-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!3.eu.feeder.erj
e.net!feeder.erje.net!weretis.net!feeder8.news.weretis.net!news.mixmin.net!aioe
.org!peer03.ams4!peer.am4.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!newsfeed
.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.news.neostrada.pl!news.
neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
Subject: Re: Czy warto kupowac nowy samochod ;)
Newsgroups: pl.misc.samochody
References: <e...@g...com>
<1kb388hbij32h$.dlg@myjk.org>
<5f81f305$0$17365$65785112@news.neostrada.pl>
<9...@g...com>
<5f82a8dc$0$515$65785112@news.neostrada.pl>
<f...@g...com>
<5f830359$0$17359$65785112@news.neostrada.pl>
<f...@g...com>
From: Shrek <...@w...pl>
Date: Mon, 12 Oct 2020 22:40:12 +0200
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:68.0) Gecko/20100101
Thunderbird/68.12.1
MIME-Version: 1.0
In-Reply-To: <f...@g...com>
Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
Content-Language: pl
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Lines: 74
Message-ID: <5f84bf2b$0$522$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.142.196.21
X-Trace: 1602535211 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 522 83.142.196.21:56370
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Received-Bytes: 4927
X-Received-Body-CRC: 2597866169
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2686163
[ ukryj nagłówki ]W dniu 12.10.2020 o 21:37, s...@g...com pisze:
>> No jak widać można wtopić i z nówką za ponad ćwierć bańki. Ponadto
>
> Mozna. Ale jednak aut sprzedaje sie tysiace a takie kwiatki to rzedkosc.
> Ogolny trend jest pozytywny. Jak nie kupujesz auta wyjatkowego to szansa na wtope
jest niska.
>
> Inaczej ujmując: Kupując uzywane robimy doktorat z awaryjnosci danego modelu,
silnika, marki jako takiej.
> To samo nalezy czynic przy nowkach. Nie kupujemy MK1, nie kupujemy aut z poczatku
produkcji. Wybieramy auto ze sprawdzonym silnikiem.
> Przy zakupie badamy lakier, szukamy niedorobek...
Czyli podobnie.
> Szansa na taka wtope jest minimalna wtedy.
Minimalna, ale kosztowana. Jak kupisz za 20k używkę to najwyżej
"wyrzucisz" i kupisz nową. Jak kupisz za 150 i okaże się, że to
(w)topowy model to może boleć bardziej. Tym bardziej że naprawy droższe.
>> kupując używkę wiesz co się w nich sypie, kupując nówkę potem okazuje
>> się, że ten silnik to padaka... Oczywiście jak się szuka okazji 10 latka
>
> No nie. Tylko jak kupisz nowke swieza na rynku. Jak kupisz nowe sprawdzone i nie
bedziesz early adopterem to szanse na to sa male.
Ale modele żyją już tylko po kilka lat, wady mają wychodzić po trzech
(pięciu, siedmiu?) latach gwarancji. A wtedy to już nie wypada tego
modelu kupować, albo już go fizycznie nie robią;)
>> z przebiegiem 80k od niemca w cenie mniejszej grosze strucle niż na
>> mobile.de to ryzyko wtopy rośnie.
>>
>>> Moze jak sie znasz i jestes w stanie dobrze ocenic stan to szanse na wtope sa
male. Ale nadal niektore problemy niezmiernie trudno wykryc.
Nie przeczę. Ale z tym znaniem się to przesada - nie patrzę na licznik,
bo i tak albo duży albo z dupy i nie kupuję od handlarzy. I w zasadzie
tyle.
>>> A skoro nowe auto sie moze popsuc (bo teraz taki mit panuje ze nowki to sie sypia
ostro) to i te 4-ro latki tez sie sypia. A za 4 lata to bedziesz szukac posrod
dzisiejszych nowek...
>>
>> Też racja. Dlatego ja wziąłem już 12 latka. Ze świadomością, że trzeba
>> będzie zrobić kiedyś turbinę, być może jakieś pompy a w najgorszym
>> przypadku skrzynię... dałem 20kPLN, z lokaty około 5k założyłem na
>
> Drogo. Okrutnie drogo. Oby ci sie oplacilo.
Bo ja wiem czy tak drogo... W sumie jakbym chciał kupić nówkę tej klasy
to musiałbym pewnie ze 150k wydać.
>> dodatek paradoksalnie to ekologiczne jest. Wmawianie, że co cztery lata
>> należy zmieniać samochód, to jakby się ekolodzy pod marketem ustawili i
>> wrzeszczeli, żeby torby z ikei wymienić na ekologiczne jednorazówki.
>>
>
> Ogolnie jestem zdziwiony np tym ze konserwacja aut nie jest popularna:
> https://www.youtube.com/watch?v=Au00RyHM3WM
A ja nie. Generalnie to nie jest jakiś duży problem robić rzeczy trwałe.
Problemem jest to że to się producentom nie opłaca. I ten problem
postępuje - widzę to w robocie (mam dylemat czy regenerować stare graty,
czy kupować nowe - nieważne dla wątku w jakiej dziedzinie). Na próbę jak
się zepsuły dwa falowniki to jednego zregenerowałem, drugi wymieniłem.
Ten stary waży ponad póltora raza więcej - zobaczymy za pięć lat jak
jeszcze będę tam pracował, ale obstawiam, że ten 20 letni po regeneracji
pociągnie dłużej niż nowa nówka;)
PS - kumpel ma ciekawą strategię. Kupuje na aukcjach wózków z ambasad -
głównie stanów zjednoczonych. Wymienia co trzeba, jeździ, a jak wystawią
coś nowego, co mu się spodoba to kupuje, a starego sprzedaje - często z
zyskiem i ma na paliwko i ubezpieczenia;)
--
Shrek
Następne wpisy z tego wątku
- 12.10.20 23:03 s...@g...com
- 13.10.20 01:59 Budzik
- 13.10.20 06:33 Shrek
- 13.10.20 09:30 _Master_
- 13.10.20 15:28 _Master_
- 13.10.20 16:59 Cavallino
- 13.10.20 17:43 Myjk
- 13.10.20 17:59 Budzik
- 13.10.20 18:52 Irokez
- 13.10.20 19:00 Irokez
- 13.10.20 19:16 Irokez
- 13.10.20 19:50 yabba
- 13.10.20 20:12 s...@g...com
- 13.10.20 20:55 s...@g...com
- 13.10.20 21:10 Jacek Maciejewski
Najnowsze wątki z tej grupy
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
- nie chcem ale muszem zapytać
- test dokładności wskazań zużycia paliwa/energii przez komputery pokładowe (ADAC)
- jak to na autostradzie
- Leapmotor T03 Tak powinna wyglądać elektryfikacja
- Tak się sprzedają elektryczne woldzwageny ;-)
- Akumulator do Hyundai
- Rambo 2024. Co z radio-stopem
- Pijani kierowcy
- "Chciałem zamówić kurs tym"
Najnowsze wątki
- 2024-12-12 Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- 2024-12-13 termostat do lodowki
- 2024-12-13 Gdańsk => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-13 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-12-13 Poznań => Employer Branding Specialist <=
- 2024-12-13 Kraków => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2024-12-13 Kraków => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2024-12-13 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-13 Gdańsk => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-12-13 Warszawa => Analityk Biznesowo-Systemowy <=
- 2024-12-13 Białystok => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, A
- 2024-12-13 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2024-12-13 Katowice => Head of Virtualization Platform Management and Operating S
- 2024-12-13 Lublin => Programista Delphi <=
- 2024-12-13 Chrzanów => Specjalista ds. public relations <=