  • 11. Data: 2020-04-24 16:55:13
    Temat: Re: Czy tym zdalnie mogę włączyć komputer?
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2020-04-24 o 15:07 +0200, r...@k...pl napisał:
    > Czasy mechanicznego włącznika przez który przechodziała cała moc
    > skończyły się na oko 15 lat temu :)

    W kontekście komputerów to bardziej 25. Tyle lat już minęło od wdrożenia
    standardu ATX. Ja tam jednak wolałem, kiedy sprzęt (jakikolwiek)
    wyłączało się odcięciem zasilania. Teraz byle gadżet w domu kręci mi
    licznikiem non stop, włączony czy nie.

    Mateusz

  • 12. Data: 2020-04-24 17:21:09
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Mateusz Viste" napisał w wiadomości grup

> [...]
    >standardu ATX. Ja tam jednak wolałem, kiedy sprzęt (jakikolwiek)
    >wyłączało się odcięciem zasilania. Teraz byle gadżet w domu kręci mi

    Ba - uspiony laptop mi sie budzi w nocy i instaluje aktualizacje.
    I nikt sie mnie nie pytal o zgode :-)

    J.

  • 13. Data: 2020-04-24 17:42:12
    Od: Cezary Grądys <c...@w...onet.pl>

    W dniu 23.04.2020 o 00:12, r...@k...pl pisze:
    > Może ktoś zerknąć czy tym mogę zdalnie włączyć kompa?
    > Oczywiście po zamontowaniu równolegle w obwód przycisku Power w obudowie kompa
    > :)
    >
    > https://www.banggood.com/Geekcreit-12V-4CH-Channel-4
    33Mhz-Wireless-Remote-Control-Switch-With-2-Transmit
    ter-p-1012323.html

    > Z opisu:
    > Jog: press one button is ON, loosen your finger on the same button is OFF (need
    > one channel switch and one buttons remote control).

    Nie wiem, czy będzie to dobre rozwiązanie, ale ja sobie kiedyś w BIOSie
    ustawiłem włączanie o konkretnej godzinie i się z roboty na kompa
    domowego logowałem celem czytania grup dyskusyjnych ;)

    --
    Cezary Grądys
    c...@w...onet.pl

  • 14. Data: 2020-04-24 17:54:48
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 24/04/2020 15:06, r...@k...pl wrote:
    > A jeżeli komp jest podłączony przez Wifi to to zadziała?

    Mało prawdopodobne. Można to obejśc, ale wymaga to postawienia
    routera/bridge wif->ethernet wiec i tak jest podpięceim kablem tyle że
    do pudełka obok.

    Po co masz komp podpięty przez wifi? To komputer przenośny?

    *Teoretycznie* urządzenia z wifi mogą wspierać WoWLAN. Nie mam ani
    jednego w domu w którym to działa mimo że mam 2 karty *podobno* z takim
    bajerem, w dodatku w przypadku sieci szyfrowanych są sytuacje gdy to nie
    będzie w ogóle działać tak jak WoL.

    > No i coś musi ten sygnał wysłać, ale widzę że teoretycznie nawet telefon się
    > nada.

    Ten sygnał może wysłać router albo raspberry pi (podpięte przez wifi)
    czy dowolne inne urządzenie majace niskopoziomowy dostęp do sieci.

  • 15. Data: 2020-04-24 21:26:22
    Od: yabba <...@...pl>

    W dniu 24-04-2020 o 15:08, r...@k...pl pisze:

    33Mhz-Wireless-Remote-Control-Switch-With-2-Transmit
    ter-p-1012323.html

    > To jeszcze zapytam - pasmo 433Mhz. To przejdzie przez ściany w mieszkaniu?

