  • 11. Data: 2009-01-21 10:41:32
    Temat: Re: Czy warto zamienić Nokię E71 na BlackBerry?
    Od: Szadzik <w...@o...pl>

    Olgierd pisze:

    > Zwróć uwagę, że filozofia BB jest taka, że jeśli działa ich serwer, to
    > dostęp do poczty masz. Jeśli nie działa -- nie masz.
    > Czym to się różni od prawidłowo ustawionego czytnika poczty, jaki masz
    > wbudowany w E71, bądź takiego, jaki możesz sobie zainstalować?
    >
    > Aha, w niektórych korpo BlackBerry jest zakazany. M.in. dlatego Obama
    > musiał swój zostawić w poczekalni ;-)

    Stabilność BB jest nieporównywalnie większa od Symbiana i WM.

    Jeśli Twój server poczty, z którego korzystasz w E71 przestanie działać,
    to Tobie poczta nie przestanie działać? Przestanie tak samo jak w BB.
    Głupi argument podałeś.

    Czytnik poczty w E71 różni się tym, że nie działa w technologii push.
    Oczywiście możesz i taki do push zainstalować, założyć konto na gmail i
    ustawić jako push. Czy to będzie działało tak jak w BB? Czy bateria
    wytrzyma Ci tak samo długo jak w BB jeśli będziesz snon stop podłączony
    do internetu?

    Jeśli nie, to wszystkie Twoje argumenty wzięły właśnie w łeb.

    P.S. Co do tych korporacji zabraniających używania BB, pewnie innych
    urządzen też zabraniają, nie tylko BB, a na dodatek, nie są jakieś tam
    korporacje, tylko te, które mają coś, czego chronią i nie pozwolą nikomu
    wejść na teren firmy z telefonem z wbudowanym aparatem, czy to BB,
    Nokia, czy SE.

  • 12. Data: 2009-01-21 11:01:26
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Wed, 21 Jan 2009 10:41:32 +0000, Szadzik napisał(a):

> [...]
    > korporacje, tylko te, które mają coś, czego chronią i nie pozwolą nikomu
    > wejść na teren firmy z telefonem z wbudowanym aparatem, czy to BB,

    Nie, mowa oczywiście o tych korpo, w których uznaje się, że jeszcze jeden
    pośrednik jeśli chodzi o pocztę to ryzyko.

    A rozważania nt. baterii, pushów, a także awaryjności serwerów itd. to
    tylko technikalia. Serwerom BB zdarzały się wyłączenia dość często, nie
    każdy jest aż tak uzależniony od poczty, że aż musi mieć ją "jak
    esemesa" (zresztą można ustawić czytnik, aby ściągał pocztę np. co
    kwadrans).

    O ile dobrze rozumiem o co chodzi w BB to uważam, że jest to znaczne
    niebezpieczeństwo dla danych.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis http://olgierd.bblog.pl

  • 13. Data: 2009-01-21 11:09:31
    Od: Szadzik <w...@o...pl>

    Olgierd pisze:
    > Nie, mowa oczywiście o tych korpo, w których uznaje się, że jeszcze jeden
    > pośrednik jeśli chodzi o pocztę to ryzyko.

    No to tak samo wyklucza on E71, jak i BB, nie widzę tutaj żadnej
    przewagi Nokii.

> [...]
    > każdy jest aż tak uzależniony od poczty, że aż musi mieć ją "jak
    > esemesa" (zresztą można ustawić czytnik, aby ściągał pocztę np. co

    To jest właśnie esencja BB, poczta jak SMS. U mnie w firmie duuużo ludzi
    to ma, a serwery za często nie padają. Jestem w pomocy technicznej, więc
    każdy pad serwera jest u nas raportowany.

    > O ile dobrze rozumiem o co chodzi w BB to uważam, że jest to znaczne
    > niebezpieczeństwo dla danych.

    ZTCW to włąśnie BB jest jedną z najbardziej bezpiecznych platform pod
    tym względem.

  • 14. Data: 2009-01-21 11:12:47
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Wed, 21 Jan 2009 11:09:31 +0000, Szadzik napisał(a):

    > No to tak samo wyklucza on E71, jak i BB, nie widzę tutaj żadnej
    > przewagi Nokii.

