-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
atman.pl!.POSTED!not-for-mail
From: Shrek <...@w...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Czy warto od czasu do czasu "przygazować"?
Date: Fri, 25 Jul 2014 09:47:31 +0200
Organization: ATMAN - ATM S.A.
Lines: 21
Message-ID: <lqt22g$sq9$1@node1.news.atman.pl>
References: <lqrmts$i8p$1@node1.news.atman.pl> <lqruvn$qj5$1@node1.news.atman.pl>
<lqs3qj$a4$1@node1.news.atman.pl> <lqsr0a$ktp$2@node1.news.atman.pl>
NNTP-Posting-Host: 83.142.198.226
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: node1.news.atman.pl 1406274448 29513 83.142.198.226 (25 Jul 2014 07:47:28
GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Fri, 25 Jul 2014 07:47:28 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.3; WOW64; rv:24.0) Gecko/20100101
Thunderbird/24.6.0
In-Reply-To: <lqsr0a$ktp$2@node1.news.atman.pl>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2539849
[ ukryj nagłówki ]On 2014-07-25 07:46, WW wrote:
>> Mało kto wie że jadąc na za niskich obrotach zużywasz silnik
>> (konkretnie to wał, cylindry i pierścienie) dużo mocniej
>> niż jadąc na normalnych i nawet na większych (ale nie na czerwonym)
>> obrotach.
>
> Zaciekawiłeś mnie.
> Dlaczego tak się dzieje?
Tak na logikę to jak silnik się trzęsie, to dobrze mu nie robi.
A tak bardziej naukowo - moc to moment razy obroty. Żeby uzyskać tą samą
moc (a żeby utrzymać to samo przyspieszenie bądź prędkość to cudów nie
ma - moc musi być _z_grubsza_ ta sama) masz przy niższych obrotach
większy moment na wale silnika, a co za tym idzie na wszystkich jechgo
częściach (a co najmniej na większości)
Shrek.
Następne wpisy z tego wątku
- 25.07.14 09:56 WS
- 25.07.14 12:07 WW
- 25.07.14 12:09 WW
- 25.07.14 12:37 A.L.
- 25.07.14 12:58 Shrek
- 25.07.14 12:58 pwz
- 25.07.14 13:13 Shrek
- 25.07.14 13:22 RadoslawF
- 25.07.14 13:51 pwz
- 25.07.14 15:46 Lewis
- 25.07.14 18:56 megrimsES
- 25.07.14 20:44 Budzik
- 25.07.14 22:15 PiteR
- 25.07.14 22:45 megrimsES
- 25.07.14 22:59 Tomasz Pyra
Najnowsze wątki z tej grupy
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
- nie chcem ale muszem zapytać
- test dokładności wskazań zużycia paliwa/energii przez komputery pokładowe (ADAC)
- jak to na autostradzie
- Leapmotor T03 Tak powinna wyglądać elektryfikacja
- Tak się sprzedają elektryczne woldzwageny ;-)
- Akumulator do Hyundai
- Rambo 2024. Co z radio-stopem
- Pijani kierowcy
- "Chciałem zamówić kurs tym"
- Windykatorzy ścigają spadkobierców z mandat nieboszczyka za przekroczenie prędkości???
- [OT] Lewe oprogramowanie
Najnowsze wątki
- 2024-12-11 Aku LiPo źródło dostaw - ktoś poleci ?
- 2024-12-11 Warszawa => Specjalista Bezpieczeństwa Informacji <=
- 2024-12-11 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2024-12-11 Warszawa => Analyst in the Trade Development department (experience wi
- 2024-12-11 Lublin => Programista Delphi <=
- 2024-12-11 Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- 2024-12-11 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-11 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2024-12-11 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-11 Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- 2024-12-11 Warszawa => Analityk w dziale Trade Development (doświadczenie z Powe
- 2024-12-11 Warszawa => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <=
- 2024-12-11 Warszawa => Full Stack .Net Engineer <=
- 2024-12-11 Dyski HDD SATA 2,5'' >2TB
- 2024-12-11 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS