  • 1. Data: 2009-11-17 19:55:03
    Temat: Czy wszystkie przerwania zewnętrzne w ATmega128 reagują na zbocza ?
    Od: "Szumek" <k...@i...pl>

    Witam
    to że 2 przerwania w tym procku reaguja na zbocza to wiem ale czy wszystkie
    8 jakie posiada też ?
    potrzebuję 4 przerwań reagujacych na zbocza sygnałów opadających jak i
    rosnących
    czy jest jakiś AVR który to spełnia jesli okaże się że ww. nie sprosta
    wymaganiom ?
    pozdrawiam

  • 2. Data: 2009-11-17 20:56:28
    Od: Konop <k...@g...pl>

> [...]
    > 8 jakie posiada też ?
    > potrzebuję 4 przerwań reagujacych na zbocza sygnałów opadających jak i

    Tak trudno zajrzeć do PDFa?? I tak będziesz do niego często zaglądać,
    jeśli będziesz używać tego procka ;)...
    http://www.iele.polsl.pl/elenota/Atmel/doc2467.pdf
    Strona 88, masz tabelkę z wyborem sposobu generowania przerwania - jest
    tam zbocze i podane jest pod tabelką, że jest to dla przerwań 0,1,2,3.
    Dalej jest druga, identyczna tabelka, dla przerwań 4,5,6,7. Morał -
    wszystkie osiem przerwań można wyzwalać zboczem. Sprawdzenie tego zajęło
    mi jakieś 2 minuty... Czytanie mojego posta zajmie Ci więcej ;P...
    specjalnie piszę tak długą wiadomość :D...

    W nowszych prockach jest coś takiego jak PCINT (Pin-Change-Interrupt).
    Można to stosować na DOWOLNYM pinie proca i sam ustalasz które piny
    generują przerwanie, a które nie.. Każda zmiana któregoś z wybranych
    pinów generuje przerwanie. Niestety, przerwanie to jest wspólne dla
    całego portu (chyba - na pewno dla ośmiu pinów), więc nie można
    sprzętowo określić która linia wygenerowała przerwanie. Trzeba porównać
    stan następny z obecnym.

    Pozdrawiam
    Konop

  • 3. Data: 2009-11-17 21:13:25
    Od: "j.r." <j...@g...pl>

    Szumek wrote:
> [...]
    > rosnących
    > czy jest jakiś AVR który to spełnia jesli okaże się że ww. nie sprosta
    Przegladal kolega pdf-a od ATmegi 128?
    External Interrupt Control Register B - EICRB - INT7-4 mozna ustawic:
    reakcja na dowolne zbocze ISCn1=0, ISCn0=1 gdzie n=7-4
    --
    pzdr, j.r.

  • 4. Data: 2009-11-17 21:34:42
    Od: "j.r." <j...@g...pl>

    Konop wrote:

> [...]
    > tego zajęło mi jakieś 2 minuty... Czytanie mojego posta zajmie Ci
    > więcej ;P... specjalnie piszę tak długą wiadomość :D...
    Zauwazyl kolega ze dla INT3-0 konfiguracja ISCn1=0, ISCn0=1 jest reserved
    czyli nie moze reagowac na zmiane z 0 na 1 i 1 na 0 jednoczesnie tylko
    INT7-4
    tak moze...
    Chyba ze " potrzebuję 4 przerwań reagujacych na zbocza sygnałów
    opadających jak i rosnących" znaczy cos innego.

    --
    pzdr, j.r.

  • 5. Data: 2009-11-18 08:51:18
    Od: "Szumek" <k...@i...pl>

    Użytkownik "j.r." <j...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > External Interrupt Control Register B - EICRB - INT7-4 mozna ustawic:
    > reakcja na dowolne zbocze ISCn1=0, ISCn0=1 gdzie n=7-4

    jeśli chodzi o mnie to przeglądałem pdfa starając się zrozumieć
    niestety nie znalazłem tego co mi podpowiedziałes
    pozatym moja znajomość angielskiego nie jest na najwyzszym poziomie
    zmylił mnie mniejszy AVRek ( a raczej błędne polskie tłumaczenie do niego )
    który reaguje na zbocza tylko na wejściach INT0 i INT1
    na reszcie reaguje tylko na poziom
    po wgłębieniu się w datascheety zobaczyłem ze nawet atmega 8 spełni moje
    wymagania
    za pomoc serdecznie dziękuję

  • 6. Data: 2009-11-18 15:46:15
    Od: Konop <k...@g...pl>

> [...]
    > na reszcie reaguje tylko na poziom
    > po wgłębieniu się w datascheety zobaczyłem ze nawet atmega 8 spełni moje

    ATMEGA8?? A jak?? Mógłbyś to rozwinąć?? ATMEGA88 - OK, ma PCINT, ale 8
    chyba nie...

    Pozdrawiam
    Konop

  • 7. Data: 2009-11-18 15:49:14
    Od: Konop <k...@g...pl>

> [...]
    > Chyba ze " potrzebuję 4 przerwań reagujacych na zbocza sygnałów
    > opadających jak i rosnących" znaczy cos innego.

    W ogóle jakoś tego nie doczytałem!! Sorry i dzięki za zwrócenie uwagi.
    Nie widziałem po prostu, że kolega potrzebuje oba zbocza jednocześnie
    ;)... poza tym - głębsza analiza tej tabelki jednak ukazała pewne
    różnice!! Przerwania 0-3 reagują asynchronicznie, przerwania 4-7
    synchronicznie (łapią różnicę w próbce n i n-1)...

    Pozdrawiam
    Konop

  • 8. Data: 2009-11-18 19:20:56
    Od: "Szumek" <k...@i...pl>

    Użytkownik "Konop" <k...@g...pl> napisał w wiadomości

    > ATMEGA8?? A jak?? Mógłbyś to rozwinąć?? ATMEGA88 - OK, ma PCINT, ale 8
    > chyba nie...
    >
    > Pozdrawiam
    > Konop

    witam
    całe zamieszanie wzięło się z tego że wzorowałem się na projekcie na starym
    90s2314 tak jak np tu
    http://www.mcselec.com/index.php?option=com_content&
    task=view&id=79&Itemid=57
    który to miał przerwanie na:
    zbocze narastające lub zbocze opadające
    nie miał natomiast na zmianę
    teraz atmega8 ma właśnie przerwania na zmianę stanu
    czyli wystaczą mi tyko 2 końcówki do mojego zastosowania

    robię odczyt połozenia wału na
    dekoderze kwadraturowym reagującym na wszystkie 4 zbocza
    pozdrawiam