  • 11. Data: 2010-03-13 20:20:10
    Temat: Re: Czy warto pojechać do Skandynawii?
    Od: "Marcin N" <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl>

    Użytkownik "szauek" <lukaszsz@wytnij_to.wp.pl> napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:hnfsjl$9cu$...@i...gazeta.pl...

    > Kempingi są dość drogie.
    > Wg mnie najpiękniejszy region Szwecji to okolice od Goteborga na północ, w
    > kierunku granicy z Norwegią. Wyspy Marstrand, Orust, Tjorn, i dalej wzdłuż
    > wybrzeża bocznymi drogami. Drogi w Szwecji ok, w Norwegii wydawały mi się
    > gorsze.
    > Promy w Szwecji darmowe.

    A jak z cenami moteli? Nie mam przekonania do namiotów. Wolę kapkę wyższy
    komfort.

  • 12. Data: 2010-03-14 01:28:03
    Od: Ditron <t...@g...com>

    On 13 Mar, 12:23, "szauek" <lukaszsz@wytnij_to.wp.pl> wrote:

    > Warto, nie słuchaj opinii, że tam jest zimno. Zimno to jest zimą mocno na
    > północy, do wysokości wielkich jezior szwedzkich w lipcu bywają upały o czym
    > miałem okazję się przekonać.

    Ja nie wiem.
    Po przeczytaniu tej relacji: http://www.naczelnyfilozof.friko.pl/www2007/glownar.
    htm
    odnioslem wrazenie ze jest zimno ale to nie jest moja "opinia".
    Dzięki za sprostowanie.

  • 13. Data: 2010-03-14 10:27:37
    Od: "szauek" <lukaszsz@wytnij_to.wp.pl>

    Użytkownik "Ditron" <t...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...

> [...]
    htm
    > odnioslem wrazenie ze jest zimno ale to nie jest moja "opinia".

    Przeczytałem to, gość miał niebywałego pecha jeśli chodzi o pogodę. Fakt,
    faktem - w zeszłym roku 19 sierpnia pod granicą szwedzko-fińską nieźle
    wymarźliśmy. Tyle, że to już pod kołem polarnym. W lipcu 2008 objechaliśmy
    Szwecję środkową i południową autem bez klimy, spiekota po prostu. Trzeba
    też być świadomym tego, że jadąc dolinką w Norge będzie cieplutko, jeśli
    wbijesz się na ponad 1 km do góry to zgodnie z prawami natury będzie
    chłodek...

    szauek

  • 14. Data: 2010-03-14 10:33:34
    Od: "szauek" <lukaszsz@wytnij_to.wp.pl>

    Użytkownik "Marcin N" <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "szauek" <lukaszsz@wytnij_to.wp.pl> napisał w wiadomości grup

    > A jak z cenami moteli? Nie mam przekonania do namiotów. Wolę kapkę wyższy
    > komfort.

    Niekorzystałem, nocowałem u znajomych, pod namiotem lub w samochodzie.
    Musi wygooglać.
    Polecam:
    www.visitsweden.com
    www.visitnorway.com

    szauek

  • 15. Data: 2010-03-14 18:18:06
    Od: sylwusik2 <s...@i...pl>

    On 9 Mar, 10:27, "Marcin N" <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl> wrote:
    > Witam,
    >
    > Mieszkam w Gdyni, mam blisko do Szwecji (promem). Czy warto wybrać się na
    > wycieczkę motocyklem w tamte strony?
    >
    > Boję się trochę restrykcyjnych ograniczeń prędkości. Słyszałem, że tam
    > lepiej nie dostać mandatu za prędkość.
    > Jakiej jakości dróg i natężenie ruchu można się tam spodziewać? Jakieś
    > malownicze trasy polecicie? Jak z noclegami w rozsądnych cenach?

    Witam
    Czytam dyskusję z zainteresowaniem, ponieważ mieszkam w 3mieście i
    myślałem o wypadzie jednodniowym do Karlskrony a dokładnie na
    zwiedzenie Kalmaru i Olandii (podbno super fajne miejsca i ładne
    widoki).

  • 16. Data: 2010-03-14 19:45:05
    Od: "szauek" <lukaszsz@wytnij_to.wp.pl>

    Użytkownik "sylwusik2" <s...@i...pl> napisał w wiadomości
    d.googlegroups.com...
> [...]
    > myślałem o wypadzie jednodniowym do Karlskrony a dokładnie na
    > zwiedzenie Kalmaru i Olandii (podbno super fajne miejsca i ładne

    W jeden dzień to oblecisz, ale niewiele zobaczysz. Na Kalmar i cały Oland to
    fajnie by było 3 dni. My w 2 dni objechaliśmy i niedosyt jest do dziś.
    Polecam kurchany na Olandzie.

    szauek

  • 17. Data: 2010-03-14 20:03:38
    Od: KLOSZ <k...@w...pl>

    sylwusik2 pisze:

> [...]
    > myślałem o wypadzie jednodniowym do Karlskrony a dokładnie na
    > zwiedzenie Kalmaru i Olandii (podbno super fajne miejsca i ładne

    Pomysl, pomysl, bo warto. Przy czym sugerowalbym wyskok na 2 dni na
    miejscu. Po drodze z Karlskrony do Kalmar jest w miejscowosci
    Kristianopel fajny kemping gdzie mozna sobie rozbic namiocik i
    przenocowac. Wyspa Oeland to punkt obowiazkowy. Poczawszy od fajnego
    mostu, ktory na nia prowadzi az po sama wyspe z roznymi fajnymi
    zakamarkami, stara osada i wiatrakami. Szczerze polecam, bo warto. Co do
    Kalmar, to sie nie wypowiem, bo nie zwiedzalem szczegolowo... jakos mnie
    miasta nie ciagna...

