  • 31. Data: 2013-08-25 03:41:58
    Temat: Re: Czy uszkodzone DDR1 moze grzac procesor?
    Od: "Kamil" <k...@n...pl>

    Użytkownik "qwerty" napisał:

    > Da się zainstalować windows xp na dysku sata.

    Jasne. Nie ma problema.

    Pzdr

  • 32. Data: 2013-08-25 13:20:43
    Od: "xcpy" <x...@x...xcpy>

    > Podałam Ci linki. Poczytaj to sie może ogarniesz. :-)

    Poczytaj jak dziala przegladarka google, bo nie wiesz.

  • 33. Data: 2013-08-25 17:18:48
    Od: "xcpy" <x...@x...xcpy>

    > Różnie z tym bywa. Do obsługi SATA nie udało mi się zrobić. Nie znalazłem
    > właściwego drivera. Natomiast udało mi się zrobić instalkę, która widzi
    > dysk pod
    > USB. Nawet pendrive. Było trochę dłubania, ale jest i działa. Chętnie
    > zrobiłbym
    > instalkę, która zobaczy SATA, ale jakoś nie mogę znaleźć odpowiednich
    > szczepionek.

    Zainstalowales XP na pendrive/USB?
    I dziala?
    Jak tak, to fajnie - choc wersje USB live (PE) w zupelnosci mi wystarczaja.

    Co do SATA - nigdy nie mialem problemow z instalacja XP
    na nawet mniej znanych kontrolerach SATA / RAID.
    Jedyne co trzeba miec to odpowiedni driver.

  • 34. Data: 2013-08-25 20:55:08
    Od: animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2013-08-25 13:20, xcpy pisze:

    > Poczytaj jak dziala przegladarka google, bo nie wiesz.

    Przecież to był link z przeglądarki google. Slaczego w odpowiedzi wyciąłeś?
    Za slaby masz komputer i za słabą przeglądarkę, żeby na google zajrzeć?

    --
    animka

  • 35. Data: 2013-08-26 00:19:36
    Od: "Kamil" <k...@n...pl>

    Użytkownik "xcpy" napisał:

    > Zainstalowales XP na pendrive/USB?
    > I dziala?

    Zainstalowałem i działa, ale to koszmar. Samo ładowanie składników podczas
    isntalki trwało ok 2 godziny. Całość ok 4. Zrobiłem to dla wprawy i pewnego
    rodzaju backupu systemy, ale nie widzę perspektyw. Chyba, że pojawią sie szybsze
    pamięci masowe pod USB.

> [...]

    > na nawet mniej znanych kontrolerach SATA / RAID.
    > Jedyne co trzeba miec to odpowiedni driver.

    W tym problem. Jaki jest odpowiedni? Jest jakaś uniwersalna paczka? Bo robienie
    wielu instalek dla różnych sprzętów średnio mi wygląda.

    Pzdr

  • 36. Data: 2013-08-26 01:12:59
    Od: the_foe <t...@w...pl>

    W dniu 2013-08-19 11:51, Serwis pisze:
    > zauwazyłem nadmierne grzanie sie procesora co uniemozliwia normalna prace
    > komputera najczesciej nie zdazy sie system uruchomic i juz sie zawiesi albo
    > zresetuje
    > czy oszkodzona pamiec moze byc tego przyczyna?

    nigdy nie spotkałem sie z takimi objawami. Najczestrzymi objawami
    uszkodzonej pamieci to nagly zwiech systemu typu stop-klatka i krzaki w
    miejscu gdzie miał być jakis tekst.
    Sprawdz wentylatory, szczegolnie ten w zasilaczu.

    --
    @foe_pl

  • 37. Data: 2013-08-26 01:21:03
    Od: the_foe <t...@w...pl>

    W dniu 2013-08-24 13:08, qwerty pisze:
    > Użytkownik "Kamil" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Da się zainstalować windows xp na dysku sata.

    musisz sterowniki "wkompilowac" w instalkę za pomocą nLite. Nie zapomnij
    dodac takze SP3, np. sterowniki sata do laptopow HP mogą bez tego nie
    działać (doswiadczone organoleptycznie).
    Wpierw jednak sprawdz czy BIOS nie ma opcji emulacji IDE.
    --
    @foe_pl

  • 38. Data: 2013-08-26 01:47:01
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Sun, 25 Aug 2013 03:41:58 +0200, Kamil napisał(a):

    > Jasne. Nie ma problema.

    Podrzuć tego kompa.

    [ Jeśli na pakernię wchodzi niepozorna osoba, jednym ruchem wyciąga ]
    [ z atlasu kolesia i mimo protestów całej obecnej tam ekipy kroi go ]
    [ z 400 złotych - to musi to być żona. (JoeMonster.org) ]

  • 39. Data: 2013-08-26 09:55:28
    Od: "xcpy" <x...@x...xcpy>

> [...]
    > pewnego
    > rodzaju backupu systemy, ale nie widzę perspektyw. Chyba, że pojawią sie

    Moze byla to wina naprawde wolnego pendrive?
    Jak masz USB 3.0, to moze kupic szybkiego pena USB 3.0
    i "przeportowac" XP, choc pewnie bedzie problem z driverem USB 3.0.

    > W tym problem. Jaki jest odpowiedni? Jest jakaś uniwersalna paczka? Bo
    > robienie
    > wielu instalek dla różnych sprzętów średnio mi wygląda.

    Dla intela spotkalem paczki SATA/RAID, np.:
    http://www.win-raid.com/t11f23-Modded-Intel-AHCI-and
    -RAID-Drivers.html
    http://www.win-lite.de/wbb/board195-windows-7/board1
    98-win7-treiber/15558-gemoddete-intel-ahci-und-raid-
    treiber/?l=3&s=0c451ff59f06e66fa474574ebe79b476e76de
    69d
    ale nawet - dodajesz wszelakiej masci intela (wiem, nie bedzie latwo)
    + wszelakiej masci SATA/RAID amd (tu bedzie prosto)
    i masz zalatwione 99% przypadkow.

    Raz spotkalem sie z SATA/RAID jednym z ponizszych:
    JMicron JMB36X
    Silicon Image SiI 3531
    ULi/ALi SATA

    Mozesz tez sciagnac DriverPackSolution,
    odpakowac DP_MassStorage_13075.7z
    (~200MB), wybrac tylko wersje x86, tylko "text mode"
    i moze bedzie z tego byc moze ~50MB.
    I tam bedziesz mial "wszystko" - tylko po co to robic,
    skoro 90-95% driverow z tej paczki nie uzyjesz nigdy w zyciu :).

  • 40. Data: 2013-08-26 10:02:13
    Od: "xcpy" <x...@x...xcpy>

    > W tym problem. Jaki jest odpowiedni? Jest jakaś uniwersalna paczka? Bo
    > robienie
    > wielu instalek dla różnych sprzętów średnio mi wygląda.

    Mozesz tez zrobic "obraz" XP (w np. VMware),
    potem dodac odpowiednie sterowniki SATA/RAID,
    odpalic sysprepa, "zghostowac" i przenosic takie cos.
    W razie niepowodzenia latwo dodac brakujace sterowniki.

    Hm.. ciekawe bedzie to dzialalo po przeniesieniu
    na pendrive / dysk USB - sprawdze z ciekawosci.