    Date: Sun, 27 Feb 2011 17:16:05 +0100
    From: Maciek <m...@p...com>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Czy w telewizji siedzą debile?

    Użytkownik Atlantis napisał:
    > Ja bym tego nie powiedział. Urodziłem się odrobinę za późno, żeby
    > załapać się na "Sondę" w innej formie jak tylko z powtórek. Wychowałem
    > się na "Telewizji Edukacyjnej" z lat dziewięćdziesiątych, która wciąż
    > prezentowała naprawdę wysoki poziom (szczególnie w porównaniu z
    > quasi-edukacyjnymi programami na "Discovery"). "Laboratorium"
    > Niedzickiego od tamtego czasu, aż do dzisiaj oceniam dość wysoko.

    No niestety dla Pana Niedzickiego mam porównanie, bo na "Sondzie" się
    wychowałem i uważam, że nie potrafi robić programów popularno naukowych,
    edukacyjnych. Choć jest/był szefem redakcji tych programów. W jednym
    odcinku porusza kilka tematów, bardziej pobieżnie, niż na Discovery.
    Tematów często odległych od siebie. Jedyne czego można się z jego
    "Laboratorium" dowiedzieć, to "coś takiego się robi" i nic więcej. Miał
    trochę programów na przyzwoitym poziomie ale to było w czasach, gdy
    robił je z udziałem swoich synów - tłumaczył im na prostych przykładach,
    korzystając z kuchni. To miało sens. Potrafił też pojechać (bez rodziny)
    do fińskiej elektrowni atommowej. W jednym odcinku skupił się na jednym
    temacie i starał się go w miarę dokładnie pokazać. To też było dobre.
    Ostatnio było "Laboratorium europejskie" z udziałem ładnej, miłej
    aktorki, grającej jego asystentkę. Program nasycono nachalną propagandą
    dofinansowań unijnych i to już było dno. Ja naprawdę chcę się czegoś
    dowiedzieć a jego programy są na wyjątkowo niskim poziomie i nie mam
    ADHD, żeby skakać z tematu na temat. Tyle samo dowiem się z reklamowej
    ulotki.
    Jestem zdecydowanym fanem "Sondy" i wiem, że trzeba mieć naprawdę sporą
    wiedzę i pomysł, żeby zrobić coś sensownego. Jeżeli znajdziesz czas, to
    pooglądaj coś ciekawego:
    http://www.secretlifeofmachines.com/
    Kiedyś polska TV regionalna puszczała te odcinki. Nie wiem gdzie można
    je ściągnąć po polsku ale pooglądaj, nawet jeżeli nagielski jest dla
    Ciebie całkiem obcy. Radio powinno Cię zainteresować ale nie pomijaj też
    innych wynalazków.
    Poza tym, telewizja edukacyjna, to dawniej były również programy
    wspomagające dla szkół, nadawane w trakcie roku szkolnego. Popołudniami
    nadawano lekcje języków obcych. Trochę tego było i można było przyjąć,
    że publiczna TV realizowała swoją misję. Niestety do tego jeszcze była
    propaganda w programach informacyjnych ale to już inna bajka.
    Maciek