-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
atman.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.ne
ostrada.pl!unt-spo-a-02.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
Date: Sun, 27 Jul 2014 20:14:16 +0200
From: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>
Reply-To: d...@n...pl
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 5.1; rv:29.0) Gecko/20100101 Firefox/29.0
SeaMonkey/2.26.1
MIME-Version: 1.0
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Czy warto od czasu do czasu "przygazować"?
References: <lqrmts$i8p$1@node1.news.atman.pl> <lqruvn$qj5$1@node1.news.atman.pl>
<lqs3qj$a4$1@node1.news.atman.pl> <lqsr0a$ktp$2@node1.news.atman.pl>
<lqt22g$sq9$1@node1.news.atman.pl>
In-Reply-To: <lqt22g$sq9$1@node1.news.atman.pl>
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
Lines: 36
Message-ID: <53d5417b$0$2246$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 178.42.75.215
X-Trace: 1406484859 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 2246 178.42.75.215:24497
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2540074
[ ukryj nagłówki ]Użytkownik Shrek napisał:
> On 2014-07-25 07:46, WW wrote:
>
>>> Mało kto wie że jadąc na za niskich obrotach zużywasz silnik
>>> (konkretnie to wał, cylindry i pierścienie) dużo mocniej
>>> niż jadąc na normalnych i nawet na większych (ale nie na czerwonym)
>>> obrotach.
>>
>> Zaciekawiłeś mnie.
>> Dlaczego tak się dzieje?
>
> Tak na logikę to jak silnik się trzęsie, to dobrze mu nie robi.
>
>
> A tak bardziej naukowo - moc to moment razy obroty. Żeby uzyskać tą samą
> moc (a żeby utrzymać to samo przyspieszenie bądź prędkość to cudów nie
> ma - moc musi być _z_grubsza_ ta sama) masz przy niższych obrotach
> większy moment na wale silnika, a co za tym idzie na wszystkich jechgo
> częściach (a co najmniej na większości)
Połowa prawdy. Druga połową jest to że przy mniejszych obrotach mamy
mniejszą prędkość liniową np. na styku panewka - czop wału - czyli
cieńszy, a czasem wręcz niezupełnie wykształcony klin olejowy. W efekcie
- duży nacisk, kiepskie rozprowadzenie oleju - czyli metal drze na
sucho. Zdrowe to raczej dla silnika nie jest.
--
Darek
Następne wpisy z tego wątku
- 27.07.14 22:19 AZ
- 23.07.14 23:37 Dykus
- 28.07.14 08:48 Franc
- 28.07.14 10:01 Marcin \"Kenickie\" Mydlak
- 28.07.14 19:15 Dariusz K. Ładziak
- 28.07.14 10:43 NetiaAbonent
- 29.07.14 09:55 masti
- 29.07.14 16:10 Bugatti
- 29.07.14 13:57 NetiaAbonent
- 25.07.14 18:58 Dykus
- 29.07.14 20:16 masti
- 29.07.14 17:11 NetiaAbonent
- 29.07.14 20:56 NetiaAbonent
- 02.08.14 22:42 Lewis
- 14.08.14 13:39 Jakub Witkowski
Najnowsze wątki z tej grupy
- "Nie kupujcie samochodów elektrycznych
- jakie małe auto duże w środku :-)
- Re: pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- A niektórym to naprawdę zależy na ekologi w miastach LPG POWRACA ;-)
- kupujmy części
- OT musk
- Elektryfikacja w ODWROCIE
- wodor
- Zgromadzenie użytkowników pojazdów :-)
- Test - nie czytać
- Nowa ładowarka Moya a Twizy -)
- Pomoc dla Filipa ;)
- znowu kradno i sie nie dzielo
- Zieloni oszuchiści
- Zniknął list gończy za "Frogiem". Frog się nam odnalazł?
Najnowsze wątki
- 2025-02-01 "Nie kupujcie samochodów elektrycznych
- 2025-02-01 jakie małe auto duże w środku :-)
- 2025-02-01 Re: pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- 2025-02-01 T-1000 was here
- 2025-02-01 Warszawa => DevOps Engineer <=
- 2025-02-01 Katowice => Administrator IT - Operating Systems and Virtualization <=
- 2025-02-01 Warszawa => Spedytor międzynarodowy <=
- 2025-02-01 Śmierć mózgu a narządy do pobrania
- 2025-01-31 A niektórym to naprawdę zależy na ekologi w miastach LPG POWRACA ;-)
- 2025-01-31 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-01-31 Łódź => Programista NodeJS <=
- 2025-01-31 Wrocław => Senior SAP Support Consultant (SD) <=
- 2025-01-31 Warszawa => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <=
- 2025-01-31 Gdańsk => iOS Developer (Swift experience) <=
- 2025-01-31 Kraków => UX Designer <=