  • Data: 2011-09-22 16:56:30
    Temat: Re: Czy wszystkie monitory LED to taka tragedia ?
    Od: TheWarAgainstTerror <n...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2011-09-22 18:44, Tom01 pisze:

    > Oczojebność jest zasługą wysokiej jaskrawości i słabej jej regulacji.
    > Zależnie od modelu te monitory potrafią na minimum wypalać oczy 150-220
    > nitami. To 2-3x więcej niż nowy kineskopowy nastawiony na max.

    nie chodzi o jasność, ze względów proekologicznych dzisiejsze monitory
    mają już funkcje ECO i/lub szerokie regulacje podświetlenia które
    pozwalają na uzyskanie nawet 20cd na minimum jasności

    chodzi o powierzchnię matryc xIPS które to są mocno antyodblaskowe
    powodując "mienienie" się kolorów

    w pierwszym teście U2412M jaki google wypluwa o tym piszą:

    http://www.flatpanelshd.com/review.php?subaction=sho
    wfull&id=1312883832

    As stated in the beginning of this review Dell U2412M uses an eIPS
    panel. eIPS panels have most of the same image characteristics as other
    IPS variants, which also means that the dirty / crystalized panel
    coating is present. Some people prefer VA panels because of this.
    However, if you are used to working in front of an IPS panel, you will
    have no problem with U2412M. On the other hand; if you feel distracted
    by the crystalized coating on IPS panels, U2412M is not different from
    most other IPS based monitors.