  • Data: 2012-06-15 07:52:49
    Temat: Re: Czym jest programowanie?
    Od: Andrzej Jarzabek <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 14/06/2012 19:00, slawek wrote:

    > Użytkownik "Andrzej Jarzabek" <a...@g...com> napisał w
    > wiadomości grup dyskusyjnych:jquqpo$e4k$...@i...gazeta.pl...
    >
    > Wątpię czy istnieje jednoznaczność.

    Nie rozumiem? Gdzie istnieje? Jednoznaczność czego?

    > Czyli program wielowątkowy nie może być napisany w C ?

    W programie wielowątkowym kolejność poszczególnych instrukcji nadal ma
    znaczenie. W C raczej ciężko napisać program tak, żeby każda instrukcja
    wykonywała się w oddzielnym wątku.

    > (Dla mniej spostrzegawczych - program wielowątkowy nie gwarantuje
    > "kolejności instrukcji' - a język C jest językiem imperatywnym.)

    Dla mniej spostrzegawczych: nie napisałem nic o gwarantowaniu kolejności
    instrukcji. już wstawienie zwykłego if czy goto powoduje, że kolejność
    wykonania instrukcji nie jest gwarantowana.

    Jeszcze raz, co napisałem: odniosłem się do części próby definicji
    programu, gdzie programem był "zbiór instrukcji". Analnie czepiając się
    zauważam, że zbiór nie ma określonej ilości elementów. Rozpatruję
    hipotetyczny język programowania, w którym te same instrukcje dają
    zawsze ten sam program, niezależnie od kolejności wprowadzania tych
    instrukcji. Zauważam, że taki hipotetyczny język raczej nie jest
    językiem imperatywnym.

    > Jeżeli dobrze zrozumiałem w Oksfordzie są pokazywane autentyczne części.
    > Zapewne są to części maszyny różnicowej, ale Babbage chciał - w innej
    > konfiguracji - z nich robić maszynę analityczną.

    Bez sprawdzania wydaje mi się, że Babbage zlecił wykonanie części
    maszyny różnicowej, maszyna analityczna była na papierze w fazie
    koncepcji. Po śmierci Babbage'a ktoś wykonał kilka części maszyny
    analitycznej (są w muzeach), ale maszyna analityczna jako całość nie
    powstała nigdy (dwie maszyny różnicowe zostały zbudowane w tym stuleciu).

    > Karty żakardowskie do obejrzenia w Białej Fabryce w mieście Łodzi.
    > (Najpiękniejsze w tym, że można z nich odtworzyć _cyfrowo_ wzory
    > materiałów sprzed około 150 lat.)
    > Nota bene, jak się nazywałby dziś człowiek przygotowujący takie karty?
    > Programistą!

    Może "programatorem"?

    > Ujmując filozoficznie... różne rzeczy się buduje... które są zupełnie
    > nieużyteczne. Ba! Część z nich nie jest nawet ładna (sztuka nie musi być
    > użyteczna).

    No ale mówimy o budowie maszyny liczącej. Historycznie takie maszyny
    jednak budowano po to, żeby cośtam na nich liczyć.

    http://www.fourmilab.ch/babbage/sketch.html