    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Czy turbiny muszą "mielić" ptaki? ;-)
    Date: Thu, 19 Sep 2024 10:16:26 +0200
    <4...@4...net> <x24pfpy8h06w$.dlg@myjk.org>
    <ah09rawgsbfr.p2lgyz3xzgdd$.dlg@40tude.net> <w...@m...org>
    <1jpfbitij6xd5.16qoe9xaqlgi9$.dlg@40tude.net> <9...@m...org>
    <zlexoof6nkqf$.18lgsswhhf3f1.dlg@40tude.net>
    <11w7xd04av4hr$.dlg@myjk.org>
    <1...@4...net> <1...@m...org>
    <7mcwy3ldfcfp$.he6lgepd0kaf.dlg@40tude.net> <1...@m...org>
    <p52rymnf1jry$.13xaxtjwu8s3f.dlg@40tude.net>
    <14y147wqf0czo$.dlg@myjk.org>

    On Wed, 18 Sep 2024 18:54:12 +0200, Myjk wrote:
    > Wed, 18 Sep 2024 10:32:48 +0200, J.F
    >
    > Ostatnio to mało łba nie urwie.

    A dzisiaj? A przedostatnio?

    > Marzy mi się, żebyś przestał stawiać głupkowate tezy.

    Takie, ze przydrożne turbinki są rozwiązaniem dla OZE w kraju?
    Ale to twoja teza ?
    Czy też ją uważasz za głupkowatą?

    > Skoro jesteśmy w twoim mniemaniu skazani na OZE,
    > to nie jest to, tak jak pisałem, coś z czego się
    > cieszysz. Dlatego rąbiesz każdy pomysł na odzysk
    > energii.

    Wcale nie każdy. Tylko te głupkowate.

    > Nie muszą, skoro od dawna są turbiny przydomowe.

    To sobie postaw, za rok napisz o wynikach, i potem dopiero pisz o
    innych głupkowatych pomysłach.

    P.S. popatrz sobie na YT, tam jest paru zwolenników OZE, ale też
    realistów.

    No chyba, że cię nie doceniam, mieszkasz gdzies na wybrzezu, w górach,
    albo w kieleckim, i wiatru ci nie brakuje :-)

    > Serio byś policzył? Bo na początku to odpaliłeś coś o perpetUm mobile.

    Tych przydrożnych, napędzanych przez podmuchy od przejezdzających
    samochodów elekrycznych, to nie ma co liczyć :-)

    Mowię o tych dużych.

    > Uhm, a policzyłeś ile zwierząt zdechło w wyniku wydobycia ropy?

    Nie u nas :-P
    Ale pamietasz jak sie skończyło gdy towarzysz Mao spojrzał na wróbla ?

    > I dlatego postulujesz zamknąć samochód w tunelu, tiaaa...

    W tunelu samochody wywołaja stały podmuch w dobrą stronę.

    > Ja nic nie chcę stawiać.

    A czemu nie? Postaw sobie przy drodze i się ciesz darmowym prądem :-)

    > Nie wiesz, ale się wypowiadasz.

    Jedno jest pewne - jesli ma to pracowac na podmuchach od samochodów,
    to samochody, elektryczne ze swoich baterii, będą to napędzać.

    No ale on i tak generują podmuchy, które dziś się marnują.

    > Ale kurwa opory kurwa przecież są wtedy z każdej strony!

    Chyba słabo przemyślałeś :-)

    > Umiesz czytać? 3-7dB to 2-5x głośniej. Więc fhuj dużo.

    3dB to 2x większa moc dzwięku. Taka fizyczna.
    Ale ucho jest logarytmiczne, i dla niego nieznacznie

    > Przecież tyle jest w większości przypadków w terenie zabudowanym,

    I jak samochody tyle jadą, to ich halas jest problemem ?

    > czasem podniesienia do 70 czy 80. Tylko na autostradach i ekspresówkach
    > jedzie się szybciej a i tak między Leafem a BMW E30 przy 100/h jest
    > 12dB (sic!) różnicy!

    Ale czy od silnika?

    > Po pierwsze nagrałem kiedyś różnicę w kabinie PHEVa i Diesla,
    > to żeś twierdził że w PHEVie jest ciszej tylko dlatego, że
    > telefon przyciszył mikrofon.

    telefony tak mają, ze regulują sobie poziom.

    > Po drugie, przecież masz wyżej BADANIA zrobione.

    A kto zapłacił za wyniki ? :-)

    > Przeciez były zrobione badania które wykazały że elektryki
    > są cichsze, właśnie dlatego że między innymi nie mają
    > hałaśliwego silnika, ale też kładzie się nacisk na
    > energooszczędność, siłą rzeczy mniejsze opory a co
    > za tym idzie mniejszy hałas od powietrza -- zachodzi
    > zatem pytanie, czy ty jesteś normalny?

    No i super. To teraz czemu nie ma spaliniaków oszczędnych ?

    > A jak będzie więcej, to co wtedy? Świat ci się zawali?

    To nadal spytam ile kosztują te turbinki, i o ile podnoszą zuzycie
    paliw lub prądu ..

    J.