  • 21. Data: 2017-05-07 15:47:00
    Temat: Re: Czyja by była wina ?
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2017-05-07 o 11:15, Poldek pisze:

    > Zawsze mi się wydawało, że należy ustąpić pierwszeństwa temu, co wjeżdża
    > z prawej. Ale ja robiłem prawo jazdy dawno. Mogło coś się pozmieniać.
    Na równorzędnych skrzyżowaniach, a uliczka/przecznica od głównej raczej
    taką nie jest.

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 22. Data: 2017-05-07 17:36:38
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2017-05-07 o 09:26, Cavallino pisze:

    > Wręcz przeciwnie - brzmi to bardzo logicznie i mądrze.

    Dla kilku internetowych dyskutantów (obeznanych z przepisami) to tak,
    ale jak spytać co drugiego na ulicy, to będzie uważał, że tamten
    nie może jechać z przeciwnego kierunku na jednokierunkowej czy tam
    wyprzedzać na skrzyżowaniu i będa twierdzić, że jest wina tego co
    wyprzedzał czy jechał pod prąd.

  • 23. Data: 2017-05-07 17:48:31
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 07.05.2017 o 17:36, cef pisze:

    > Dla kilku internetowych dyskutantów (obeznanych z przepisami) to tak,

    Ale to wcale nie jest takie oczywiste. Niby jak skręcasz w lewo to masz
    innych przepuścić, ale jak ktoś cię wyprzedza to generalnie sądy od
    jakiegoś czasu orzekają, że wina wyprzedzającego (nawet im bomby pod
    Zambrowem nie pomogły). Nawet jakiś wyrok sądu najwyższego w takiej
    sprawie był. Co prawda teraz straszydło z borem namieszało i głupio
    wyszło... trzeba będzie zmienić sąd najwyższy;)

> [...]
    > nie może jechać z przeciwnego kierunku na jednokierunkowej czy tam
    > wyprzedzać na skrzyżowaniu i będa twierdzić, że jest wina tego co

    I całkiem niewykluczone, że jak sprawa trafi do sądu to właśnie tak
    będzie. Więc ostrożnie z tym "zawsze winny jest ten co nie miał
    pierwszeństwa", bo obecnie jak na miejscu nie skończy się przyjęciem
    mandatu to w sądzie może być różnie - w zależności od tego jak bardzo
    sam mający nadpierwszeńtwo nawywijał (i czy nie był na przykład skrajnym
    idiotą zeznając, że "widziałem go, ale przecież miałem pierwszeństwo").

    Shrek

  • 24. Data: 2017-05-07 18:22:14
    Od: ksenia <k...@g...com>

    ja jechałem po głównej drodze, a on wyjechał z jakiejs bocznej

  • 25. Data: 2017-05-07 18:37:50
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Dlatego zeby wiejskie mundrusie nie ksztaltowaly otaczajacej rzeczywistosci stworzono
    przepisy ktorych maja sie trzymac.

  • 26. Data: 2017-05-07 18:45:58
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Sady orzekaja w oparciu o przepisy. Jesli jazda pod prad nie jest w pewnych warunkach
    dopuszczalna to sama jazda pod prad nie powoduje zagrozenia jesli nie pojawia sie
    dodatkowe czynniki. Wyjezdzajacy z bramy czy ulicy podporzadkowanej jest takim
    dodatkowym czynnikiem i to na wyjezdzajacego przelozono w przepisach odpowiedzialnosc
    za ewentualne zdarzenie. Na jadacego pod prad mozna w pewnych sytuacjach nalozyc
    mandat ale nie uznac winnym zdarzenia bo inny uczestnik drogi zlamal przepis o
    ustapieniu pierwszenstwa.

  • 27. Data: 2017-05-07 19:29:22
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Sady orzekaja w oparciu o przepisy.

    I orzekają różnie - nawet w identycznych przypadkach.

> [...]
    zdarzenie. Na jadacego pod prad mozna w pewnych sytuacjach nalozyc mandat ale nie
    uznac winnym zdarzenia bo inny uczestnik drogi zlamal przepis o

    No więc byłbym ostrożny. Na ogół tak, ale z pewnością nie zawsze.

    Shrek

  • 28. Data: 2017-05-07 19:56:53
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2017-05-07 o 15:47, Janusz pisze:

    > Na równorzędnych skrzyżowaniach, a uliczka/przecznica od głównej raczej
    > taką nie jest.

    Każde skrzyżowanie jest "równorzędne", chyba że jest oznakowane inaczej.
    Ale ja robiłem prawo jazdy dawno. Mogło się coś pozmieniać.

    W każdym razie, czy to była uliczka, czy uliczunia, to nie ma żadnego
    znaczenia z punktu widzenia przepisów o pierwszeństwie. A szczególnie
    nie ma znaczenia, gdy nastąpi zderzenie i trzeba ustalić sprawcę.

  • 29. Data: 2017-05-07 19:58:48
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 7 May 2017 18:22:14 +0200, ksenia napisał(a):
    > ja jechałem po głównej drodze, a on wyjechał z jakiejs bocznej

    Tu nie chodzi o to czy "glowna" czy "boczna", tylko zy to byla droga z
    pierwszenstwem, a jego miala znak "ustap piewszenstwa", byla
    niepubliczna/wewnetrzna itp.

    J.

  • 30. Data: 2017-05-07 20:01:45
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2017-05-07 o 18:22, ksenia pisze:

    > ja jechałem po głównej drodze, a on wyjechał z jakiejs bocznej

    Co masz na myśli, gdy piszesz o "głównej drodze":
    a. była szersza od "bocznej",
    b. przed skrzyżowaniem stał znak D1,
    c. inne - jakie?