  • 61. Data: 2009-03-23 21:44:31
    Temat: Re: Czy warto dopłacać do 50D?
    Od: scooby <s...@g...pl>

    Mateusz Ludwin pisze:
    > Ja wiem wszystko.

    szlag, po co ja czytam te wszystkie newsy , recenzje, opinie, po co ja
    testuja te puszki do utraty tchu i czucia w paluchu - wystarczyło mi
    zapytać ... ech, człek się uczy przez całe swoje marne istnienie ;)

    pzdr, scby

  • 62. Data: 2009-03-23 21:49:07
    Temat: Re: Czy warto dop?aca? do 50D?
    Od: bakulik <i...@n...polska>

    Świat już nigdy nie będzie taki sam, odkąd Bartosz Mierzwiak napisał(a):

    > Tak sobie przy okazji myślę, że jeśli pełne klatki stanieją i się
    > upowszechnią (a taki jest trend), to cena szkieł cropowych na rynku
    > wtórnym poleci na pysk (zwykły mechanizm popytu i podaży), a wtedy
    > ewentualna przesiadka będzie finansowo bolesna... ;)

    Uważasz, że 17-40 będzie pełnić taką samą funkcję na APS-C i FF? Czy
    jednak po ewentualnej 'przesiadce' trzeba będzie dokupić odpowiedni
    'standard'? Czyli też dodatkowy wydatek.

    --
    Pozdrawiam, Łukasz Bakuła.
    www.bakulik.pl | www.bakulik.com.pl | GG: 2243156 | Tlen: bakulik

  • 63. Data: 2009-03-23 23:00:15
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@send.no.spam>

    Użytkownik wrote:

    > Ja wiem, że 50D to dobry sprzęt. Pytanie jaka jest różnica w jakości
    > zdjęć między 40D a 50D?
    > Czy to widać na zdjęciach? Lepszy LCD nie jest mi niezbędny, 15
    > megapixeli też nie koniecznie.
    > Bardziej zależy mi na rozpiętości tonalnej, oddaniu barw.

    Z rawa wyciagniesz wszystko co potrzeba zarównoz jednego jak i z drugiego.
    Jesli nie umiesz tego zrobic to z JPG bedziesz mial podobną kupkę. Natomiast
    nie niedoceniałbym zapasu pikseli (salowanie w "dół" jest banalne) oraz
    porzadnego wyświetlacza na którym mozna szybko ocenić czy dana fotka jest
    ostra i nieporuszona.

    > Mówisz body najpierw? Sam nie wiem. Większość osób zawsze poleca
    > najpierw szkło.
    > I jedno i drugie jest mi potrzebne.

    Najpierw sobie wybierz jedno i drugie - potem kupuj. I nie sluchaj tych co
    mowia "dobrze szkło, a body jakie bądź", niestety funkcje aparatów są
    dobierane tak aby zawsze byla pokusa doplacenia tych "200zł" ;-)

    --
    pozdrawiam
    Mikolaj

  • 64. Data: 2009-03-23 23:38:48
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@send.no.spam>

    adam wrote:
    > Użytkownik jansal napisał
    >
    > Przyrost jakości to zdecydowanie zobaczy jak zmieni szkło.
    > I taką kolejność postawiłbym jako priorytet - szkło i za resztę albo
    > 40D albo 50D, a nie korpus i z tego co zostanie cudować na szkło.

    Teraz do 50D musi dolozyć 1000zł w zamian dostanie sporo przydatnych rzeczy.
    W przyszlosci bedzie musial kupic korpus prawie od zera bo za 2-3 lata za
    40D wezmie grosze...

