  • 1. Data: 2011-04-30 23:00:28
    Temat: Czym polerowac 'szkla' reflektorów?
    Od: ąćęłńóśźż <a...@i...pl>

    Mam zdjętą parę plastikowych 'szkieł' reflektorów soczewkowych (Hella OIDP).
    Plastik był mocno pożółkły, i generalnie niewiele widać.
    Czym je przepolerować dla osiągnięcia efektu "nówki sztuki"?
    Pamiętam rady o jakiejś "autopaście" czy jakoś podobnie.
    Czy wystarczy tylko zewnętrzną powierzchnię?

  • 2. Data: 2011-05-01 00:00:21
    Temat: Re: Czym polerowac 'szkla' reflektorów?
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    Użytkownik "ąćęłńóśźż" <a...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Pamiętam rady o jakiejś "autopaście" czy jakoś podobnie.
    > Czy wystarczy tylko zewnętrzną powierzchnię?

    zwykle wystarczy zewnętrzną, a wewnątrz tylko umyć.
    Jesli wewnątrz jest czysto, to nie potrzebnie rozklejałeś lampki.

    Co do samej polerki - bierzesz papier ścierny o gradacji powiedzmy 1500 do
    szlifowania na mokro i .. jedziesz. Woda, szlifowanie, woda, szlifowanie.
    Po 20 min dokłądnego szlifowania mozesz przejśc na papier 2000 ale to
    zadanie dla wytrwałych. Zwykle wystarczy w tym momencie dowolna pasta (nie
    ścierająca) do polerowania i po kolejnych 15 minutach polerki - masz nufki
    funkiel szkła.

    ps. istnieje duże prawdopodobieństwo ze za rok, dwa będziesz musiał
    powtórzyć operacje.

    ps2. nie bój sie szlifowania, rób to równo i dokładnie. Metoda sprawdzona,
    polecana i działająca.

    ps3. pamiętaj, zeby nie dotykać niczym odbłyśników. Jeśli chcesz je umyć to
    dopuszczalne jest tylko płukanie w wodzie z mydłem aż do usunięcia
    zabrudzenia, a następne obfite przemycie, najlepiej destylowaną, wodą.

    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    www.cita.pl

  • 3. Data: 2011-05-01 00:07:02
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Sun, 1 May 2011 00:00:21 +0200, Kuba (aka cita) napisał(a):

    > Użytkownik "ąćęłńóśźż" <a...@i...pl> napisał w wiadomości

    Musisz karmić toppostującego śmiecia? Nie dość, że zaczynają się mnożyć, to
    jeszcze dokarmiasz.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

  • 4. Data: 2011-05-01 10:26:20
    Od: Robson <r...@...pl>

> [...]
    > zadanie dla wytrwałych. Zwykle wystarczy w tym momencie dowolna pasta
    > (nie ścierająca) do polerowania i po kolejnych 15 minutach polerki -

    Zrobilem podobnie, z tym, ze zaczalem od papieru 340 - klosze mialy
    glebokie rysy. Przechodzilem poprzez kolejne gradacje az do 2500. Na
    koniec nalozylem paste polerska (kupiona w sklepie z lakierami
    samochodowymi, przeznaczona do polerowania plastikow) i mechaniczna
    polerka zakonczylem. Efekt rewelacyjny - szkla jak nowki.