    From: " Michał" <m...@g...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Czym grozi jazna na zimówkach w lecie ?
    Date: Sat, 2 Apr 2011 18:32:06 +0000 (UTC)

    KrisB <...@...pl> napisał(a):

    > Bo za 1,5 roku chce sprzedać auto, opony letnie mam już takie że do
    wymiany, na
    > tomiast zimówki są jak nowe..
    > Pytanie czy te zimówki np. zetrą się po 3000km jazy w lecie, a może jazda
    latem
    > jest nimi niebezpieczna ?.

    Oooo ja wiem ja wiem ! :)

    Generalnie na zimówkach w lecie (jeździłem ~15kkm) auto jeździ
    w miarę normalnie, ale:

    -przy większych prędkościach na zakręcie ześlizguje się
    na zewnętrzną stronę, i czuć to (nie słychać, chyba).

    -hamowanie gorsze (niewiele) i może zrywać przyczepność przy ruszaniu.

    -letnie zdecydowanie lepsze na deszcz

    -w 3000km nie zetrzesz, ale w 15kkm raczej tak.

    -jak troch starte zimówki to w koleinach BARDZO słabo, tz. hamowanie
    jest dziwne i auto robi wszystko inne (dziobie i rzuca) tylko nie hamuje,
    na przykład wciąż można ostro skręcić itp, bez problemu ale na zimówkach
    z 4 kołami w koleinach z wodą nie hamuje "na wprost", 30cm obok bez
    problemu.

    -przez chwilę miałem na tyle zimówki a na przodzie letnie ;) efekt:
    auto "zamiata tyłem" (przedni napęd) przy dużych prędkościach na
    zakręcie czuć było że tył ucieka, potem prostowało. Skręcało bardzo
    sprawnie, ale albo trzeba było kontrować (tylko to duże prędkości)
    albo chwilę odczekać aż samo wyprostuje, zazwyczaj z nogą na hamulcu :)

    teraz też mam zimówki jeszcze:), a podobno letnie cichsze, ja tego tak
    nie słyszę - po letnie "się pocięły" (na dziurach) więc jak zmieniałem
    to zimówki były cichsze, a to tez cholernie od marki zależy więc jest
    różnie.

    pozdrawiam.