  • 11. Data: 2015-12-03 14:45:39
    Temat: Re: Czym przykleić korytko?
    Od: Czarek Grądys <c...@w...onet.pl>

    W dniu 03.12.2015 o 13:23, yabba pisze:

    > Przetestowałem kilka rodzajów klejów montażowych w tubach i najlepszy
    > jaki używałem to Pattex Express:
    >
    > http://www.castorama.pl/produkty/wykonczenie/drewno-
    i-drewnopodobne/akcesoria-do-podlog-drewnianych/klej
    e/klej-montazowy-pattex-expres-fix-375-g.html#produc

    Dzięki, poszukam takiego.

    > Są też do kupienia głowice kątowe do wkrętarek.

    Nie opłaca się do jednorazowej roboty, choć to by było najlepsze
    rozwiązanie.
    Ale może zrobię coś takiego. Za moich szkolnych czasów brało się silnik
    od radiomagnetofonu, wiertło i owijało się ośkę silnika i wiertło
    srebrzanką, potem to zalewało się cyną. Tym można było całkiem fajnie
    płytki wiercić.
    Jakbym nawiercił ten laminat, to potem łatwo wkręt wejdzie.

    --
    Cezary Grądys
    c...@w...onet.pl

  • 12. Data: 2015-12-03 14:50:47
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Czarek Grądys wrote:

    > Czy jest jakiś dobry klej, którym można by przykleić zwykłe korytko na
    > kabel elektryczny do deski laminowanej?

    Elastryczny klej epoksydowy TechnicQll z Casto.
    Prędzej pęknie Ci serce. :-)

    Pozdrawiam, Piotr

  • 13. Data: 2015-12-03 15:58:49
    Od: __Maciek <i...@c...org>

    Thu, 3 Dec 2015 12:56:02 +0100 "ACMM-033" <v...@i...pl>
    napisał:

    >Jak zakładano u mnie podzielniki ciepła, to kobita (tak, montowała całkiem
    >fajna babka) kleiła to chyba czymś a-la butapren. Przynajmniej tak wyglądało
    >i tak obecnie czuję z dotyku. Wygląda to i trzyma solidnie. Kleiła
    >plastykowe urządzenie do metalowego lakierowanego kaloryfera (te były
    >wymienione wcześniej).

    Sa niezłe kleje tego typu pod nazwą "klej kontaktowy motoryzacyjny",
    albo "klej guma-metal". Np. klej Mistrz 888 z Ansera, Pronikol 40 itp.
    Acha, lepiej nie pobrudzić tym rąk, bo nawet acetonem ciężko się zmywa
    (plamy zostają). Ten klej jest jakoś trochę inaczej zrobiony niż
    typowy butapren. Butapren można z rąk tak "zrolować", a te kleje, przy
    próbie zrolowania, rozsmarowują się i nie chcą schodzić. Mają też
    naprawdę mocno śmierdzący rozpuszczalnik.

  • 14. Data: 2015-12-03 16:15:39
    Od: __Maciek <i...@c...org>

    Thu, 3 Dec 2015 10:35:44 +0100 Dariusz Dorochowicz <dadoro@_wp_._com_>
    napisał:

    >Dobry gorący klej potrafi zdziałać cuda, ale trzeba mieć dobry pistolet
    >(coby porządnie rozgrzał),

    No właśnie - to tak jak z lutowaniem - nie rozgrzejesz - nie
    przylutujesz (najwyżej posmarkasz). PCV z drewnem, albo płytą wiórową
    powinno się dać skleić - te materiały słabo przewodzą ciepło i dadzą
    się odpowiednio rozgrzać. Za to przyklejenie czegoś gorącym klejem do
    kilkumilimetrowego aluminium jest praktycznie niemożliwe - klej
    natychmiast stygnie i nie łapie.
    W rozważanym w wątku przypadku, problemem będzie to, że korytko jest
    długie i trzeba przykleić całe naraz, a więc nałożyć dużo kleju, który
    w momencie przyłożenia korytka ma być gorący, a nie tylko ciepły, a
    klejarka ma skończoną wydajność. Może zamiast używać klejarki, lepiej
    roztopić ten klej na kuchence, w jakimś naczyniu - w starej warząchwi
    albo rondlu czy czymś takim. Następnie szybko polać całą "trasę"
    klejenia i przyłożyć korytko.