    --
    pozdrawiam
    Mikolaj

  • 66. Data: 2009-03-24 01:12:35
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "Lol" napisał

> [...]
    >
    > 50D oraz 6 obiektywów (bardzo rożne EF i EF-S - zoomy, stałki, macro).
    > Wszystkie wymagały korekcji:
    > 10-22 -2
    > 18-55 +1
    > 35 +6
    > 50 +20
    > 60 +5
    > 70-200 -3
    >
    > O ile z błędami rzędu +/-4 da się spokojnie pracować, to większe błędy
    > wymagają korekcji...
    > Microadjustment nie rozwiązuje wszystkich problemów, ale nawet w aktualnej
    > (bardzo ascetycznej) postaci, jest bardzo użyteczny...

    No to faktycznie ciekawa konkluzja.

    adam

  • 65. Data: 2009-03-24 01:12:35
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "Mikolaj Tutak" napisał

    > Teraz do 50D musi dolozyć 1000zł w zamian dostanie sporo przydatnych
    > rzeczy. W przyszlosci bedzie musial kupic korpus prawie od zera bo za 2-3
    > lata za 40D wezmie grosze...

    Różnica w cenach jest nawet łaskawsza dla 50D, z tego co widzę to jest nawet
    900 zł różnicy.
    Więc można i tak jak proponujesz bo faktycznie przy założeniu puszczenia
    dotychczasowego szkła wiele większego pola manewru nie ma.

    adam

  • 67. Data: 2009-03-24 05:44:57
    Od: j...@a...at

    On 23 Mar, 20:53, Janko Muzykant <j...@w...pl> wrote:

    > Tak, a lustro się wyjmuje przed spektaklem i chowa w torbie foto.
    >
    > --
    > pozdrawia Adam
    > różne takie tam:www.smialek.prv.pl
    > /srebrne przeboje są niefajne, a brązowych to w ogóle nie da się słuchać/

    jak zwykle zabierasz glos nie wiedzac o co chodzi.

    w 50d lustro podnosisz , blokujesz przed spektaklem - pozostaje caly
    czas w pozycji zamknietej.

    slyszysz tylko cicha prace migawki - jak w leice M.

    do tego badziewia , ktorym walisz te miliony warto subie kupic
    stopery do uszu.

  • 68. Data: 2009-03-24 05:46:21
    Od: j...@a...at

    On 23 Mar, 21:37, "JD" <j...@g...com> wrote:
    > Użytkownik <j...@a...at> napisał w wiadomości grup
    g2000yqm.googlegroups.com...

    > No to i do Twoich testów trzeba mieć wiele wątpliwości.
    >
    > --
    > Pozdrawiam
    > JD

    wlasne dlatego , ze robia mi sie brzydkie zdjecia pokazuje wykresy , a
    tutaj spotkalem sie z zarzutem , ze sa ladne.

    XXX

  • 69. Data: 2009-03-24 06:52:09
    Od: Bartosz Mierzwiak <b...@w...pl>

    On Mon, 23 Mar 2009 22:49:07 +0100, bakulik <i...@n...polska> wrote(a):
    > Uważasz, że 17-40 będzie pełnić taką samą funkcję na APS-C i FF? Czy
    > jednak po ewentualnej 'przesiadce' trzeba będzie dokupić odpowiedni
    > 'standard'? Czyli też dodatkowy wydatek.

    Owszem, ale jeśli zajdzie konieczność zamiany, to trzymając się tych
    samych założeń, sprzedanie L-ki będzie się wiązało z mniejszą stratą niż
    cropa. ;)

    pozdrawiam, B.

  • 70. Data: 2009-03-24 07:01:35
    Temat: Re: Czy warto dop?acaae do 50D?
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    j...@a...at pisze:
    > w 50d lustro podnosisz , blokujesz przed spektaklem - pozostaje caly
    > czas w pozycji zamknietej.

    I pracujesz w teatrze na lv. Chyba jak ktoś gra nieboszczyka.
    Sorry, lv fajne jest, ale raczej do nieruchomych kadrów.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /Kraków - piękne miasto psich kup i billboardów, piwem i moczem pachnące.../