    To zależy jak dobrze Chińczyk to zaprojektował. :)

    Radiolinie Gorke, Elmes lub RA-100 spokojnie działają w obrębie całego
    100 metrowego mieszkania.
    W prostym korytarzu w biurowcu zasięgi są około 50 metrów.
    Przeszkodą są całkowicie metalowe drzwi do garażu w ścianie ceglanej.

    yabba

  • 16. Data: 2020-04-24 23:21:58
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Fri, 24 Apr 2020 11:01:16 +0200, w <5ea2aad0$0$522$65785112@news.neostrada.pl>,
    "Andrzej W." <a...@w...pl> napisał(-a):

    > W swoim pomyśle potrzebujesz zasilacza 12V a z zasilacza w PC masz tylko
    > +5Vstb, przekaźniki nie zadziałają.

    No nie, przecież jest 12V (oraz 5V i 3,3V).
    Problem widzę w tym, że jest tylko po włączeniu zasilania.
    Ale być może gdzieś w zasilaczu można się podłączyć przewodem pod 12V...

  • 17. Data: 2020-04-24 23:44:12
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@g...net>

    r...@k...pl <r...@k...pl> napisał(a):
    > No nie, przecież jest 12V (oraz 5V i 3,3V).
    > Problem widzę w tym, że jest tylko po włączeniu zasilania.

    No właśnie :) A napięcie jest potrzebne przed włączeniem i wtedy jest tylko
    5V stabilizowane.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    https://www.grzegorz.net/

  • 18. Data: 2020-04-24 23:52:46
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Fri, 24 Apr 2020 23:44:12 +0200, w <5ea35da7$0$556$65785112@news.neostrada.pl>,
    "Grzegorz Niemirowski" <g...@g...net> napisał(-a):

    > No właśnie :) A napięcie jest potrzebne przed włączeniem i wtedy jest tylko
    > 5V stabilizowane.

    A nie da się tego jakąś przetwornicą?
    https://pl.aliexpress.com/item/4000163269415.html

  • 19. Data: 2020-04-25 02:09:52
    Od: "Andrzej W." <awa_wp@na_wp_oczywiscie.pl>

    W dniu 24.04.2020 o 23:52, r...@k...pl pisze:
    > A nie da się tego jakąś przetwornicą?
    > https://pl.aliexpress.com/item/4000163269415.html

    Dać to się da wszystko, jak się uprzesz to i elektrownie jądrową
    zmajstrujesz by te przekaźniki zasilić, pytanie tylko jaki w tym jest sens?
    Musisz pociąć kable w komputerze by się do zasilania i płyty głównej
    podpiąć, dać przetwornicę, jakoś to wszystko w obudowie PC zainstalować
    itd...
    Jak chcesz możesz się bawić, ja też lubię czasem coś bez większego sensu
    zmajstrować.
    To sterowanie co pokazałeś się nada, przetwornica też, sama idea też
    powinna zadziałać.

    --
    AWa.

  • 20. Data: 2020-04-25 18:34:58
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Sat, 25 Apr 2020 02:09:52 +0200, w <5ea37fd3$0$511$65785112@news.neostrada.pl>,
    "Andrzej W." <awa_wp@na_wp_oczywiscie.pl> napisał(-a):

    > Dać to się da wszystko, jak się uprzesz to i elektrownie jądrową
    > zmajstrujesz by te przekaźniki zasilić, pytanie tylko jaki w tym jest sens?

    Chcę kompa włączać z drugiego pokoju (docelowo PC ma być podpięty również pod
    TV w salonie via HDMI).

    > Musisz pociąć kable w komputerze by się do zasilania i płyty głównej
    > podpiąć, dać przetwornicę, jakoś to wszystko w obudowie PC zainstalować
    > itd...

    Płytka to nie problem, płyty raczej nie trzeba ruszać.
    Podpinam się pod przewody przycisku POWER obudowy.
    A z drugiej strony płytki zasilanie 12V z zasilacza (o ile się da). I tutaj
    tylko grzebanina.
    Tak to widzę.

    > To sterowanie co pokazałeś się nada, przetwornica też, sama idea też
    > powinna zadziałać.

    To teraz będę kombinował czy klawa+mysz BT zadziała z drugiego pokoju ;)