    Skandynawia jest piekna. Wlasciwie w kazdej czesci mozna znalezc cos
    ladnego. W Norwegii na zachodzie, wiadomo - fiordy jedza z reki. Na
    wschodzie Norwegii mozna sobie zwiedzic Trondheim, Lillehamer ze
    skoczniami i minimiasteczkiem Liliputthamer. Na polnocy to wiadomo....co
    krok to zimniej, a na koncu Nordakpp. W Szwecji tez jest pieknie. Jadac
    przez centralna czesc w poludnia w kierunku Sztokholmu mozna zwiedzic
    okolice wielkiego jeziora Vattern i cale mnostwo malowniczych lokalnych
    atrakcji (na przyklad sredniowieczne ruiny klasztoru w miejscowosci
    Alvastra). Na marginesie dodam, ze we wspomnianej Alvastrze, przy samych
    ruinach mieszka sobie sympatyczny Szwed, ktory w zamian za butelczyne
    Wyborowej uzycza swojej przydomowej chatki drewnianej na nocleg (lozka,
    posciel, wszystko, saune tez ma, jak to Szwed ;) ).
    Jadac dalej na polnoc mozna pozachwycac sie calym archipelagiem
    otaczajacym Sztokholm. Nieco na zachod od Sztokholmu piekne jezioro
    Malaren z przyleglosciami i licznymi palacykami do zwiedzania. Na polnoc
    od Sztokholmu Uppsala z ladna katedra.... dalej na polnoc piekne parki
    krajobrazowe i narodowe z wiatami noclegowymi, w ktorych na turystow
    czeka przygotowane drewno na opal i....
    ... jest jeden mankament tego calego przedsiewziecia...., wlasciwie to dwa:
    1. wszechobecne insekty, miliony komarow i gzów (glownie poza miastami
    oczywiscie, a w parkach narodowych to juz zatrzesienie) - szczegolnie
    upierdliwe w przypadku noclegow pod chmurka. Spedzalem kilka nocy pod
    otwarta wiata, spiac w samym spiworze i.... to byl dramat... ;)
    2. beznadziejne ograniczenia predkosci i rownie beznadziejnie wysokie
    mandaty za jej przekraczanie

    Ptak czy psiak, z pewnoscia warto sie tam wybrac, bo to kraina inna niz
    wszystkie pozostale w Europie.

    Zdrowko
    KLOSZ
    --
    FJR 1300 '01 - dobry rocznik, KLOSZ '75 - tez niezly rocznik....
    "Jestem ZA, dopóki mi się podoba" - by KLOSZ

  • 18. Data: 2010-03-14 20:05:02
    Od: KLOSZ <k...@w...pl>

    No prosze jak sie z Szaukiem wstrzelilismy z koniecznoscia przedluzenia
    pobytu ...

    Zdrowko
    KLOSZ

  • 19. Data: 2010-03-15 07:23:02
    Od: "szauek" <lukaszsz@wytnij_to.wp.pl>

    Użytkownik "KLOSZ" <k...@w...pl> napisał w wiadomości
    > No prosze jak sie z Szaukiem wstrzelilismy z koniecznoscia przedluzenia
    > pobytu ...

    Daj lepiej namiar na tego Szweda od wyborowej, bo na lipiec potrzebny :-)

    szauek

  • 20. Data: 2010-03-15 08:32:36
    Od: KLOSZ <konradki@USUN_TOwp.pl>

    szauek pisze:
    > Użytkownik "KLOSZ" <k...@w...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Daj lepiej namiar na tego Szweda od wyborowej, bo na lipiec potrzebny :-)
    >
    > szauek

    Kontaktu typu tel. do niego zadnego nie mam. Ot jedziesz do Alvastry,
    wbijasz sie pod ruiny (spoko, spoko, jest normalnie wjazd i widac je z
    daleka, bo to nie byle dwa kamyczki, tylko pol kosciola stoi). Obok ruin
    (w zasadzie gosc ma te ruiny na swoim podworku) jest domek, obok niego
    mala hytte. Pukasz do domku, zagadujesz z angielskogadajacym Szwedem czy
    daloby sie przenocowac w domku albo pod namiotem, bo w podrozy noc Cie
    zastala itd. Oczywiscie mowisz mu, ze gotow jestes zaplacic. Jak on
    zaczyna do Ciebie milo to zza parkanu wyciagasz flaszeczke i juz jestes
    w domku ;). Jak bylismy tam przelotem w wakacje z rzonom, to nie bylo
    mowy o jakimkolwiek placeniu. Wzruszeni tym udostepnieniem domku nie
    korzystalismy nawet z jego poscieli tylko kimnelismy sie na podlodze
    tego domku we wlasnych psichworkach ;).

    Tyle.

    Jak sobie spojrzysz tu:
    http://tnij.org/alvastra

    (link oryginalny:
    www.raa.se/cms/en/places_to_visit/our_historical_sit
    es/alvastra_monestary.html)

    to na pierwszym zdjeciu od gory po prawej stronie widac na lewo od ruin
    mala chalupke tego goscia, ktory sie opiekuje ruinami.

    Zdrowko
    KLOSZ