    Ja bym to korytko przykleił piankową taśmą dwustronną Tesy. Nie musi
    koniecznie być dokładnie ta "montażowa" co w reklamie, może być
    "zwykła". Najważniejsze będzie bardzo dokładne przemycie i
    odtłuszczenie powierzchni, zwłaszcza szafek kuchennych, które z reguły
    mają na górze warstewkę tłuszczu z kurzem.

  • 15. Data: 2015-12-03 16:28:59
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "__Maciek" napisał w wiadomości grup
    com...
> [...]

    >który
    >w momencie przyłożenia korytka ma być gorący, a nie tylko ciepły, a

    nalozyc na plyte, nalozyc na korytko, a potem zetknac.

> [...]
    >roztopić ten klej na kuchence, w jakimś naczyniu - w starej warząchwi
    >albo rondlu czy czymś takim. Następnie szybko polać całą "trasę"

    Moze, ale uwaga na mozliwy zaplon oraz przegrzanie.

    Jeszcze wersja na zelazko - nalozyc z pistoletu, podgrzac nalozony
    zelazkiem.
    Ale zelazko nie bedzie sie juz nadawalo do prasowania, a i miejsca
    chyba nie ma.

    J.

  • 16. Data: 2015-12-03 16:31:56
    Od: Dariusz Dorochowicz <dadoro@_wp_._com_>

    W dniu 2015-12-03 o 16:15, __Maciek pisze:

> [...]
    > roztopić ten klej na kuchence, w jakimś naczyniu - w starej warząchwi
    > albo rondlu czy czymś takim. Następnie szybko polać całą "trasę"

    Mowa jest o 50cm kawałkach - dobry pistolet (ja mam starego zielonego
    Boscha czyli nic nadzwyczajnego) spokojnie da radę. Tyle, że on po
    naciśnięciu przycisku włącza porządne grzanie.
    https://www.bosch-do-it.com/pl/pl/majsterkowicze/nar
    z%C4%99dzia/pkp-18-e-3165140289597-199920.jsp
    Jak przykleiłem listwę z gniazdkami do ściany, to odeszła z tynkiem
    (miała być dłuższa... trzeba było oderwać). Ale takim zwykłym pistoletem
    to pewnie by trochę problemów było.
    No, minus jest taki, że jednak chwilkę trzeba poczekać zanim klej
    ostygnie, ale to jest powiedzmy 10s.

> [...]
    > odtłuszczenie powierzchni, zwłaszcza szafek kuchennych, które z reguły
    > mają na górze warstewkę tłuszczu z kurzem.

    Tak, nie wiem jak teraz, ale kiedyś były sprzedawane listwy od razu z
    taśmami.

    Pozdrawiam

    DD

  • 17. Data: 2015-12-03 17:41:28
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    Użytkownik "Piotr Wyderski" <p...@n...mil> napisał w wiadomości

    > Elastryczny klej epoksydowy TechnicQll z Casto.

    OK

    > Prędzej pęknie Ci serce. :-)

    Ee... ale to na przedwojennych kondonach pisało... :)

    --
    Telespamerzy:
    814605413 222768000 616285002 845383900 224093185 896510439 896126048

  • 18. Data: 2015-12-08 19:12:19
    Od: "adamschodowy" <a...@g...pl>

> [...]
    > od radiomagnetofonu, wiertło i owijało się ośkę silnika i wiertło
    > srebrzanką, potem to zalewało się cyną. Tym można było całkiem fajnie

    za moich wymontowywało się z kostki elektrycznej (w zasadzie z tego miękkiego
    plastiku łatwiej ostrym nożem to wyciąć) miedziany czy mosiężny zacisk z dwiem
    śrubkami, i ten zacisk pozwalał pięknie połączyć rotor silniczka z dowolnym wiertłem
    do 2mm, może nie było to połączenie idealnie współosiowe ale dało się tym bez
    problemu wiercić.

  • 19. Data: 2015-12-09 11:03:32
    Od: Czarek Grądys <c...@w...onet.pl>

    W dniu 08.12.2015 o 19:12, adamschodowy pisze:

> [...]
    do 2mm, może nie było to połączenie idealnie współosiowe ale dało się tym bez

    Faktycznie, takie coś też było ;)

    --
    Cezary Grądys
    c...@w...onet.pl