  • Data: 2011-02-08 17:57:22
    Temat: Re: Czy to już koniec? Nareszcie!
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 08 Feb 2011 16:21:44 +0100, Arek wrote:

    >A to ciekawe, bo liczba wypadków spowodowanych zderzeniem czołowych już
    >w 2007 spadała z 11,9 na 11,3. Jeżeli chodzi o zabitych to odpowiednio w
    >2006 19,3 a w 2007 18,3.
    >Co najważniejsze są to dane w ujęciu rocznym. Biorąc pod uwagę, że w
    >2007 z różnych przyczyn sumaryczna ilość wypadków dość znacznie wzrosła,
    >to ten jeden rodzaj na który światła mogły mieć wpływ wyraźnie zmalały.

    Dlatego popatrz na caly wykres. Nie obejmuje zim, raz lagodnych raz
    surowych, widac w miare wyrazny i stabilny trend, i nagle sie zalamal.

    >Gdyby jeszcze uwzględnić godziny i miesiące gdzie ta zmiana mogła mieć
    >wpływ to już zupełnie nie ma o czym mówić.

    moze byc tez tak ze kierowcy katowani swiatlami w dzien nie zauwazaja
    w nocy, albo ze pojazdy niszczace zarowki w samo poludnie jezdza potem
    czesciej o jednej lampie w nocy.

    Austryjacy to jak myslisz - czemu zniesli nakaz uzywania swiatel ?
    U nich nawet spadla ilosc wypadkow .. tylko mniej niz powinno spasc
    zgodnie z trendem.

    >Nie możesz dostać mandatu, za przestrzeganie przepisów. Stojąc w korku
    >jak nie jesteś ani pierwszy ani ostatni, to możesz wyłączyć światła. To

    I wlaczac co 10 sekund zeby podjechac 5 metrow ?

    >też kolejny przykład dopasowywania rzeczywistości do własnej wizji.

    wiesz, ma sie pewien staz za kierownica, i jak sobie przypomne ile
    razy nie zauwazylem pojazdu z naprzeciwka przy wyprzedzaniu to mi
    wychodzi zero. Nie wyprzedzalem jak nie widzialem pustej drogi,
    a pojazdy i bez swiatel sa doskonale widoczne.

    Raz jeden faktycznie nie zauwazylem - po jakiejs tam dyskusji na
    grupie zaczalem zwracac uwage na widocznosc .. i akurat mnie
    zaskoczyl, bo tylko dach wystawal.

    Za to teraz czasem patrze .. i wyprzedzam w ciemno, zakladajac ze
    dojrzalbym swiatla przez te krzaki :-)

    J.