    Zaraz, zaraz, jeśli korpo ma własny serwer pocztowy, a mimo wszystko
    marzy się jej BB, to dane i tak idą z tego serwera na serwer RIM i
    dopiero nazad, na urządzenie, prawda?

    A w "wariancie Nokia" bezpośrednio z serwera na telefon.

    Chyba że ja naprawdę czegoś nie czaję.

  • 15. Data: 2009-01-21 11:21:22
    Od: "Maciek \"Babcia\" Dobosz" <b...@j...org.pl>

    On Wed, 21 Jan 2009 10:41:32 +0000, Szadzik <w...@o...pl> wrote:

    >Stabilność BB jest nieporównywalnie większa od Symbiana i WM.

    Bzdura - jest dokładnie taka sama. Korzystam z Symbianowców, BB i WM
    od ~3 lat na przemian. Jeśli korzysta się z kilku aplikacji to
    stabilność jest dopkłądnie taka sama - jeśłi używasz dziesiuątki
    najróżniejszych progamów róznego pochodzenia to wywalisz każdy system.

> [...]
    >ustawić jako push. Czy to będzie działało tak jak w BB? Czy bateria
    >wytrzyma Ci tak samo długo jak w BB jeśli będziesz snon stop podłączony

    NokiaMail ma technologię Push. Powiem ci że na Nokii E61 a obecnie
    N95 nie zauważyłem róznicy w długości pracy po uruchomieniu tej
    usługi.

    Zdrówko

  • 16. Data: 2009-01-21 11:23:13
    Od: Szadzik <w...@o...pl>

    Olgierd pisze:

> [...]
    > dopiero nazad, na urządzenie, prawda?
    >
    > A w "wariancie Nokia" bezpośrednio z serwera na telefon.

    Wszystko czaisz bardzo dobrze. Mimo to, jakoś wolałbym mieć pośrednika
    takiego jak RIM, który specjalizuje się w tym co robi od wielu lat, a
    nie mieć pocztę na platformie Nokii, która nie jest w tej dziedzinie
    żadnym autorytetem i im nie zaufałbym.

    Szadzik

  • 17. Data: 2009-01-21 12:00:03
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Wed, 21 Jan 2009 11:23:13 +0000, Szadzik napisał(a):

> [...]
    > takiego jak RIM, który specjalizuje się w tym co robi od wielu lat, a
    > nie mieć pocztę na platformie Nokii, która nie jest w tej dziedzinie

    Nie ma czegoś takiego jak "platforma Nokii", symbiany obsługują standardowe
    POP3/SMTP (nota bene o obsługę któego użytkownicy BB musieli błagać firmę
    ładnych parę lat)

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    "Chcemy, by nasi klienci byli jeszcze bardziej zadowoleni" - Jacek Dziekan,

  • 18. Data: 2009-01-21 21:54:10
    Od: Szadzik <w...@o...pl>

    Waldek Godel pisze:

    > Nie ma czegoś takiego jak "platforma Nokii", symbiany obsługują standardowe
    > POP3/SMTP (nota bene o obsługę któego użytkownicy BB musieli błagać firmę
    > ładnych parę lat)

    Skoro mówimy o POP3/ SMTP tyo kończy się tu rozmowa, bo nie ma tu
    żadnego porównania z tym co oefreuje technologia push w BB.

    Jak dla mnie EOT.

    Szadzik

  • 19. Data: 2009-01-23 13:07:40
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Wed, 21 Jan 2009 21:54:10 +0000, Szadzik napisał(a):

    > Skoro mówimy o POP3/ SMTP tyo kończy się tu rozmowa, bo nie ma tu
    > żadnego porównania z tym co oefreuje technologia push w BB.

    ale Nokia obecnie obsługuje Exchange. Bezpośrednio, bez żadnych protez
    serwerowych i szpiegujących proxy
    Co prawda nie jest to tak dobrze rozwiązane jak w Windows Mobile, ale
    działa bez pudła.

  • 20. Data: 2009-01-23 17:47:30
    Od: "KZ" <n...@a...com.pl>

    Waldek Godel wrote:

    > Co prawda nie jest to tak dobrze rozwiązane jak w Windows Mobile, ale
    > działa bez pudła.

    W przypadku Exchange'a nie dostępnego z zewnątrz bez vpna to niestety w
    ogóle nie działa.

    KZ