-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
.pl!news.nask.org.pl!news.unit0.net!news.glorb.com!news-out.readnews.com!news-x
xxfer.readnews.com!nx02.iad01.newshosting.com!newshosting.com!newsfeed.neostrad
a.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.news.neostrada.pl!news.neostrada
.pl.POSTED!not-for-mail
Newsgroups: pl.misc.samochody
From: AZ <a...@g...com>
Subject: Re: Czy warto od czasu do czasu "przygazować"?
References: <lqrmts$i8p$1@node1.news.atman.pl> <lqruvn$qj5$1@node1.news.atman.pl>
<lqs3qj$a4$1@node1.news.atman.pl> <lqsr0a$ktp$2@node1.news.atman.pl>
<lqt22g$sq9$1@node1.news.atman.pl>
<53d5417b$0$2246$65785112@news.neostrada.pl>
User-Agent: slrn/1.0.1 (Linux)
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Date: 27 Jul 2014 20:19:01 GMT
Lines: 24
Message-ID: <53d55eb5$0$2149$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 79.187.231.150
X-Trace: 1406492341 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 2149 79.187.231.150:49160
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2540104
[ ukryj nagłówki ]On 2014-07-27, Dariusz K. Ładziak <d...@n...pl> wrote:
>>
>> Tak na logikę to jak silnik się trzęsie, to dobrze mu nie robi.
>>
>>
>> A tak bardziej naukowo - moc to moment razy obroty. Żeby uzyskać tą samą
>> moc (a żeby utrzymać to samo przyspieszenie bądź prędkość to cudów nie
>> ma - moc musi być _z_grubsza_ ta sama) masz przy niższych obrotach
>> większy moment na wale silnika, a co za tym idzie na wszystkich jechgo
>> częściach (a co najmniej na większości)
>
> Połowa prawdy. Druga połową jest to że przy mniejszych obrotach mamy
> mniejszą prędkość liniową np. na styku panewka - czop wału - czyli
> cieńszy, a czasem wręcz niezupełnie wykształcony klin olejowy. W efekcie
> - duży nacisk, kiepskie rozprowadzenie oleju - czyli metal drze na
> sucho. Zdrowe to raczej dla silnika nie jest.
>
Dobrze zobrazowane jest tutaj ;-)
<http://youtu.be/IGB4r7foIlM?t=25s>
--
Artur
ZZR 1200
GSX-R 600 K6
Następne wpisy z tego wątku
- 23.07.14 23:37 Dykus
- 28.07.14 08:48 Franc
- 28.07.14 10:01 Marcin \"Kenickie\" Mydlak
- 28.07.14 19:15 Dariusz K. Ładziak
- 28.07.14 10:43 NetiaAbonent
- 29.07.14 09:55 masti
- 29.07.14 16:10 Bugatti
- 29.07.14 13:57 NetiaAbonent
- 25.07.14 18:58 Dykus
- 29.07.14 20:16 masti
- 29.07.14 17:11 NetiaAbonent
- 29.07.14 20:56 NetiaAbonent
- 02.08.14 22:42 Lewis
- 14.08.14 13:39 Jakub Witkowski
- 14.08.14 14:05 Jakub Witkowski
Najnowsze wątki z tej grupy
- Aby WKOOOORWIĆ ekofaszystów ;-)
- OC - podwyżka
- wyszedł z domu bez buta
- Bieda hud.
- Strach się bać
- Koniec smrodów
- Krematorium
- Szybcy i wściekli
- elektrycznie
- Jebane kurwa, kurwy.
- Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
- Akumulator Hyundai
- zbrojone wężyki hamulcowe
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
Najnowsze wątki
- 2024-11-24 Aby WKOOOORWIĆ ekofaszystów ;-)
- 2024-11-22 OC - podwyżka
- 2024-11-22 wyszedł z domu bez buta
- 2024-11-22 Bieda hud.
- 2024-11-24 DS1813-10 się psuje
- 2024-11-23 Białystok => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-11-23 Szczecin => QA Engineer <=
- 2024-11-23 Warszawa => SEO Specialist (15-20h tygodniowo) <=
- 2024-11-22 Warszawa => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=
- 2024-11-22 Warszawa => Senior Account Manager <=
- 2024-11-22 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-11-22 Warszawa => DevOps Specialist <=
- 2024-11-22 Kraków => IT Expert (Network Systems area) <=
- 2024-11-22 Warszawa => Infrastructure Automation Engineer <=
- 2024-11-22 Warszawa => Presales / Inżynier Wsparcia Technicznego IT <=