  • 1. Data: 2012-01-12 22:17:58
    Temat: Czy wymienić kwarc?
    Od: Padre <P...@n...net>

    Mam zewnętrzny czujnik temperatury i wilgotności od stacji pogodowej
    niestety zaraz po gwarancji. Po włożeniu baterii uruchamia się
    prawidłowo na kilkanaście sekund po czym przestaje działać a na jego
    wyświetlaczu lcd zostają zaczernione niektóre elementy. Wygląda że
    ustaje oscylacja rezonatora taktującego mikroprocesor bo nadajnik
    radiowy ma swój. Czy jest prawdopodobne że uszkodzeniu uległ rezonator i
    warto go próbować wymienić czy dać sobie spokój? :)

  • 2. Data: 2012-01-13 08:07:09
    Temat: Re: Czy wymienić kwarc?
    Od: "EM" <e...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Padre" <P...@n...net> napisał w wiadomości
> [...]
    > że uszkodzeniu uległ rezonator i warto go próbować wymienić czy dać sobie

    Beteria dobra?
    Może daj rezystor 10Mohm pomiędzy nóżki kwarcu jesli takowy istnieje.
    Reaguje jakoś na dotknięcie palcem nóżek kwarcu?

    Pozdrawiam
    EM

  • 3. Data: 2012-01-13 09:12:53
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

> [...]
    > prawdopodobne że uszkodzeniu uległ rezonator i warto go próbować wymienić

    Może zimy lut blaszek od baterii. Przy wkładaniu zaiskrzy i na chwilę
    zadziała.
    P.G.

  • 4. Data: 2012-01-13 11:17:35
    Od: Sylwester Łazar <i...@a...pl>

    > radiowy ma swój. Czy jest prawdopodobne że uszkodzeniu uległ rezonator i
    > warto go próbować wymienić czy dać sobie spokój? :)
    Tak słyszałem w serwisie Mateo w Poznaniu. Podobno często pada rezonator.
    S.

  • 5. Data: 2012-01-13 17:29:13
    Od: Sylwester Łazar <i...@a...pl>

    > Może daj rezystor 10Mohm pomiędzy nóżki kwarcu jesli takowy istnieje.
    > Reaguje jakoś na dotknięcie palcem nóżek kwarcu?
    Ja właśnie tak doszedłem, że coś musi być z kwarcem.
    Wylutowałem jesen kondensator i poszło.
    Niemniej jednak widać, że coś tam z tym kwarcem 32768Hz jest tak, że to
    kiepsko działa.
    Może dorobić jakiegoś PIC12C508 lub cokolwiek za 2 zł z kwarcem n*32768 Hz,
    który wygeneruje piękny sygnał.
    Choć najpierw spróbowałbym wymienić rezonator.
    Te z zegarków naręcznych chyba muszą być bardziej odporne na wstrząsy.
    S.

  • 6. Data: 2012-01-21 23:34:29
    Od: Padre <P...@n...net>

    > Tak słyszałem w serwisie Mateo w Poznaniu. Podobno często pada rezonator.
    > S.

    Wymieniony i wszystko działa jak nowe :)