eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyCzy automatem można jechać "na luzie" ?. › Re: Czy znajdzie się techniczna odpowiedź. ?
  • Data: 2010-07-31 14:35:03
    Temat: Re: Czy znajdzie się techniczna odpowiedź. ?
    Od: "Zzyxyryzzy" <s...@n...adresik> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Użytkownik "WW" <w...@v...pl> napisał w wiadomości
    news:4c52da76$0$17091$65785112@news.neostrada.pl...
    >
    > Jak widać mądrych tu wielu a konkretnej odpowiedzi na pytanie jak nie
    > było, tak nie ma. :-(

    Jak zwykle, jak zwykle... :-)

    > Zadam je zatem inaczej.
    > Czy skrzyni DSG szkodzi przełączanie z "D" na "N" i odwrotnie w czasie
    > jazdy, (pracujący silnik).

    Nie chce mi sie teraz isc do samochodu bo zaczyna padac, ale poniewaz mam
    rowniez B6 z DSG, wiec instrukcje auta przestudiowalem dokladnie. I o ile
    pamietam, to bylo tam napisane, ze mozna na krotko wrzucic podczas jazdy na
    N.

    > p.s.
    > Tym razem wszelkie dywagacje "po co, na co" proszę sobie uprzejmie
    > darować.
    > Masz coś konkretnego do powiedzenia to napisz a jak nie to ....dziękuje.

    Jednak sprobuje :-)

    A wiec po co na luz? Skrzynia DSG wyhamowuje lagodniej, niz manualna MOIM
    ZDANIEM. Uzywam trybu D i lopatek przy kierownicy. I nie da sie zrzucic na
    nizszy bieg, jesli obroty mam wyzsze niz 3k rpm. Dopiero wtedy moge nizej.
    Czesto dojezdzajac do skrzyzowania klikam lewa manetka kilkukrotnie, ale
    zrzuca mi z D6 tylko do tego biegu, na ktorym obroty sa powyzej 3k. Dopiero
    jak zejda ponizej, moge zrzucic o jeden w dol. Dzieje sie to znacznie
    lagodniej, niz przy skrzyni manualnej, wiec MOIM ZDANIEM nie ma ryzyka ze
    ktos wjedzie Ci w kufer.
    Od kiedy mam PJ hamuje silnikiem, nigdy nie zdazylo mi sie zebym mial
    problemy z kims z tylu, nawet jesli redukcja o 2-3 w dol powodowala
    natychmiastowe dojscie obrotow do czerwonego pola. Hamowanie silnikiem w DSG
    jest o tyle mniej skuteczne, ze widze wyraznie wieksze zuzycie tarcz i
    klockow, bo zawsze trzeba wcisnac hamulec. W manualu czesto nie bylo to
    konieczne.

    Pozdrawiam,
    --
    Zzyzzy
    B6 DSG 170KM
    zzyxyryzzy AT wp DOT pl

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: