-
11. Data: 2014-09-17 12:05:05
Temat: Re: Czy to możliwe, żeby samochód na trasie spalił tylko nieco ponad 5,6 l LPG/100km?
Od: AZ <a...@g...com>
On 2014-09-17, Marcin N <m...@o...pl> wrote:
>
> 1 litr mieszanki LPG to 25 MJ energii, czyli ok 6.95 kWh.
> http://www.e-petrol.pl/wiedza-i-porady/lpg/nosnik-en
ergii
>
> 5.5 litra to 38,2 kWh. Powiedzmy, że sprawność silnika to 40%, czyli
> energia użyteczna to 15,3 kWh. Oznacza to średnią moc w ciągu godziny na
> poziomie 15 kW.
>
Marcinie skad sie wzielo te 40%? Bo tyle to chyba maja ogromne wolnoobrotowe
okretowe diesle pracujace na nominalnych obrotach. W samochodzie dolicz do tego
straty na napedzie i napedzie osprzetu to pewnie dostaniesz kilkanascie procent.
--
Artur
ZZR 1200
GSX-R 600 K6
-
12. Data: 2014-09-17 14:11:49
Temat: Re: Czy to możliwe, żeby samochód na trasie spalił tylko nieco ponad 5,6 l LPG/100km?
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Tomasz Stiller" napisał w wiadomości
>Wybrałem się na trasę jednym z moich złomków. Sej 1.1l/54KM, LPG 2-
>generacji. Trasa łącznie 500km, około 160km po drogach ekspresowych,
>reszta zwykłe krajówki. Na s-kach i autostradzie jechałem ~120 km/h.
>Na
>krajówkach ~90km/h. Cały przejazd z dwoma postojami trwał około 8h.
>Czyli
>rasowy kapelusz.
>Okazuje się, że mój złomek na tej trasie przejechał 464 km na jednym
>zbiorniku gazu, który mieści okolice 26l. Z prostego wyliczenia
>wychodzi
>nieco powyżej 5,6l LPG/100km. Czy to aby nie za mało? Celowo jechałem
>powiedzmy ekonomicznie, ale bez przegięć.
Chyba za malo, ale tego silniczka to ja nie znam.
>Wyprzedzałem tam gdzie
>się dawało wyprzedzać, dawałem się wyprzedzać tam gdzie szybciej nie
>było
>sensu jechać (autostrada, s-ki).
A te postoje dlugie ? Bo 500km/7.5=67km/h ... bardzo kapeluszniczo.
Zakladam ze nikt ci w trasie nie dotankowal, a wiec:
a) zawor sie zepsul i tym razem w zbiorniku bylo wiecej paliwa,
b) trasa liczyla naprawde 500km ? Moze nie zresetowales, moze zle
zapisales, moze kola mniejsze i licznik duzo zawyza ...
c) a benzyny ile ubylo ? Czy mogl sie przelaczyc na benzyne/nie
przelaczyc na gaz ?
J.
-
13. Data: 2014-09-17 14:18:51
Temat: Re: Czy to możliwe, żeby samochód na trasie spalił tylko nieco ponad 5,6 l LPG/100km?
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "AZ" napisał w wiadomości grup
On 2014-09-17, Marcin N <m...@o...pl> wrote:>
>> 1 litr mieszanki LPG to 25 MJ energii, czyli ok 6.95 kWh.
>> http://www.e-petrol.pl/wiedza-i-porady/lpg/nosnik-en
ergii
>> 5.5 litra to 38,2 kWh. Powiedzmy, że sprawność silnika to 40%,
>> czyli
>> energia użyteczna to 15,3 kWh. Oznacza to średnią moc w ciągu
>> godziny na
>> poziomie 15 kW.
>
>Marcinie skad sie wzielo te 40%? Bo tyle to chyba maja ogromne
>wolnoobrotowe
>okretowe diesle pracujace na nominalnych obrotach.
Te to osiagaja 50%.
Tym niemniej 40% jak na benzynowy silnik pracujacy w nieodpowiednim
punkcie to duzo, i naprawde jest mniej.
Wyliczenie niby poprawne, ale praktyka dnia codziennego dowodzi ze
zwykle pali wiecej :-)
Fakt ze takiego seja nigdy nie mialem, nie znam sie, i do kapeluszy
nie naleze :-)
J.
-
14. Data: 2014-09-17 14:55:39
Temat: Re: Czy to możliwe, żeby samochód na trasie spalił tylko nieco ponad 5,6 l LPG/100km?
Od: Marcin N <m...@o...pl>
W dniu 2014-09-17 12:05, AZ pisze:
> On 2014-09-17, Marcin N <m...@o...pl> wrote:
>>
>> 1 litr mieszanki LPG to 25 MJ energii, czyli ok 6.95 kWh.
>> http://www.e-petrol.pl/wiedza-i-porady/lpg/nosnik-en
ergii
>>
>> 5.5 litra to 38,2 kWh. Powiedzmy, że sprawność silnika to 40%, czyli
>> energia użyteczna to 15,3 kWh. Oznacza to średnią moc w ciągu godziny na
>> poziomie 15 kW.
>>
> Marcinie skad sie wzielo te 40%? Bo tyle to chyba maja ogromne wolnoobrotowe
> okretowe diesle pracujace na nominalnych obrotach. W samochodzie dolicz do tego
> straty na napedzie i napedzie osprzetu to pewnie dostaniesz kilkanascie procent.
Nie upieram się przy 40%.
Może być 35, czy 30. Wartość średnia mocy spadnie wtedy analogicznie do
13.4 i 11.5 kW, czyli 18.2 i 15.6 KM.
--
MN
-
15. Data: 2014-09-17 15:09:15
Temat: Re: Czy to możliwe, żeby samochód na trasie spalił tylko nieco ponad 5,6 l LPG/100km?
Od: AZ <a...@g...com>
On 2014-09-17, Marcin N <m...@o...pl> wrote:
> W dniu 2014-09-17 12:05, AZ pisze:
>> On 2014-09-17, Marcin N <m...@o...pl> wrote:
>>>
>>> 1 litr mieszanki LPG to 25 MJ energii, czyli ok 6.95 kWh.
>>> http://www.e-petrol.pl/wiedza-i-porady/lpg/nosnik-en
ergii
>>>
>>> 5.5 litra to 38,2 kWh. Powiedzmy, że sprawność silnika to 40%, czyli
>>> energia użyteczna to 15,3 kWh. Oznacza to średnią moc w ciągu godziny na
>>> poziomie 15 kW.
>>>
>> Marcinie skad sie wzielo te 40%? Bo tyle to chyba maja ogromne wolnoobrotowe
>> okretowe diesle pracujace na nominalnych obrotach. W samochodzie dolicz do tego
>> straty na napedzie i napedzie osprzetu to pewnie dostaniesz kilkanascie procent.
>
> Nie upieram się przy 40%.
> Może być 35, czy 30. Wartość średnia mocy spadnie wtedy analogicznie do
> 13.4 i 11.5 kW, czyli 18.2 i 15.6 KM.
>
Ale to nadal jest sprawnosc cieplna i fajnie by bylo gdyby wszystko ladowalo od
razu na kolach a tu mamy jeszcze pompy, alternator, klimatyzacje, skrzynie
biegow, mosty/przeguby...
--
Artur
ZZR 1200
GSX-R 600 K6
-
16. Data: 2014-09-17 15:58:52
Temat: Re: Czy to możliwe, żeby samochód na trasie spalił tylko nieco ponad 5,6 l LPG/100km?
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Marcin N" napisał w wiadomości
W dniu 2014-09-17 12:05, AZ pisze:
>> 1 litr mieszanki LPG to 25 MJ energii, czyli ok 6.95 kWh.
>> http://www.e-petrol.pl/wiedza-i-porady/lpg/nosnik-en
ergii
>> 5.5 litra to 38,2 kWh. Powiedzmy, że sprawność silnika to 40%,
>> czyli
> Marcinie skad sie wzielo te 40%? Bo tyle to chyba maja ogromne
> wolnoobrotowe
> okretowe diesle pracujace na nominalnych obrotach.
>Nie upieram się przy 40%.
>Może być 35, czy 30. Wartość średnia mocy spadnie wtedy analogicznie
>do 13.4 i 11.5 kW, czyli 18.2 i 15.6 KM.
Moze byc tez 25% czy nawet 20. A wtedy mocy zabraknie na biezaca
jazde.
Tu masz wyniki z hamowni dla CC900
http://jfox.republika.pl/moto/maksor/
przy obciazeniu 40% i obrotach ok 2500 wychodzi okolo 300g/kWh
benzyny, czyli ok 27%.
Zakladajac ze dla gazu jest podobnie to tych 5.5l wazy ok 3kg, co by
nam dawalo ok 10kWh.
10kW na 100km/h chyba nie starczy, z kolei przy jezdzie 70 musi nam to
starczyc na 1.5h, wiec wychodzi tylko 7kW.
A moze byl sprzyjajacy wiatr w plecy ?
J.
-
17. Data: 2014-09-17 18:02:56
Temat: Re: Czy to możliwe, żeby samochód na trasie spalił tylko nieco ponad 5,6 l LPG/100km?
