  • Data: 2010-09-12 22:04:10
    Temat: Re: Czy wszystkie adaptery SATA USB sa do niczego?
    Od: Rafał Łukawski <r...@l...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Sklep (może nie wszystkie, ale internetowe to tak) mają podpisaną umowę
    > z jakąś firmą kurierską. Trzeba zareklamować, dogadać się ze sklepem, że
    > np. niezgodność towaru z umową i sklep podaje numerek na jaki trzeba sie
    > powołać zamawiając kuriera na koszt sklepu. 2 razy miałam takie zwroty,
    > w tym jeden z kimś z Allegro, kto zwrócił mi nawet koszty "w te i we wte".

    Umowa z kurierem nie ma tu znaczenia :) Czasami po prostu możesz zamówić
    kuriera (DHL), jezeli odbiorca ma umowę, to zapłaci zgodnie z umową. W
    przypadku UPS np. są dwie opcje, albo klient podaje numer sprzedawcy,
    albo sprzedawca zamawia kuriera dla Ciebie /de facto przygotowuje list
    przewozowy, ty sobie drukujesz i zamawiasz kuriera jak Ci wygodnie/

    ale to logistyka.

    Jest kwestia zwrotu towaru niezgodnego z umową, która jeżeli dobrze
    pamiętam obowiązuje przez 6 m-cy od zakupu, ale to generalnie delikatna
    sprawa, klientom zdarza się zwracać towar sprawny, szczególnie w
    przypadku wszelkiego rodzaju sprzętu komputerowego. Mi się wszystkie
    relkamacje udaje załatwiać na drodze uzgodnien. Czasami ktos chce
    zwrocic sprawny, ale towar jest na zamowienie i tego nie moze itd. Wiec
    zawsze zaczyna sie od rozmowy, by uniknac kwestii, ze klient nagle wysyla.

    Widzialem wiele interpretacji /pisemnych/ odnosnie niezgodnosci, ale
    chyba nigdzie nie spotkalem zapisow dotyczacych transportu, to niejako
    jest osobna usługa, która jest wykonana poprawnie. Szczerze mówiąc musze
    dopytać prawnika, czy gdzieś nie ma wyroków, na które można się powołać.

    Wiesz, rynek IT jest szczególny /niska marża/, więc każdy dodatkowy
    koszt boli, nie wystepuje tu też tak silne przywiązanie klienta do
    sklepu, dysków czy procesorów nie kupuje się co miesiąc. W innych
    branżach, np w przypadku kosmetyków, taki sprzedawca zapłaci za
    transpor, da gratisy i jeszcze na tym zarobi w przypadku problemu :)
    Przy wysokich obrotach takie kwestie po prostu szacuje sie w kosztach i
    staje się to częścią polityki sklepu.

    Ok. ale sprawiam, ze to sie robi lekko off-topic. przepraszam :)

    R.

    --
    Szybko i tanio - http://luktronik.pl/
    Lubisz miłą obsługę - skorzystaj! :)