  • Data: 2011-10-11 20:49:19
    Temat: Re: Czy widzisz różnicę pomiędzy PNG a JPG?
    Od: dominik <u...@d...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2011-10-11 10:19, XX YY wrote:
    > przeciez png zawiera wiecej informacji niz jpg.

    To zależy od wyboru opcji zapisu formatu. PNG z paletą najczęściej będzie
    gorszy do zdjęć od JPG z zwykłym RGB. W zależności od tego treści może
    zajmować mniej lub więcej od JPG.

    > png zapisuje alpha kanal , dane na temat przezroczystosci.

    NIE ZAPISUJE!

    ...ale MOŻE zapisywać.
    To jednak różnica.

    > plik musi byc wiekszy i to nie zalezy wylacznie od roznych metod
    > kompresji ( pomijajac fakt ze glebia barwy w png moze byc 16b) .

    NIE MUSI.

    Przykład - obrazek z panią w sukience zapisałem jako JPG/RGB 100% jakości
    i zrobił się większy od PNG.

    > zreszta to zupelnie rozne kategorie - png to format
    > graficzny( poslugujacy sie przy zapisie kompresja zblizona do ZIP) ,
    > jpg to rodzaj kompresji, ktorej mozna poddac kazdy(?) format
    > graficzny .Sam jpg nie definiuje ani formatu graficznego ani formatu
    > zapisu.To tylko kompresja.

    Raczej nie pleść głupot i poczytaj może na ten temat, bo tylko się
    ośmieszasz, aż szkoda czasu prostować co drugie zdanie.

    --
    ,~
    |\ dominik, gg:919564