  • Data: 2017-05-09 13:23:48
    Temat: Re: Czyja by była wina ?
    Od: Adam <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2017-05-08 o 21:00, Budzik pisze:
    > Użytkownik Adam a...@p...onet.pl ...

    > Oczywiście ze mam.
    > To taka droga w srodku osiedla gdzie trzeba uwazac :)

    > Bo tyo Pord a ja o praktyce...

    ,75y,219.92h,75.64t
    312!8i6656?hl=pl

    > Według mojej definicji obydwie to osiedlówki i nic dziwnego ze sa tam
    > równorzedne skrzyzowania.

    Tego na fotkach googla nie widać, ale Tomcia Palucha jest szeroka - bez
    trudu mijają się dwa szerokie samochody. Jest to zresztą droga
    przebiegająca przez kilka osiedli, w zasadzie "zewnętrzna" wobej nich.
    Natomiast Balbinki jest wąska, tylko na szerokość jednego samochodu.
    Ponadto pojawia się nagle ;) pomiędzy metalowym (znaczy nieprzejrzystym)
    płotem a budynkiem garażu. Można ją przeoczyć lub pomylić z chodnikiem.

    Podobnych skrzyżowań widywałem sporo w całej Polsce

    > Ano własnie, postawiono znaki bo takie sytuacje byłby nieintuicyjne.
    > Ma być bezpiecznie a nie "twarde prawo ale prawo!"...

    Intuicja ma tu niewiele do rzeczy ;) ważniejsze są przepisy PoRD.
    Ale bardzo dobrze, że postawiono znaki - istotnie, ktoś mógłby się zagapić.

    Gorzej, gdy ktoś się zagapi po zmianie oznakowania, i jedzie "na pamięć".

    Przykład, też z Warszawy:

    https://www.google.pl/maps/@52.1997307,20.8736683,3a
    ,75y,213.61h,87.76t/data=!3m6!1e1!3m4!1shWwyXt5qEJN8
    ZoFxVNk6dA!2e0!7i13312!8i6656?hl=pl

    lub krócej:

    http://tnij.at/zmianap

    Jedziemy Warszawską, z prawej skrzyżowanie z Rakuszanki.
    Dobry przykład, bo na google fotki jeszcze z przed zmiany. "Od zawsze"
    było to skrzyżowanie równorzędne, więc jadący prosto (Warszawską)
    przepuszczali wyjeżdżających z prawej (Rakuszanki).

    Jakoś tak ze 2 może 3 lata temu Warszawska została drogą z
    pierwszeństwem, ale widziałem przypadki, że ktoś wyskakiwał z Rakuszanki
    wymuszając pierwszeństwo, bo nie zauważył znaku A-7.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam