  • 11. Data: 2011-02-28 13:49:36
    Temat: Re: Czym grożš nacišgane pojemno?ci
    Od: AlexY <a...@i...-cut_this-.pl-alias-removed>

    Użytkownik J.F. napisał:

    > Ale nie bedzie. Bedzie ladowane pradem takim jak ladowarka przewiduje,
    > no chyba ze ktos w ta pojemnosc z naklejki uwierzy i ustawi naprawde
    > 1C. Albo ambitny system odczyta z jakiegos chipa w baterii i tez
    > ustawi.

    Ja ustawiam ręcznie, ładowarka modelarska, inna sprawa że zwykły
    konsument raczej nie ma ładowarki dającej więcej niż 1-2A a ten co ma
    zapewne wie co robi.

    > Filmy na youtube.

    Jak wspomniałem eksplodujących nie widziałem, niklówki oraz cylindryczne
    litówki i owszem

    > bez przeladowania to nie nie bylbym taki pewien.
    > Ale przeciez jeszcze powinnismy spelnic inne wymagania, nie
    > przekraczac 4.2V - i prawdopodobnie nie poplynie 5A.

    Może i masz rację, wyczerpane do cna ogniwo być może nawet nie zdąży się
    rozgrzać jak ładowarka przejdzie w tryb stabilizacji napięcia.

    --
    AlexY
    http://nadzieja.pl/inne/spam.html

  • 12. Data: 2011-02-28 22:58:37
    Temat: Re: Czym grożą naciągane pojemności
    Od: Jerry1111 <j...@w...pl.pl.wp>

    On 27/02/2011 22:26, Adam Dybkowski wrote:

    > Szkoda mi kasy i czasu na eksperymentowanie. Zakończyłoby się jak zwykle
    > czyli po kupieniu taniego badziewa i tak trzeba byłoby kupić kolejny
    > (może być zamiennik, ale firmy szanującej się i podającej prawdziwą
    > pojemność).

    Pokaz mi firme (inna niz Sony) ktora na tym typie akumulatorka
    _uczciwie_ napisze prawdziwa pojemnosc. IMO wychodzi ze Sony nie takie
    zle bo prawde pisze ;-)

    --
    Jerry1111

  • 13. Data: 2011-02-28 23:01:24
    Od: Jerry1111 <j...@w...pl.pl.wp>

    On 28/02/2011 13:49, AlexY wrote:

    > Ja ustawiam ręcznie, ładowarka modelarska, inna sprawa że zwykły
    > konsument raczej nie ma ładowarki dającej więcej niż 1-2A a ten co ma
    > zapewne wie co robi.

    Zwykly konsument to wsadzi baterie od aparatu do ladowarki od aparatu.
    Szczerze mowiac ja tez tak robie ;-)

    Raz mi podczas lotu sie ku(*&(* zapalilo. Moja wina - wiedzialem ze
    bateria juz niepewna.

    --
    Jerry1111

  • 14. Data: 2011-03-01 13:21:55
    Od: AlexY <a...@i...-cut_this-.pl-alias-removed>

    Użytkownik Jerry1111 napisał:
    > On 28/02/2011 13:49, AlexY wrote:
    [...]
    > Raz mi podczas lotu sie ku(*&(* zapalilo. Moja wina - wiedzialem ze
    > bateria juz niepewna.

    Nadal to nie eksplozja, nadtopioną folię pakietu już miałem, tyle że to
    już NTG :)

  • 15. Data: 2011-03-03 00:07:42
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    W dniu 2011-02-28 23:58 Jerry1111 napisał(a):

    > Pokaz mi firme (inna niz Sony) ktora na tym typie akumulatorka
    > _uczciwie_ napisze prawdziwa pojemnosc. IMO wychodzi ze Sony nie takie
    > zle bo prawde pisze ;-)

    Proszę bardzo:
    Ansmann 900mAh
    Whitenergy 1000mAh
    Hahnel 950mAh
    Blumax 1000mAh
    Delkin 1100mAh
    Hama 950mAh

    Myślę, że pojemności 900-1000mAh są całkiem realne. Chyba tylko na
    Allegro można znaleźć akumulatorki tego typu o "pojemności" 4Ah.
    Normalni producenci zamienników aż tak nie ściemniają.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 16. Data: 2011-04-28 19:47:35
    Od: "Piotr \"Curious\" Slawinski" <c...@b...internetdsl.tpnet.lp>

    Adam Dybkowski wrote:

    > Jest sobie taki akumulatorek Li-Ion:

    Krotsza trwalosc. poczytaj o roznicach roznych typow
    baterii Li-ion :

    http://en.wikipedia.org/wiki/Lithium_ion_battery#Pos
    itive_electrodes

    producent zwykle nie podaje dokladnie jakiego materialu uzyl, a co za tym
    idzie mozesz miec pojemna baterie, ale o malej trwalosci.
    warto patrzec na date produkcji, wage... no i jesli ~500 cykli lub ~rok
    pracy ci wystarcza, a chcesz miec lekka i pojemna baterie to czemu nie.
    osobiscie uzywam 'przeciaganych' bateryjek w cyfrowce ('4900'mAh zamiast
    800) i faktycznie dlugo trzyma, a poprzednia podobna (3900mAh) wytrzymala 2
    lata. btw. zadnych specjalnych zabiegow w stylu trzymania w lodowce nie bylo
    - uzywana 'normalnie', caly czas naladowana w 100%.