  • 1. Data: 2009-10-21 17:12:11
    Temat: Czym rozcienczac koncentrat plynu chlodzacego?
    Od: KLOSZ <k...@w...pl>

    V-tka,
    mam pytanie, moze i glupie, ale ponoc nie ma glupich pytan...
    Kupilem koncentrat plynu chlodzacego Castrola do swojej dryndy. Czytam
    opis-instrukcje na naklejce na bance i co widze? Oto stoi napisane:
    "rozcienczac swieza woda...".
    Nosz kurdeblaszka, lepiej tego nie mogli opisac... na rozcienczanie
    stara, nieswieza woda z kaluzy to bym nie wpadl, ale mogliby napisac czy
    moze to byc "swieza kranowka z zimnego kranu" czy raczej ma byc aqua
    destilata.

    I tego wlasnie, droga przyjaciolko, dotyczy moje pytanie. Rozcienczyc
    toto destylowana/demineralizowana czy mozna lac z kranu i sie nie
    przejmowac?

    Moja kobieca intuicja podpowiada mi destylowana, ale chcialem sie
    upewnic lub naprostowac jesli mysle zle.

    Zdrowko
    KLOSZ
    --
    FJR 1300 '01 - dobry rocznik, KLOSZ '75 - tez niezly rocznik....
    "Jestem ZA, dopóki mi się podoba" - by KLOSZ

  • 2. Data: 2009-10-21 17:43:29
    Od: "Piotr S" <p...@y...com>

    > Moja kobieca intuicja podpowiada mi destylowana, ale chcialem sie upewnic
    > lub naprostowac jesli mysle zle.

    mnie uczyli, że destylowaną :)

    --
    pozdr.
    Piotr S.

  • 3. Data: 2009-10-21 17:52:56
    Od: doktorski <d...@g...com>

    On 21 Paź, 19:12, KLOSZ <k...@w...pl> wrote:
    > V-tka,
    > mam pytanie, moze i glupie, ale ponoc nie ma glupich pytan...
    Ponoc... :-)

    Jesli nie chcesz w ukladzie kamienia i innych syfow zainwestuj kila
    zlotych w destylowana.

    Rada na przyszlosc: zwykly "samochodowy", gotowy plyn do chlodnic
    aluminiowych (np. pochodne Borygo) w zupelnosci wystarczaja.
    Sprawdzone przez 4 sezony w FJR (o reszcie nie wspominam).

    pzdr, dr
    FJR/525

  • 4. Data: 2009-10-21 18:05:59
    Od: KLOSZ <k...@w...pl>

    Dzieki za odpo- i podpo-wiedzi.
    Juz doszkolony sobie jutro domieszam i zmienie.

    Zdrowko
    KLOSZ

  • 5. Data: 2009-10-21 18:48:53
    Od: Artur Zabroński <a...@g...com>

    On 21 Paź, 19:52, doktorski <d...@g...com> wrote:

    > Rada na przyszlosc: zwykly "samochodowy", gotowy plyn do chlodnic
    > aluminiowych (np. pochodne Borygo) w zupelnosci wystarczaja.
    > Sprawdzone przez 4 sezony w FJR (o reszcie nie wspominam).

    Tylko uwaga żeby nie pomylić z Borygo które nie nadaje się do
    aluminiowych chłodnic. Bezpieczny z alu jest na pewno Petrygo Q
    Orlenowy, coś koło 35zł za 4l.

    --
    Artur
    Zygzak 12

  • 6. Data: 2009-10-22 06:51:10
    Od: n...@s...com

    On Wed, 21 Oct 2009 19:12:11 +0200, KLOSZ <k...@w...pl>
    wrote:

> [...]
    >Kupilem koncentrat plynu chlodzacego Castrola do swojej dryndy. Czytam
    >opis-instrukcje na naklejce na bance i co widze? Oto stoi napisane:

    H2O -> kup demineralke na cepeenie :)

    >I tego wlasnie, droga przyjaciolko, dotyczy moje pytanie. Rozcienczyc
    >toto destylowana/demineralizowana czy mozna lac z kranu i sie nie
    >przejmowac?

    Zalezy od ujecia wody, u mnie woda w kranie ma 16st N twardosci
    ogolnej, a kamien w chlodnicy to malo fajna sprawa.

    pozdr
    newrom
    --
    DT 125 - czy aby nie za mocny ? :-)
    JUPPI! Admini tego foróma som wielcy!

  • 7. Data: 2009-10-22 07:47:30
    Od: "bratPit[pr]" <k...@o...pl>

> [...]
    > nieswieza woda z kaluzy to bym nie wpadl, ale mogliby napisac czy moze to
    > byc "swieza kranowka z zimnego kranu" czy raczej ma byc aqua destilata.

    piszą żeby rozcieńczać wodą bo ile tego kamienia się odłoży ? nie ma to
    znaczenia, może być kranówa może być destylowana,
    brat

  • 8. Data: 2009-10-22 07:51:18
    Od: n...@s...com

    On Thu, 22 Oct 2009 09:47:30 +0200, "bratPit[pr]"
    <k...@o...pl> wrote:

    >piszą żeby rozcieńczać wodą bo ile tego kamienia się odłoży ? nie ma to
    >znaczenia, może być kranówa może być destylowana,

    Zalezy ile lat planuje tym jezdzic, ostatnio widzialem ile sie porafi
    kamienia osadzic w 30 letnim samochodzie :-)
    To robi roznice :)

    pozdr
    newrom

  • 9. Data: 2009-10-22 08:03:39
    Od: "bratPit[pr]" <k...@o...pl>

    > Zalezy ile lat planuje tym jezdzic, ostatnio widzialem ile sie porafi
    > kamienia osadzic w 30 letnim samochodzie :-)
    > To robi roznice :)

    przecież kamień z objętości wydzieli się raz i spokój, co ile wymienia się
    płyn co minimum 2...3 lata? jak nie więcej, [już nie mówiąc o współczesnych
    koncentratach longlife- czerwonych które mogą pracować i przez 10 lat w
    układzie], ew. jak coś robisz z układem chłodzenia i go rozszczelnisz,
    normalnie więc przez pierwszych 10 lat eksploatacji moto wlejesz 2x po 2L
    kranówki? co to za ilość kamienia kotłowego na cały układ chłodzenia?
    dlatego nie ma wymagań co do tego że musi być destylowana,
    brat

  • 10. Data: 2009-10-22 08:07:14
    Od: n...@s...com

    On Thu, 22 Oct 2009 10:03:39 +0200, "bratPit[pr]"
    <k...@o...pl> wrote:

    >przecież kamień z objętości wydzieli się raz i spokój, co ile wymienia się
    >płyn co minimum 2...3 lata?

    Ja co rok, koszt gowniany, roboty malo. a mam czysty i pachnacy :)

    pozdr
    newrom