    From: KLOSZ <k...@w...pl>
    Newsgroups: pl.rec.motocykle
    Subject: Re: Czy warto pojechać do Skandynawii?
    Date: Sun, 14 Mar 2010 21:03:38 +0100

    sylwusik2 pisze:

    > Witam
    > Czytam dyskusję z zainteresowaniem, ponieważ mieszkam w 3mieście i
    > myślałem o wypadzie jednodniowym do Karlskrony a dokładnie na
    > zwiedzenie Kalmaru i Olandii (podbno super fajne miejsca i ładne
    > widoki).

    Pomysl, pomysl, bo warto. Przy czym sugerowalbym wyskok na 2 dni na
    miejscu. Po drodze z Karlskrony do Kalmar jest w miejscowosci
    Kristianopel fajny kemping gdzie mozna sobie rozbic namiocik i
    przenocowac. Wyspa Oeland to punkt obowiazkowy. Poczawszy od fajnego
    mostu, ktory na nia prowadzi az po sama wyspe z roznymi fajnymi
    zakamarkami, stara osada i wiatrakami. Szczerze polecam, bo warto. Co do
    Kalmar, to sie nie wypowiem, bo nie zwiedzalem szczegolowo... jakos mnie
    miasta nie ciagna...

    Skandynawia jest piekna. Wlasciwie w kazdej czesci mozna znalezc cos
    ladnego. W Norwegii na zachodzie, wiadomo - fiordy jedza z reki. Na
    wschodzie Norwegii mozna sobie zwiedzic Trondheim, Lillehamer ze
    skoczniami i minimiasteczkiem Liliputthamer. Na polnocy to wiadomo....co
    krok to zimniej, a na koncu Nordakpp. W Szwecji tez jest pieknie. Jadac
    przez centralna czesc w poludnia w kierunku Sztokholmu mozna zwiedzic
    okolice wielkiego jeziora Vattern i cale mnostwo malowniczych lokalnych
    atrakcji (na przyklad sredniowieczne ruiny klasztoru w miejscowosci
    Alvastra). Na marginesie dodam, ze we wspomnianej Alvastrze, przy samych
    ruinach mieszka sobie sympatyczny Szwed, ktory w zamian za butelczyne
    Wyborowej uzycza swojej przydomowej chatki drewnianej na nocleg (lozka,
    posciel, wszystko, saune tez ma, jak to Szwed ;) ).
    Jadac dalej na polnoc mozna pozachwycac sie calym archipelagiem
    otaczajacym Sztokholm. Nieco na zachod od Sztokholmu piekne jezioro
    Malaren z przyleglosciami i licznymi palacykami do zwiedzania. Na polnoc
    od Sztokholmu Uppsala z ladna katedra.... dalej na polnoc piekne parki
    krajobrazowe i narodowe z wiatami noclegowymi, w ktorych na turystow
    czeka przygotowane drewno na opal i....
    ... jest jeden mankament tego calego przedsiewziecia...., wlasciwie to dwa:
    1. wszechobecne insekty, miliony komarow i gzów (glownie poza miastami
    oczywiscie, a w parkach narodowych to juz zatrzesienie) - szczegolnie
    upierdliwe w przypadku noclegow pod chmurka. Spedzalem kilka nocy pod
    otwarta wiata, spiac w samym spiworze i.... to byl dramat... ;)
    2. beznadziejne ograniczenia predkosci i rownie beznadziejnie wysokie
    mandaty za jej przekraczanie

    Ptak czy psiak, z pewnoscia warto sie tam wybrac, bo to kraina inna niz
    wszystkie pozostale w Europie.

    Zdrowko
    KLOSZ
    --
    FJR 1300 '01 - dobry rocznik, KLOSZ '75 - tez niezly rocznik....
    "Jestem ZA, dopóki mi się podoba" - by KLOSZ