  • 41. Data: 2017-05-07 23:27:19
    Temat: Re: Czyja by była wina ?
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2017-05-07 o 22:01, Budzik pisze:
    > Użytkownik Poldek p...@i...eu ...

    > Podciągasz wyjątek pod regułę a z reguły robisz wyjątek...

    Bardzo proszę, podaj przykłady skrzyżowań, które nie są "równorzędne"
    zgodnie z tym, co uważasz za "regułę".

  • 42. Data: 2017-05-07 23:39:08
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2017-05-07 o 23:23, J.F. pisze:

    > Nie musi, raz ustawiony D1 obowiazuje do odwolania.

    > Jadacy "glowna" nie zobaczy, chyba ze A7 od tylu.

    No i na takim skrzyżowaniu spotykają się dwa pojazdy. Jeden jedzie jedną
    drogą, drugi drugą. Co się dzieje dalej?

  • 43. Data: 2017-05-07 23:51:35
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 7 May 2017 23:39:08 +0200, Poldek napisał(a):

    > No i na takim skrzyżowaniu spotykają się dwa pojazdy. Jeden jedzie jedną
    > drogą, drugi drugą. Co się dzieje dalej?

    Ten kto ma A7 ustepuje zgodnie ze znakiem, a ten drugi
    -pamieta znaki,
    -hamuje,
    -ocenia szerokosc drogi,

    J.

  • 44. Data: 2017-05-08 06:00:07
    Od: ksenia <k...@g...com>

    W dniu 2017-05-07 o 20:31, Poldek pisze:

    > Mam przeczucie, że użytkownik Ksenia ma mgliste pojęcie o przepisach
    > PoRD. Być może dawno zdał na prawo jazdy, a od tego czasu wiele mogło
    > się pozmieniać.

    tak, ta boczna miala ustap

  • 46. Data: 2017-05-08 06:00:51
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Poldek p...@i...eu ...

    > Ależ prawda - jest znak. Przecież to pierwszeństwo nie zostało nadane
    > przez wskazanie palcem, tylko odpowiednim znakiem. Ten znak może stać
    > przy wcześniejszym skrzyżowaniu.

    Ano własnie. Czyli to konkretne skrzyzowanie nie jest oznakowane a mimo to
    nie jest równorzedne.

    > Ale wtedy na podporządkowanej jest
    > znak A7

    zgoda, tyle tylko ze ty bedac na głownej tego nie widzisz...

    > a przed skrzyżowaniem na "głównej" zamiast D1 stoi coś z
    > grupy A6.

    Nic na głownej nie musi stać...

    > Tak, czy inaczej prawdą jest, że każde skrzyżowanie jest
    > "równorzędne", chyba że co innego wynika z oznakowania.

    Co nie zmienia faktu, ze praktycznie to skrzyzowania równorzędne sa
    wyjątkiem, zapewne dlatego watkotwórca nic w tym względzie nie napisał
    uwazając czytających za inteligentne stwory ktore sobie oczywistosc
    dopiszą.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Krowa w sklepie: 'Poproszę mączkę kostną. 20 kilo, jak szaleć, to szaleć!'

  • 45. Data: 2017-05-08 06:00:51
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Poldek p...@i...eu ...

    > Bardzo proszę, podaj przykłady skrzyżowań, które nie są "równorzędne"
    > zgodnie z tym, co uważasz za "regułę".

    Ale ja ci juz wszystko napisalem.
    Reguła jest taka ze jak jedziesz dwupasmowa droga a z boku masz jakies
    popierdułki to ta głowna ma pierwszenstwo.
    Oczywiście znaki mogą ustawić to inaczej, niemniej wtedy watkotwórca na
    pewno by to napisał.
    Skrzyzowania równorzedne sa natomiast zdecydowanie rzadziej spotykane, stąd
    mowie ze sa wyjątkiem od reguły.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Czy świat się bardzo zmieni gdy z młodych, gniewnych

  • 47. Data: 2017-05-08 10:03:24
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 2017-05-08 o 06:00, Budzik pisze:

    > Ano własnie. Czyli to konkretne skrzyzowanie nie jest oznakowane a mimo to
    > nie jest równorzedne.

    Wiele lat jeżdżę i jeszcze takiego skrzyżowania nie widziałem. Będę
    wdzięczny za podanie konkretnego skrzyżowania.

    > Nic na głownej nie musi stać...

    To bardzo ciekawe, daj przykład.

    > Co nie zmienia faktu, ze praktycznie to skrzyzowania równorzędne sa
    > wyjątkiem,

    To bardzo ciekawe, widać w jakiejś nietypowej okolicy przebywasz.
    Ja mieszkam w Warszawie i tutaj zdecydowana większość skrzyżowań jest
    równorzędna.
    A wątkotwórca pisze o wyjeżdżaniu "z naprzeciwka z prawej strony".
    Takiej sytuacji już zupełnie nie potrafię sobie wyobrazić.

    --
    Akarm
    http://bykom-stop.cba.pl/

  • 48. Data: 2017-05-08 10:17:55
    Od: Poldek <p...@i...eu>

> [...]
    > Użytkownik Poldek p...@i...eu ...

    > Ale ja ci juz wszystko napisalem.
    > Reguła jest taka ze jak jedziesz dwupasmowa droga a z boku masz jakies

    Co to są "popierdółki"?

    > to ta głowna ma pierwszenstwo.

    Skąd wiesz, która jest "główna"?
    Jeżeli nie ma znaków i/lub działającej sygnalizacji świetlnej, to nie ma
    pierwszeństwa innego, poza regułą prawej strony.

  • 49. Data: 2017-05-08 10:24:11
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2017-05-08 o 06:00, ksenia pisze:

    > tak, ta boczna miala ustap

    Tzn. widziałaś/widziałeś tam znak A7 od tyłu, czy wróciłaś na miejsce i
    podjechałeś/podjechałaś do skrzyżowania tą ulicą i od tej strony, od
    której nadjeżdżał tamten pojazd i sprawdziłaś/sprawdziłeś?

    Podaj o które skrzyżowanie chodzi. Sprawdzimy na google i będzie jasność :-)

  • 50. Data: 2017-05-08 10:27:27
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2017-05-07 o 23:51, J.F. pisze:

    > Ten kto ma A7 ustepuje zgodnie ze znakiem, a ten drugi
    > -pamieta znaki,

    Czyli są znaki.

    > -hamuje,

    Dlaczego?

    > -ocenia szerokosc drogi,

    Tego cię uczyli na kursie prawa jazdy, że kto ma pierwszeństwo wynika z
    szerokości drogi?