieka w stosunku do ilości CO2
    na świecie. A CO2 nie jest czynnikiem, który najbardziej przyczynia się
    do zwiększania temperatury na Ziemi (o ile to zwiększenie rzeczywiście
    występuje).

  • 44. Data: 2011-04-14 02:02:34
    Od: Dariusz Zygmunt <d...@c...homelinux.net>

    W środa, 13 kwietnia 2011 23:19, philips wyraził następujacą opinię:

> [...]
    > na świecie. A CO2 nie jest czynnikiem, który najbardziej przyczynia się
    > do zwiększania temperatury na Ziemi (o ile to zwiększenie rzeczywiście

    Tak, następuje, do 1850 roku temperatura północnego Atlantyku utrzymywała
    się na stosunkowo stałym poziomie, po 1850 wzrosła o bodajże dwa stopnie,
    tzn. statystycznie. Jeśli jest to wywołane przez cywilizację, znaczyłoby to
    że znaczącą ilość CO2 zaczęliśmy emitować już gdzieś na przełomie XVIII i
    XIX wieku, tyle że w tym czasie uprzemysłowiony był naprawdę niewielki
    kawałek świata.

    A co do trucia ołowiem to w warstwach z okresu Cesarstwa Rzymskiego poziom
    zanieczyszczenia ołowiem jest znacząco wyższy niż wcześniej oraz później,
    niestety nie wiem jak ma się do współczesnego poziomu. Udowodnienie że
    Rzymianie stosowali lut ołowiowy do układów elektronicznych będzie dość
    trudne, ale jest przynajmniej jeden historycznie udokumentowany przypadek
    szkodliwości ołowiu, gdy pewien {bodajże} trybun schronił się w świątyni
    {budynku kurii?} przed swoimi przeciwnikami. Tłum uszanował świętość miejsca
    i nie wtargnął do budynku żeby "przedyskutować" sporne kwestie, ale co
    sprawniejsi fizycznie oponenci weszli na dach i użyli ołowianych dachówek
    jako pocisków, pod siłą tych argumentów polityk ucichł ... na zawsze ;->

    A co do ekologicznych zastępników "brudnych" technologii to chodzą słuchy,
    że światowe podwyżki cen żywności związane są z przepisami które wymagają
    użycia bio dodatków do paliw.

    Uff, chyba starczy tego trollowania na jedną noc ;-)

    Z pozdrowieniami
    Dariusz Zygmunt

  • 45. Data: 2011-04-14 02:13:32
    Od: Dariusz Zygmunt <d...@c...homelinux.net>

    W środa, 13 kwietnia 2011 23:06, philips wyraził następujacą opinię:

> [...]
    > podobnym ustroju (można mówić, że totalitarnym), a potem zmienił się
    > tylko ze wschodniego na zachodni, to jakoś sobie poradzimy...

    Pamiętam za komuny akcje zbierania makulatury, ocena za sprawowanie była
    obniżana jak się nie dostarczyło odpowiedniej ilości papieru. Na przemiał
    szły takie książki że aż żal brał :-(

    Z pozdrowieniami
    Dariusz Zygmunt

  • 46. Data: 2011-04-14 07:35:32
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

    Użytkownik "Padre" <P...@n...net> napisał w wiadomości

    > I nie pisz nic w stylu "jakby tak każdy wyrzucał..." bo dobrze wiesz, że
    > połowa świetlówek kończy w smietniku a może trzy czwarte a sens jest w
    > tym, żeby z czasem było ich tam coraz mniej.

    Bez problemu można zmniejszyć to do zera. Wystarczy zakazać produkcji
    świetlówek.
    Wyprzedzając rozwój wypadków - może na architekturze powinni wprowadzić
    specjalność: "Kurne chaty."
    P.G.

  • 47. Data: 2011-04-14 07:48:47
    Od: Michał Smolnik <m...@f...pl>

    W dniu 14.04.2011 09:35, Piotr Gałka pisze:

    > Wyprzedzając rozwój wypadków - może na architekturze powinni wprowadzić
    > specjalność: "Kurne chaty."

    W końcu były zasilane biopaliwem i w 100% biodegradowalne.

    Pozdrawiam,
    Michał

  • 48. Data: 2011-04-14 08:01:48
    Od: "Desoft" <N...@i...pl>

    Użytkownik "Piotr Gałka" <p...@C...pl> napisał w
    wiadomości news:4da6a3c2$1@news.home.net.pl...

> [...]
    > świetlówek.
    > Wyprzedzając rozwój wypadków - może na architekturze powinni wprowadzić

    To byłaby przesada w drugą stronę.
    Jak wprowadzali świetlowki, to mogli pomyśleć jak to utylizować. Z
    akumulatorami jakoś nie ma problemu.
    Tak naprawdę świetlowki pojawiły się niedawno - wcześniej gro używane było w
    zakładach przemysłowych i tam utylizacja była rozwiązana (sam zawoziłem to
    utylizacji). Obecnie świetlówki wprowadza się pod przymusem i to jest
    problemem.
    Nie przeszkadzają mi świetlówki na półkach, tylko brak żarówek.
    A za prąd płacę z własnej kieszeni, więc moja sprawa jak go zużywam. Jeżeli
    elektrownie węglowe produkują zbyt dużo CO2, to jestem za atomowymi. Zresztą
    węglowe nie produkują tego CO2 więcej od mamutów, bo za ich "kadencji"
    ocieplenie było zdecydowanie większe.

    Recepta na wszystko: zakazać ekologi. Albo wysłać ekologów w diabły - emisja
    CO2 spadnie znacząco.

    --
    Desoft

  • 49. Data: 2011-04-14 08:24:04
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" <r...@p...pl> napisał w
    wiadomości news:273305605.20110413122610@pik-net.pl...
    > Dziwne... Sprzęt bezołowiowy przestał działać poprawnie po trochę
    > więcej niż dwóch latach. Po przeserwisowaniu ołowiowym spoiwem
    > wszystkich punktów lutowniczych sprzęt działa już 4 lata bez
    > awarii.

    Sie zalicie jak stare baby - popsuly sie wam nowe telewizory ?
    Czas kupic jeszcze nowsze

    http://deser.pl/deser/1,111858,9431880,Pierwsze_porn
    o_w_3D_juz_jest__Rewolucja_czy_wielka.html

    J.

  • 50. Data: 2011-04-14 08:52:11
    Od: AlexY <a...@i...-cut_this-.pl-alias-removed>

    Użytkownik Desoft napisał:

    > Recepta na wszystko: zakazać ekologi. Albo wysłać ekologów w diabły -
    > emisja CO2 spadnie znacząco.

    A ja nie pojmuję co oni się tak tego CO2 uczepili, rośliny go
    potrzebują, ograniczając jego produkcję dusimy rośliny, to takie
    nieekologiczne...

    --
    AlexY
    http://nadzieja.pl/inne/spam.html