Od: huri_khan <s...@s...pl>
Dnia Tue, 16 Sep 2014 18:03:34 +0000 (UTC), Tomasz Stiller napisał(a):
> Cześć,
>
> Wybrałem się na trasę jednym z moich złomków. Sej 1.1l/54KM, LPG 2-
> generacji. Trasa łącznie 500km, około 160km po drogach ekspresowych,
> reszta zwykłe krajówki. Na s-kach i autostradzie jechałem ~120 km/h. Na
> krajówkach ~90km/h. Cały przejazd z dwoma postojami trwał około 8h.
Jaki procent trasy to expresówki a jaki krajówki ?
--
[Pozdrawiam] [huri-khan][GG 177094]
[SY] [Cruze 1,8 LT]
-
18. Data: 2014-09-17 19:15:13
Temat: Re: Czy to możliwe, żeby samochód na trasie spalił tylko nieco ponad 5,6 l LPG/100km?
Od: Tomasz Stiller <k...@l...eu.org>
On Wed, 17 Sep 2014 07:59:11 +0200, Trybun wrote:
> No niby kapelusz, ale na ile więcej mogłeś sobie pozwolić tym autem? Bo
> rozumiem że chodzi o Seicento?
Tak, chodzi o Seicento. Odpowiadając na pytanie, no niestety nie dało
się szybciej. Na autostradzie po prostu za głośno, a na krajówkach
brakuje mocy na zabawę w wyprzedzanie. Taka prawda.
Tomek
-
19. Data: 2014-09-17 19:23:37
Temat: Re: Czy to możliwe, żeby samochód na trasie spalił tylko nieco ponad 5,6 l LPG/100km?
Od: Tomasz Stiller <k...@l...eu.org>
On Wed, 17 Sep 2014 15:58:52 +0200, J.F. wrote:
> A moze byl sprzyjajacy wiatr w plecy ?
Tak na prawdę była to trasa 250km w jedną stronę w piątek i powrotna w
drugą stronę w niedzielę. Zatem musiało by się trafić dwa razy z rzędu.
Szanse nikłe.
Tomek
-
20. Data: 2014-09-17 19:40:00
Temat: Re: Czy to możliwe, żeby samochód na trasie spalił tylko nieco ponad 5,6 l LPG/100km?
Od: Tomasz Stiller <k...@l...eu.org>
On Wed, 17 Sep 2014 14:11:49 +0200, J.F. wrote:
> A te postoje dlugie ? Bo 500km/7.5=67km/h ... bardzo kapeluszniczo.
Tak na prawdę trasa była podzielona na dwa dni. Trasa "tam" w sobotę
rano: Poznań -> Mełno (Przez Gniezno, Inowrocław, Toruń, Grudziądz).
Trasa "z powrotem" niedziela po południu, kierunek dokładnie odwrotny.
Google pokazuje 246km w jedną stroną. Mój licznik w samochodzie pokazał
razem dokładnie 500,1km. Gaz skończył się przy 464,7km. Generalnie w
jedną stronę jechaliśmy niemal równo 4h z postojem około 20-30min zawsze
w tym samym miejscu.
> Zakladam ze nikt ci w trasie nie dotankowal, a wiec:
> a) zawor sie zepsul i tym razem w zbiorniku bylo wiecej paliwa,
Od jakiś trzech lat wchodzi dokładnie tyle samo plus/minus max 0,5l.
Przed wyjazdem tankowałem na pusty bak 26,1l, po powrocie również na
pusty 25,9l.
> b) trasa liczyla naprawde 500km ? Moze nie zresetowales, moze zle
> zapisales, moze kola mniejsze i licznik duzo zawyza ...
Patrz wyżej. Google pokazuje 492 w obie strony. Więc wychodzi na to, że
faktycznie nieco zawyża, ale raptem nico ponad 1,6%. Zakładając że
faktycznie przekłamał o te 8km to spalanie wychodzi ~5,72 l/100. Nadal
wydaje mi się to absurdalnie małym wynikiem.
> c) a benzyny ile ubylo ? Czy mogl sie przelaczyc na benzyne/nie
> przelaczyc na gaz ?
Tego nie wiem. Na wskaźniku zmiany nie widać.
Generalnie przy wyjeździe "tam" od razu po tankowaniu gazu resetowałem
licznik dzienny. W drodze powrotnej przełączenie nastąpiło po
przejechaniu najwyżej 0,5km. Temperatura przełączenia jest ustawiona na
25 stopni, wiec przy takiej pogodzie dzieje się to na prawdę bardzo
szybko. Niemniej jakieś ochłapy benzyny spalił. Pytanie ile? 0,2l?
Tomek