  • 361. Data: 2011-02-11 11:30:08
    Temat: Re: Czy to już koniec? Nareszcie!
    Od: Sebastian Kaliszewski <s...@r...this.informa.and.that.pl>

    Kamrat wrote:

    > No to jeszcze raz:
    >
    > "&#8222;Światło mijania&#8221; oznacza światło używane do OŚWIETLENIA
    > DROGI Z PRZODU POJAZDU, niepowodujące olśnienia ani dyskomfortu dla kierowców
    > pojazdów nadjeżdżających z przeciwka i dla innych użytkowników drogi."

    No to jeszcze raz :)

    'Światło mijania'; oznacza światło używane do oświetlenia drogi z przodu

  • 362. Data: 2011-02-11 11:32:16
    Od: Mario <c...@o...pl>

    > ...rok, pięć lat,... zawsze?!
    > nie ma tego co się lubi - to się "musi" lubić to co się ma.
    > Takie jest moje ostateczne zdanie.

    Tu się nie zgadzam, bo dlaczego ktoś wciska Ci kit (lipną ustawę w tym
    przypadku), choć sam przyznajesz że dzienne się lepiej spisują a Ty to
    akceptujesz bo "musisz"? Właśnie jest jak jest bo ludzie akceptują
    "bylejakość", bo lepsze to niż nic, bo musi się lubić itp. Ja jestem
    innego zdania, ale to Offtopic. Miło było rozmawiać z Tobą, kimś kto ma
    argumenty a nie klepie jak mantrę "włączam światła bo mam taki odruch" :-)

    pozdrawiam
    mario

  • 363. Data: 2011-02-11 12:12:20
    Od: Arek <a...@a...pl>

    W dniu 2011-02-11 11:15, J.F. pisze:

> [...]
    [...]
    > No coz, mozemy zrobic maly eksperyment - zniesc obowiazek swiecenia na
    > co najmniej dwa lata i zakazac kupowania nowych FR :-)

    Znaczy się, chcesz zmienić dwie rzeczy, a wynik eksperymentu, przypisać
    tylko jednej. Fajnie.

    > Tylko ze w Izraelu trwa wieczna wojna, a w Niemczech czy Szwajcarii
    > juz nie. U nas liczba zabojstw tez nie jest mala - nie mozna
    > pistoletem, to znajdzie sie noz albo siekierka.

    Wcale nie taka duża. Dodatkowo ze strony policja.pl

    "Zabójcą najczęściej jest mężczyzna pod wpływem alkoholu lub narkotyków,
    z nożem lub innym niebezpiecznym narzędziem w ręku. Zabija w mieszkaniu.
    Ofiarami są osoby z jego najbliższego otoczenia - rodzina, znajomi,
    sąsiedzi."

    Czyli ofiar z rozbojów, napadów, itp. jest raczej mało. Co innego w
    krajach gdzie broń jest ogólnie dostępna.

    A.

  • 364. Data: 2011-02-11 12:29:07
    Od: Mario <c...@o...pl>

    On 2011-02-11 11:30, Sebastian Kaliszewski wrote:

> [...]
    > pojazdu, NIEPOWODUJĄCE OLŚNIENIA ANI DYSKOMFORTU DLA KIEROWCÓW
    > POJAZDÓW NADJEŻDŻAJĄCYCH Z PRZECIWKA I DLA INNYCH UŻYTKOWNIKÓW DROGI."

    dobre, dobre :-), ale życie wygląda inaczej niż możesz wyczytać w necie.

    pozdrawiam
    mario

  • 365. Data: 2011-02-11 12:36:44
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 11 Feb 2011 12:12:20 +0100, Arek wrote:
    >[...]
    >
    >Znaczy się, chcesz zmienić dwie rzeczy, a wynik eksperymentu, przypisać
    >tylko jednej. Fajnie.

    Nie - chce zatrzymac ilosc FR na dotychczasowym poziomie, zeby nei
    wplywala na eksperyment :-)

> [...]
    >sąsiedzi."
    >Czyli ofiar z rozbojów, napadów, itp. jest raczej mało. Co innego w
    >krajach gdzie broń jest ogólnie dostępna.

    http://www.nationmaster.com/country/gm-germany/cri-c
    rime
    http://www.nationmaster.com/country/pl-Poland/cri-cr
    ime

    W niemczech liczba zabojstw z bronia jest dwa razy wyzsza, ale
    zabojstw w ogole juz zblizona. Napadow tez zblizona - a to jednak
    ponad dwa razy wiekszy kraj.

    Z tym ze dane wymagaja sprawdzenia, bo nasza policja podaje jakies
    inne liczby:
    http://www.statystyka.policja.pl/portal/st/842/47682
    /Postepowania_wszczete_przestepstwa_stwierdzone_i_wy
    krywalnosc_w_latach_19992009.html

    A zobaczcie jak pieknie spadla ilosc rozbojow, odkad Unia pomaga
    naszej policji :-)

    J.

  • 366. Data: 2011-02-11 13:08:22
    Od: "flower" <f...@w...pl>

    Użytkownik "Mario" <c...@o...pl> napisał w wiadomości

    > dobre, dobre :-), ale życie wygląda inaczej niż możesz wyczytać w necie.

    Dlatego praktycy są za nakazem. Bo "upewnić się że nic nie nadjeżdża z
    naprzeciwka" to na monitorze jest łatwo.

    --
    "Żałuj za dowcipy, synu!"
    Tytus, Romek i A'Tomek, ks. VIII

  • 367. Data: 2011-02-11 17:03:36
    Temat: Re: Czy to ju? koniec? Nareszcie!
    Od: Arek <a...@a...pl>

    W dniu 2011-02-11 12:36, J.F. pisze:

    > Nie - chce zatrzymac ilosc FR na dotychczasowym poziomie, zeby nei
    > wplywala na eksperyment :-)

    Ale zatrzymanie ilości FR może spowodować, że statystyki się poprawię
    nie gmerając nic przy światłach:)

    A.

  • 368. Data: 2011-02-11 17:50:27
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 11 Feb 2011 17:03:36 +0100, Arek wrote:

    >Ale zatrzymanie ilości FR może spowodować, że statystyki się poprawię
    >nie gmerając nic przy światłach:)

    Nie zatrzymanie tez moze to spowodowac, bo slyszysz ile gminy na nich
    zarabiaja i jakie ja plany innych urzedow :-)

    J.

  • 369. Data: 2011-02-11 21:14:11
    Od: z <z...@g...pl>

    Arek pisze: