eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyCzy warto pomagać osobie która uległa wypadkowi z własnej winy? › Re: Czy warto pomagaÄ� osobie ktĂłra ulegĹ�a wypadkowi z wĹ�asnej winy?
    Date: Mon, 13 Sep 2010 12:55:55 +0200
    From: Sebastian Kaliszewski <s...@r...this.informa.and.that.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Czy warto pomagaÄ&#65533; osobie ktĂłra ulegĹ&#65533;a wypadkowi z
    wĹ&#65533;asnej winy?

    kogutek wrote:
    > Masz rację. Trzeba pomagać. Jest taki obowiązek. Brak pomocy może być traktowany
    > jako przestępstwo. Załóżmy hipotetyczną sytuację.
    ^^^^^^^^^^^^

    hipotetyczną i nierealną.

    [dramatyczna opowiastka ciach]

    > Napisz teraz w jaki sposób przeprowadzisz akcję ratunkową.

    Wiesz, (zapewne w odróżnieniu od Ciebie) brałem udział w wypadku (nie z
    mojej winy). Mogę zatem na podstawie własnego doświadczenia stwierdzić,
    że ta historia jest zupełnie nierealna.

    > Musisz mu
    > pomoc.

    Jako ofiara wypadku to nic nie muszę. I zwykle też nie jestem w stanie.
    Zwłaszcza po dzwonie w tył takim, że skasowało pasażerów -- samo
    przyspieszenie jest takie, że nawet jak nic trale nie urwie w środku, to
    na tyle wnętrzności poobraca, że ich właściel jest wyłączony z akcji i
    to na więcej niż chwilę.

    > Takie prawo. Ja bym mu pomógł tak. Jak bym nie miał z pięciu litrów
    > paliwa w kanistrze, z reguły mam, to bym spuścił z któregoś baku.

    Kanister z bagażnika już nie istnieje.

    > Polał bym
    > delikwenta i podpalił. Dalej twierdzisz że trzeba pomagać?

    Guzik wiesz co byś zrobił, co był w stanie zrobić, itd. I nie życzę
    żebyś się dowiadywał -- to jest bardzo nie fajne. Żadne życie przed
    oczami nie przelatuje. Mówisz "kurwa" (to tuż przed), potem myślisz
    "cholera, kłopot, samochód rozpieprzony", potem nawet patrzysz co z
    pasażerami, potem przychodzi wrażenie, że chyba masz flaki na wierzchu,
    myślisz "czy to game over?", patrzysz, a tu krwawej plamy nie ma,
    wygląda ok, "no to może nie tak źle", wtedy uświadamiasz sobie że nie
    oddychasz, "o, to jednak kiepsko", pojawiają się skądś jacyś ludzi mówią
    żeby się nie ruszać, rejestrujesz że pasażerka mimo tego, że ma się nie
    ruszać wysiada, jakoś zmusiłeś się do oddychania, "o to chyba podobnie
    jak byłem dzieciakiem i spadłem z hamaku, też nie mogłem oddychać -- w
    sumie nic strasznego", "o jak fajnie podłoga się wygięła", sam
    wysiadasz, itd...

    \SK