  • 1. Data: 2012-12-12 10:31:54
    Temat: Czy warto wsadzać niepełny tusz do Brothera?
    Od: "Borneq" <b...@a...hidden.pl>

    Mam skaner i drukarkę w jednym DCP-J315W Brothera. Jakiś czas temu były
    kłopoty, bo przestał drukować na czarno; na początku nie przejąłem się
    zbytnio bo myślałem że brakuje tuszu. Dokupiłem 2 tusze ActiveJest i wyjąłem
    stary (stąd mam jeden niepełny). Dalej nie drukował. Problem, bo mimo że
    drukarka była na gwarancji, to używałem wprawdzie dobrych tuszy ale nie
    oryginalnych, których nigdzie nie można było dostać. Na szczęście okazało
    się co dolegało - zaczęło się źle po uaktualnieniu firmware, poprawiło się
    po następnym uaktualnieniu i po automatycznym czyszczeniu głowicy.
    Teraz mam pytanie - gdy się skoćńży tusz to czy wkładać i dokończyć
    niepełny? Przeciwko temu może przemawiać to, że po włożeniu tuszu może
    wskazywać pełny poziom a nie prawdziwy, bo chyba jest licznik wydruków a nie
    sprawdzanie prawdziwego poziomu.

  • 2. Data: 2012-12-12 12:27:00
    Temat: Re: Czy warto wsadzać niepełny tusz do Brothera?
    Od: Jacek <a...@o...pl>

    Dnia Wed, 12 Dec 2012 10:31:54 +0100, Borneq napisał(a):

> [...]
    > wskazywać pełny poziom a nie prawdziwy, bo chyba jest licznik wydruków a nie

    Chcesz się bawić za 2zł?
    http://allegro.pl/1-x-brother-lc985-lc-985-brother-d
    cp-j315w-lc-985-i2796820539.html

    P.S. Przyczyną niedrukowania nie byłą wersja oprogramowania a zapchana
    głowica.

  • 3. Data: 2012-12-12 12:38:38
    Od: "R.e.m.e.K" <g...@d...null>

    Dnia Wed, 12 Dec 2012 10:31:54 +0100, Borneq napisał(a):

    > bo chyba jest licznik wydruków a nie sprawdzanie prawdziwego poziomu.

    Jest _chyba_ sprawdzanie poziomu za pomoca fotodiody.

    --
    pozdro
    R.e.m.e.K

  • 4. Data: 2012-12-12 13:37:21
    Od: "MC" <m...@o...pl>

    Użytkownik "R.e.m.e.K" <g...@d...null> napisał w wiadomości

    > Jest _chyba_ sprawdzanie poziomu za pomoca fotodiody.

    Nie ma.

  • 5. Data: 2012-12-12 17:51:10
    Od: "tyg" <t...@t...pl>

    Użytkownik "MC" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "R.e.m.e.K" <g...@d...null> napisał w wiadomości

    > Nie ma.

    Jest.

  • 6. Data: 2012-12-12 19:15:54
    Od: "Marcin Szumilas" <m...@p...onet.pl>

    Quoted:
    R.e.m.e.K (g...@d...null)
    in news:50c86cc0$0$26698$65785112@news.neostrada.pl

    > Jest _chyba_ sprawdzanie poziomu za pomoca fotodiody.

    Przy wymianie tuszu on się mnie pyta czy włożyłem nowy. Może on sobie
    wtedy ustawia poziom wskaźnika? (J315W)

    MSz

  • 7. Data: 2012-12-12 20:24:28
    Od: Jacek <s...@o...pl>

    W dniu 2012-12-12 10:31, Borneq pisze:
    > Mam skaner i drukarkę w jednym DCP-J315W Brothera. Jakiś czas temu były
    > kłopoty, bo przestał drukować na czarno; na początk
    Jako długoletni męczennik marki Brother (3 sztuki) powiem tak:
    włożenie niepełnego tuszu nie ma żadnych ujemnych skutków o ile był
    właściwie przechowywany np. zawinięty w folię albo w woreczku, żeby za
    bardzo nie wysechł.
    Na nadmierne oszczędności i kupowanie tuszy po 2 zł też bym uważał, bo u
    mnie na takich właśnie tuszach skończyło się na wymianie drukarki
    (uszkodzona głowica).
    Przy dłuższych przerwach w drukowaniu warto zadbać, żeby ktoś raz w
    tygodniu puścił jedną kopię ze wszystkimi kolorami CMYK, żeby
    "odświeżyć" głowicę.
    Jacek