  • 21. Data: 2010-07-08 23:21:42
    Temat: Re: Czym rozwiercić...
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    > migomatem mozna drucik przy spluczce WC dospawac a juz na pewno nie
    > "wspomagacz" odkrecania typu nakretka,sruba. ;>

    Może trzeba użyć TIG-a? Bezproblemowo będzie.
    Ale mi dzisiaj padło w Twoją stronę ;), pozdrawiam.
    Irek.N.

  • 22. Data: 2010-07-08 23:54:33
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2010-07-08, Brzezi <b...@g...com> wrote:

    > Nie przekrecil gwintu, tylko "zjechal" nakretke tak ze nie da sie jej
    > zlapac, przeciez jest doslownie napisane...

    No to trzeba teraz do niej przyspawać coś co się da złapać.

    Pzdr,
    Krzysiek Kiełczewski

  • 23. Data: 2010-07-09 04:00:38
    Od: Marcus <m...@a...pl>

    Ta felga tylko tak źle wygląda... Jakby Cię trzymali 2 lata w
    nieczynnym, niewentylowanym i pełnym wilgoci warsztacie to pewnie też
    byś tak wyglądał :) W każdym razie felga ma priorytet. Jedynym słusznym
    wyjściem wydaje się więc rozwiercenie szpilki, żeby resztki nakrętki
    zeszły razem z felgą.
    Wielkie dzięki wszystkim za porady :)

    Pozdrawiam
    Marek

  • 24. Data: 2010-07-09 13:59:18
    Od: "Dman-666" <d...@t...o2.pl>

    Patrze a tu w szybce robal taki: news:i15fc0$m9l$1@news.dialog.net.pl !
    Pewnie kiero jakis, ten Irek N. . Tak se patrze i patrze jak nawija makaron
    na uszy:

    > Przeczytaj sobie co to jest rozwiertak proszę.
    >
    > Co do wierteł, spokojnie można pilnik przewiercić, więc z ze szpilką nie
    > będzie większego problemu, trzeba tylko odpowiednie wiertło użyć.

    Chyba raczej komfort inny...wiec raczej zwyklych wiertel nadal nie polecam
    ;-)
    TIG'a nie widzialem w akcji, ale migomat gowno daje na zapieczone nakretki
    w takiej sytuacji jak na zdjeciu kolegi Marcus'a.

    --
    Dman-666
    6A13 z bombom LPG, Stolec

  • 25. Data: 2010-07-09 15:34:02
    Od: Marcus <m...@a...pl>

    Nie ma co deliberować... Będzie wiercenie. Już się zaopatrzyłem w
    wiertła HSS, mam nadzieję, że podołają. Pojawił się natomiast problem
    zupełnie innej natury. Otóż wilgoć w tym warsztacie osiągnęła taki
    poziom, że wywala korki... A wiertarę trzeba czymś zasilić. Pozostaje mi
    chyba tylko zanabyć jakiś długi przedłużacz, żeby ściągnąć prąd z
    sąsiedniej posesji. A jak nie będą chcieli dać, to już chyba tylko
    czekać, aż ta buda wyschnie albo agregat zorganizować...

    Pozdrawiam
    Marek

  • 26. Data: 2010-07-10 13:21:43
    Od: "pm" <x...@w...pl>

    "Marcus" <m...@a...pl> wrote in message
> [...]
    > A jak nie będą chcieli dać, to już chyba tylko czekać, aż ta buda wyschnie

    a nie lepiej przeciągnąć złoma gdzie indziej?

    co do usunięcia szpilki
    nie ma co cudować
    najprostrzy sposób, wiercisz coraz wiekszymi wiertłami tak aby dziura
    osiągneła średnicę szpilki i głębokość nakrętki
    wtedy możesz użyć wykrętaka dla usunięcia nakrętki (choć wtedy to powinna
    być to już formalność)
    ew. nagwintować nakrętkę wkręćić śrubę i wyciągnąć całość.
    jak już zdejmiesz koło będziesz mógł się zabrać za usuwanie szpilki.

    jeżeli chodzi o wiercenie w szpilkach czy śrubach to nie jest to żaden
    kosmos
    wiertło do stali zwykła wiertarka i daje radę.
    dobrze wiertło chłodzić np. olejem.

  • 27. Data: 2010-07-10 13:35:34
    Od: "J_K_K" <J...@i...fm>

    Użytkownik "pm" <x...@w...pl> napisał w wiadomości

    > jeżeli chodzi o wiercenie w szpilkach czy śrubach to nie jest to żaden
    > kosmos
    > wiertło do stali zwykła wiertarka i daje radę.

    Tylko obroty jak najmniejsze.

    Pzdr

    JKK

  • 28. Data: 2010-07-10 13:46:19
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    > Chyba raczej komfort inny...wiec raczej zwyklych wiertel nadal nie polecam ;-)

    Widiowymi z ręki nie pociągnie, skubane strasznie kruche są. Za to jak
    zdemontuje, to możemy nawet odfrezować dokładnie tyle, żeby szpilka
    (resztka) wypadła, a piasta nie była ruszona. Musi być tylko do czego
    się zmierzyć - wycentrować.

    > TIG'a nie widzialem w akcji, ale migomat gowno daje na zapieczone nakretki
    > w takiej sytuacji jak na zdjeciu kolegi Marcus'a.

    Pomyśl o tym jak o 2mm długości łuku elektrycznym - raczej wąskim.
    Bardzo energetyczny, jasny, bardzo wysoka temperatura i co najważniejsze
    czysty. Można zespawać łańcuszek pod wisiorek, ale można też burtę
    statku - kwestia skali. Można dodać obcy materiał, ale można nie dodawać
    - jeśli spawane ma szansę się przykładowo samo zalać. Moim zdaniem
    genialne, choć nie do wszystkiego uzasadnione.

    Miłego.
    Irek.N.